Efter en generös frukost på underbara Irida Rooms, tog vi oss en promenad till Slottet vi ser från hotellet. Tydligen från 1000-talet och ett av få slott/borgar som överlevde Ottomanernas härjningar, då dom tyckte det låg för bra för att sabba.
Blev förvånad att det va så grönt och lummigt innanför missarna, med fruktodlingar och annat som behövs för att överleva en belägring.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Sprang på en Jonseredåterförsäljare i vår lilla by.
För att följa länken så måste du registera dig.Sen tog vi oss till skjutbanan. En utmanande väg genom trånga bergsbyar! Inga möten tack, utbrast jag mer än en gång.

Men fram kom vi och hittade direkt till registreringen.
För att följa länken så måste du registera dig.Efter detta var det vidare till inskjutningen en bit bort. Lucas bössa hade klarat sig bra och fyllde på luft utan protester. Efter liten flytt av tornet tog allt där det skulle. Vi hade kikarna löst i transporten, så det va väntat att vi skulle få skruva lite.
För att följa länken så måste du registera dig.För mig gick det sämre..
Vid påfyllning av luft började det pysa ur fyllporten. Dränerande tuben på 2 minuter.
Testade igen.. Funkade inte.. Testade igen, funkade inte.. Du vet hur det känns Leopold...
Hade ju alla o-ringar med till bössan, dock på hotellet. Hmmm... Ingen luft på hotellet dock... Fick tack på en snäll Tysk, (Frank Hermann) som vänligt lånade ut sin 4 liters carbonflaska.
Hem till hotellet och dra isär fyll-sidan av tuben.
Det lossnade enkelt och jag kunde konstatera att det låg skräp på o-ringen.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.O-ringen va dessutom stenhård. Nåja på med en ny, allt frid och fröjd.. I helvete heller....!!
Vid påfyllning läcker det som ett såll vid Huma-regulatorn! Det gjorde det inte på banan! WTF!?
Skruvade av reggen och o-ringen är tvärt av... Sån har jag ingen extra... Game-over..?
För att följa länken så måste du registera dig.Efter en hel del klurande, lyckas jag klämma in en oversized o-ring mellan tub och bakre del av reggen.. Inte tänkta tätytor, och inte optimalt. En del av gummit är utklämt i springan som blir.
För att följa länken så måste du registera dig.Merparten av den tjocka o-ringen är ändå på rätt plats.
Provar att fylