Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frank69 skrev:Dock gör räddningstjänsten (brandkåren) detta för 90kr.
Flaskan lämnar man in i början av veckan och hämtar den i slutet av veckan... de fyller sådana i mån av tid.
Frank69 skrev:Vägde tuben innan jag lämnade den...
18kg vägde den... Hurricane påstår att den ökar 6kg i vikt när den är fylld.
Så får vi se om det stämmer...
pangarn skrev:Frank69 skrev:Vägde tuben innan jag lämnade den...
men var flaskan verkiligen tom när du köpte den???????????????? alla dykar/luft/tuber/flaskor ska förvaras med tryck i för attsäkerställa lång livslängd är dom trycklösa kan nämligen otrevlig fukt tränga in i flaskorna så det brukar alltid vara lite tryck i dom vid ny köp.
pangarn skrev:sen vilket tillverknings datum står det på flaskan kan vara bra att ha koll på för den ska ju trycktestas 5 år från det datumet
Silwer skrev:Begagnad då alltså?
Det låter mer i min smak, 12l är bäst kanske men med en sån prisskillnad så är 2l inget att bråka om.
ÄR det typ dykföretag som ni håller koll på då för begagnat eller?
Frank69 skrev:pangarn skrev:Frank69 skrev:Vägde tuben innan jag lämnade den...
men var flaskan verkiligen tom när du köpte den???????????????? alla dykar/luft/tuber/flaskor ska förvaras med tryck i för attsäkerställa lång livslängd är dom trycklösa kan nämligen otrevlig fukt tränga in i flaskorna så det brukar alltid vara lite tryck i dom vid ny köp.
He,he... nä, men det var inte mycket luft i den...
De säljs ju inte med med 300bars tryck...
RobertSt skrev:Jag är såååå trött på att pumpa! Dags att åka till den lokala brandstationen för att fråga. Var får jag tag i anslutningar?
(Till min P44).
pangarn skrev:Frank69 skrev:Vägde tuben innan jag lämnade den...
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster