Utbildning gevärsskyttekortet 2013

här snackar vi om Resultat och hur olika tävlingar och träffar varit.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav grym 05 aug 2013, 10:19

det finns många orsaker till att skyttet stagnerat, men

har pratat en hel del med dom som inte vill längre vill hålla på med det
och den största gemensamma nämnaren är det att det inte är kul längre
det finns dom som vill att det ska bli en uberidrott, med extrema regler, totalitärt styrt (läs uppifrån enligt någon svensk modell där det finns folk sparkas snett uppåt när dom inte passar i sammanhanget)
om man faktiskt läser igenom samtliga reglementen hittar man mycket saker som är rent idiotiskt

skyttekortet är en sak som skulle behövas, men då i en form där den gör nytta
jag tog den bara för skojs skull, utan att läsa på, och klarade mig utan problem

kommer trenden att fortsätta så är skuttet en pytteliten sak i periferin i sverige om tio år eller så, extremt tråkigt
för övrigt anser jag att svsf dödar intresset för sportskytte
Användarvisningsbild
grym
 
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 feb 2010, 17:54
Ort: småland
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 23 gånger i 18 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Leopold 05 aug 2013, 11:49

grym skrev:det finns många orsaker till att skyttet stagnerat, men

har pratat en hel del med dom som inte vill längre vill hålla på med det
och den största gemensamma nämnaren är det att det inte är kul längre
det finns dom som vill att det ska bli en uberidrott, med extrema regler, totalitärt styrt (läs uppifrån enligt någon svensk modell där det finns folk sparkas snett uppåt när dom inte passar i sammanhanget)
om man faktiskt läser igenom samtliga reglementen hittar man mycket saker som är rent idiotiskt

skyttekortet är en sak som skulle behövas, men då i en form där den gör nytta
jag tog den bara för skojs skull, utan att läsa på, och klarade mig utan problem

kommer trenden att fortsätta så är skuttet en pytteliten sak i periferin i sverige om tio år eller så, extremt tråkigt


Att det traditionella skyttet är på tillbakagång är trist. Det finns bara ca 3200 skjutbanor kvar idag i landet och många hotas av nedläggning pga buller- och miljöskäl.

Det är här det nya luftskyttet kommer in i bilden och jag håller inte med om att det organiserade luftskyttet skulle ha stagnerat. Tvärtom så har det tillkommit en mängd FT/BR-klubbar under senaste åren och det verkar vara fint tryck i klubbverksamheten med bra tillströmning av medlemmar och inte minst yngre skyttar.

Det har skett en anpassning av reglerna till nationella och internationella regelverk och som del i detta finns kravet på skyttekort när det gäller FT från och med 2014, för BR är det väl inget sagt ännu men det kommer förmodligen även där. Om du hittat något i dessa regler som du tycker verkar extremt och/eller idiotiskt och/eller tråkigt så finns det trådar där just själva reglerna diskuteras. Reglerna kommer med all säkerhet att revideras efter hand och det är viktigt att ha en bra diskussion om detta.

När det gäller skyttekortet så säger du att det skulle behövas i en form där den gör nytta. Hur menar du då? Är det formerna för skyttekortsutbildningen du tycker kunde förbättras, eller är det att kraven skulle se annorlunda ut? Du säger att du tog det för skojs skull utan att läsa på. Det kan ju tyda på att utbildningsformen gjorde det både roligt och enkelt, att man tillsammans gick igenom materialet och att själva provet upplevdes väldigt lätt av den anledningen. Att det är lätt betyder inte att det är dåligt eller onödigt att gå igenom. Nya skyttar, barn och ungdomar ska klara att inhämta vad som krävs för att kunna uppträda på säkert sätt på skjutbanan och vara medveten om risker etc precis som i vilken sport som helst där man hanterar potentiellt farliga prylar.

Jag kan inte påstå att jag tycker luftskyttet skulle blivit mindre spännande eller roligt för att man infört mer enhetliga regler som stämmer med övrigt skytte. Det är precis lika kul som innan för mig att plinka och träna i trädgården och på banan, och tävlingarna efter de nya reglerna som jag varit med på har varit mycket trevliga och utmanande. Visst finns det utrymme förr finputsning av reglerna men det kommer efter hand.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Terriern 06 aug 2013, 20:17

Har jag förstått saken rätt och det är samma kort som för korthållsskytte? Då kan jag läsa på närmare håll än de 8 mil enkel resa jag hae till Laxå.
Terriern
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 01 nov 2012, 18:44
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav grym 06 aug 2013, 20:26

ska kolla det senaste i reglerna, men lysläste igenom en del av svsf reglementen och det är ingen rolig läsning, letade efter en sak då

får hårt reglerat gör det själsdödande, tyvärr

skyttekortet tog jag för att jag funderat på det, och möjligheten dök upp, gick och skrev det utan något inläsning och utan att dirket bry mig

det kunde likväl delas ut med cornflakspaketen, tyvärr
den gör ingen nytta, utan mera som ett "tack för visat intresse"
för övrigt anser jag att svsf dödar intresset för sportskytte
Användarvisningsbild
grym
 
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 feb 2010, 17:54
Ort: småland
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 23 gånger i 18 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Leopold 06 aug 2013, 21:17

grym skrev:...
skyttekortet tog jag för att jag funderat på det, och möjligheten dök upp, gick och skrev det utan något inläsning och utan att dirket bry mig

det kunde likväl delas ut med cornflakspaketen, tyvärr
den gör ingen nytta, utan mera som ett "tack för visat intresse"


Hur gick utbildningen till? Jag tror att formerna för utbildningen är avgörande i synnerhet för de som genomgår utbildningen för första gången. Finns det ingen vettig social kontext, inga diskussioner och miljö att bolla frågor och idéer så är det nog mindre lyckat. Det är därför utbildningen utformats för att genomföras i typ studiecirkel i grupp med utbildningsledare. Studiematerialet är bara till stöd för detta och examinationen dvs det skriftliga provet är givetvis bara ett stickprov på att man inte missat något viktigt.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav grym 07 aug 2013, 08:37

ingen utbildning , dom som var, hm, icke skyttar sedan innan hadde fått ett par sidor kopierat material sedan innan

missförstå mig rätt när det gäller den här saken, hela saken med både skyttekort och föreningar och skytte överlag

som det är nu är det en nedåtgående spiral, där dom flesta föreningar är på dekis, ingen riktig aktivitet, det är några med en fot i graven som håller på, skjuter lite 22lr eller fältskytte, deras sätt att hantera nya medlemmar gränsar till ren oförskämdhet, ingen förnyelse, inget driv, dom vill inte ha in nytt folk, inga nya sorters skytte, allt ska vara reglerat till döds

dom är kvar är dom som ville ha en skyttekultur där stasi skulle känna sig varmt välkomna, dom andra som ville skjuta, snacka skit, ha lite tävlingar och ha trevlig försvann för dom stod inte ut med paragrafryttarna / besserwissarna
och sedan så var den sagan slut

beklagar att det blivit så, och jag hoppas luftgevärsskyttet inte vandrar den vägen med
för övrigt anser jag att svsf dödar intresset för sportskytte
Användarvisningsbild
grym
 
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 feb 2010, 17:54
Ort: småland
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 23 gånger i 18 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Frank69 08 aug 2013, 09:09

Jamen då ljusnar det lite... kanske har du bara mött fel personer i skytteföreningen där du var.
Finns många sköna eldsjälar och aktiva föreningar där det är helt annorlunda.
Mitt råd är att röra lite på sig, besöka en aktiv förening där skyttarna är glada och får den hjälp de behöver för att lyfta sitt skytte.
Har själv besökt ett 10-tal olika föreningar, och visst förekommer det variation.
Men har aldrig själv stött på sådant som du beskriver.
Kanske är jag själv positivt lagd och lyssnar nog inte så mycket på ev det negativa.
Varje gång jag besöker en bana så är jag där för att ha ett positivt umgänge med skyttar, och kanske lära mig mer... dvs jag har alltid ett positivt mål med dagen!
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Frank69 08 aug 2013, 11:13

Sniper... orkar du fixa en fastspikad provdag för gevär/kpist skyttekort provet.
Vi har ju bara 8v kvar av krutskytte säsongen... :o
Så får vi sätta igång o plugga... :thumbupp:
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav grym 08 aug 2013, 11:51

beklagar, mött , hm, alla personer i några föreningar, och det är pinsamt lika
hadde det bara varit mig så hadde jag funderat om det var mig det var fel på, men det är en hope andra som blivit lika behandlade

försökte prata om att ex ft för luftgevär vore något, men nej, det var det inte ens på tal om, luftgevär skall, dom betonade Skall skjutas på 10m , kikariskten är ungefär djävulens påfund, och en del andra saker därtill

så det är inte så underligt att det går utför med en hel del föreningar
för övrigt anser jag att svsf dödar intresset för sportskytte
Användarvisningsbild
grym
 
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 feb 2010, 17:54
Ort: småland
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 23 gånger i 18 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Sniperace 08 aug 2013, 12:19

grym skrev:beklagar, mött , hm, alla personer i några föreningar, och det är pinsamt lika
hadde det bara varit mig så hadde jag funderat om det var mig det var fel på, men det är en hope andra som blivit lika behandlade

försökte prata om att ex ft för luftgevär vore något, men nej, det var det inte ens på tal om, luftgevär skall, dom betonade Skall skjutas på 10m , kikariskten är ungefär djävulens påfund, och en del andra saker därtill

så det är inte så underligt att det går utför med en hel del föreningar


Kanske borde du ex besöka Vittsjö Skytteförening, hos oss behövdes bara en kort förfrågan från Frank, sedan var det full fart på FT-skyttet, och ett utvecklat annat skytte.
Men vi har aldrig avvisat någon skytt, de som har haft gevär med kikarsikten har alltid fått skjuta tillsammans med oss andra, och vi har välkomnat alla legala vapentyper i vårt skytte, det enda är att vi ändå behållit det traditionella skyttet för dem som vill skjuta detta
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace
 
Inlägg: 1030
Blev medlem: 02 jul 2010, 12:47
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 46 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: VSKF

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav päran 08 aug 2013, 18:45

Själv har jag varit med i 7 skytte klubbar o är verksam i 3 klubbar i dagsläget och visst förekommer det skit snack i en del föreningar , precis som i vilken syjunta som helst , och visst förekommer det glirlingar om luftgevär i vissa föreningar , dock inte i dom jag är medlem i dag , idag är jag med o driver en riktig FT klubb med tävlingar o tränning i ft inte bänk skytte , även om vi har det också i MSG .
En del klubbar har tagit med kikarsiktes klass i fälttävlan för krut med god respons , och då
är det naturligt att träna o tävla i FT bla .
Så började det för oss , batu o jag tog kontakt med en dalande förening med 5 medlemmar och pratade försiktigt om att få träna där , idag är vi närmare 50 i stället med många aktiva inom FT o några svartkruttare , o några fält kikarsikte -en klubb framåt i tiden i stället :)
päran
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: 17 sep 2011, 19:16
Ort: Åseda
Tack utdelade: 206 gång
Tackad: 146 gånger i 102 inlägg
Skytteklubb: OSG.,åsjk
Luftvapen favorit: Fx royal

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Batistuta 09 aug 2013, 10:07

grym skrev:beklagar, mött , hm, alla personer i några föreningar, och det är pinsamt lika
hadde det bara varit mig så hadde jag funderat om det var mig det var fel på, men det är en hope andra som blivit lika behandlade

försökte prata om att ex ft för luftgevär vore något, men nej, det var det inte ens på tal om, luftgevär skall, dom betonade Skall skjutas på 10m , kikariskten är ungefär djävulens påfund, och en del andra saker därtill

så det är inte så underligt att det går utför med en hel del föreningar

Vi har en sådan (stor) förening i närheten av Mörrum, jag har talat med den som driver "utvecklingen" där och han var så negativ mot våra skjutformer att jag blev helt ställd. Så konstiga människor finns det.

Däremot som päran säger blev vi mottagna med öppen famn i Mörrum och vi växer så det knakar. Hur roligt som helst :Thumbupp:
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1655 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav grym 09 aug 2013, 10:32

visst finns det bra föreningar, inget tvivel om den saken, men även föreningar som är stolpskott raktigenom, tillbaka till skyttekortet

funderat på vad som borde sägas och man kanske skulle sagt det såhär

en varning för att gå in i svsf och hela grejen med skyttekort deras reglementen och styrning, för om man kollar i stadgarna för det så har dom för stor makt att göra som dom vill , men luftgevärsskyttet som vi vill ha det , hur vi vill ha det är kanske kluvet med
men går man in på fel väg så ser jag åtminstånde en dyster framtid för den delen av luftgevärsskyttet
för övrigt anser jag att svsf dödar intresset för sportskytte
Användarvisningsbild
grym
 
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 feb 2010, 17:54
Ort: småland
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 23 gånger i 18 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Sniperace 09 aug 2013, 11:05

grym skrev:visst finns det bra föreningar, inget tvivel om den saken, men även föreningar som är stolpskott raktigenom, tillbaka till skyttekortet

funderat på vad som borde sägas och man kanske skulle sagt det såhär

en varning för att gå in i svsf och hela grejen med skyttekort deras reglementen och styrning, för om man kollar i stadgarna för det så har dom för stor makt att göra som dom vill , men luftgevärsskyttet som vi vill ha det , hur vi vill ha det är kanske kluvet med
men går man in på fel väg så ser jag åtminstånde en dyster framtid för den delen av luftgevärsskyttet


De haqr ingen makt att styra vad en förening gör lokalt i egen regi, däremot har de makten att styra vad som görs i moderförbundets namn.

Utan att vara med i moderförbund kan man inte åberopa detta i licensansökan, och vapen för måskytte blir i stort sett en omöjlighet.

Men som sagt, SVSF skiter högaktningsfullt i om de anslutna föreningarna har annat skytte i sin verksamhet, de styr BARA det skytte DE har i sin regi
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace
 
Inlägg: 1030
Blev medlem: 02 jul 2010, 12:47
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 46 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: VSKF

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav grym 09 aug 2013, 11:51

gott, då ska jag inte vara så aktiv i tråden

ps, att ta gevärsskyttekortet är inget svårt , förutom att hitta någon som kan förätta det
för övrigt anser jag att svsf dödar intresset för sportskytte
Användarvisningsbild
grym
 
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 feb 2010, 17:54
Ort: småland
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 23 gånger i 18 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Silwer 09 aug 2013, 11:51

Jag inser att det är sportskytteförbundet som gör drtta och inte nån direkt här personligen.
Men situationen är så olik deras, jag har väl 2 match 10m inom närområdet och fler målskytte för krut så att säga.

Om säkerhet nu måste läras ut borde väl en enkel genomgång räkt bara inte nån form av kort, vem tar sig långt ifrån för nåt sånt?
Särskilt i säg en licensfri gren.

Jag tror det stoppar upp mer bara, men det kan ocksp sakna betydelse om det helt enkelt inte finns just mer intresse för tävlande under sportskyttes regler, vad jag förstår finns inget sånt tvång alls.

En hel del tycks ju vilja ha lättsammare träffar, om det nu stämmer.

Att stopoa i en plugg i pipan osv borde ju inte kräva nån enorm påläsning för att klara och vadå grönt kort, undrar vem som kom pp saken alls, det hela betyder ju inget ändå, folk kan nog ändå bete sig fel kort eller inte.

Så nu ska ev.licens och kort kollas mao, grattis.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Sniperace 09 aug 2013, 15:12

grym skrev:gott, då ska jag inte vara så aktiv i tråden

ps, att ta gevärsskyttekortet är inget svårt , förutom att hitta någon som kan förätta det


Jag har tät kontakt med två provförrättare och kan få till stånd provavläggning vid nästan varje tävling den ene deltar i, och han ställer upp och kommer när han kan till vår förening.
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace
 
Inlägg: 1030
Blev medlem: 02 jul 2010, 12:47
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 46 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: VSKF

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Sniperace 09 aug 2013, 15:17

Silwer skrev:Jag inser att det är sportskytteförbundet som gör drtta och inte nån direkt här personligen.
Men situationen är så olik deras, jag har väl 2 match 10m inom närområdet och fler målskytte för krut så att säga.

Om säkerhet nu måste läras ut borde väl en enkel genomgång räkt bara inte nån form av kort, vem tar sig långt ifrån för nåt sånt?
Särskilt i säg en licensfri gren.

Jag tror det stoppar upp mer bara, men det kan ocksp sakna betydelse om det helt enkelt inte finns just mer intresse för tävlande under sportskyttes regler, vad jag förstår finns inget sånt tvång alls.

En hel del tycks ju vilja ha lättsammare träffar, om det nu stämmer.

Att stopoa i en plugg i pipan osv borde ju inte kräva nån enorm påläsning för att klara och vadå grönt kort, undrar vem som kom pp saken alls, det hela betyder ju inget ändå, folk kan nog ändå bete sig fel kort eller inte.

Så nu ska ev.licens och kort kollas mao, grattis.


Men vad är eg problemet, skyttekortet behövs INTE för skytte i den egna föreningen, utan enbart vid tävlingsskytte utanför den egna föreningen eller en tävling som innefattar moderförbundets föreningar i dess regelverk.
vid allt annat skytte avgör föreningen själv om de vill kräva detta kort.
och kort krävs självfallet inte heller för dem som skjuter utanför föreningar....
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace
 
Inlägg: 1030
Blev medlem: 02 jul 2010, 12:47
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 46 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: VSKF

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Leopold 07 dec 2013, 16:11

Lyfter tråden eftersom 2013 är till ända om några veckor.

Hoppas alla som vill vara med och tävla i FT nästa säsong har fått tillfälle att fixa sina kort nu. Såg att Onsala körde en utbildningsomgång nyligen men vet inget om det hänt något på övriga klubbar.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav IcemanCharlie 07 dec 2013, 16:44

Tåstarp......

Skall vi köra en " samkväm" en kväll, så vi fixar kortet?!

Om vi behöver lokal kan vi köra hemma hos mig eller så får vi fixa/trixa till en lokal ;-)

Vad säger ni gänget !!
"Don't run, you will only die tired!"
Användarvisningsbild
IcemanCharlie
 
Inlägg: 433
Blev medlem: 21 maj 2012, 19:56
Ort: Helsingborg
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 31 gånger i 26 inlägg
Skytteklubb: Tåstarps Skytteförening
Luftvapen favorit: HW97,FX Royale-400 ,Steyr 110

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav Milner 07 dec 2013, 17:07

Ok för mig, Tåstarps skolan kanske kan fungera? Plats för många o.s.v Får väl försöka samla gänget.
Användarvisningsbild
Milner
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2013, 20:52
Ort: Munka-Ljungby
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 20 gånger i 15 inlägg
Skytteklubb: Tåstarps skytteförening
Luftvapen favorit: Hw 97k,Hw 45

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav soren 07 dec 2013, 17:42

tycker Leopolds inlägg är mycket bra o kan bara hålla med
soren
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 28 sep 2012, 18:50
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 313 gång
Tackad: 102 gånger i 43 inlägg
Luftvapen favorit: fx 400 Anschutz 8002

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav jögge 09 dec 2013, 18:28

IcemanCharlie skrev:Tåstarp......

Skall vi köra en " samkväm" en kväll, så vi fixar kortet?!

Om vi behöver lokal kan vi köra hemma hos mig eller så får vi fixa/trixa till en lokal ;-)

Vad säger ni gänget !!


Visst jag kommer
jögge
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 jun 2012, 16:52
Ort: Ängelholm
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 11 gånger i 10 inlägg
Skytteklubb: Tåstarp
Luftvapen favorit: AA EV2. Daystate. Feinwerkbau

Re: Sv: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav parabola 10 dec 2013, 01:21

IcemanCharlie skrev:Tåstarp......

Skall vi köra en " samkväm" en kväll, så vi fixar kortet?!

Om vi behöver lokal kan vi köra hemma hos mig eller så får vi fixa/trixa till en lokal ;-)

Vad säger ni gänget !!


Detta togs upp på senaste styrelse mötet och är på g.
Så håll ut :)


Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
Användarvisningsbild
parabola
 
Inlägg: 667
Blev medlem: 17 apr 2012, 16:36
Ort: Ängelholm
Tack utdelade: 17 gång
Tackad: 72 gånger i 37 inlägg

Re: Utbildning gevärsskyttekortet 2013

Inläggav päran 10 dec 2013, 15:20

Vi har flyttat fram det i mörrum till januari , vi ska ha det en lördag , vilken är ännu inte bestämt men platser finns kvar för anmälan av medlemmar .så var med på tåget :)
päran
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: 17 sep 2011, 19:16
Ort: Åseda
Tack utdelade: 206 gång
Tackad: 146 gånger i 102 inlägg
Skytteklubb: OSG.,åsjk
Luftvapen favorit: Fx royal

Föregående

Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer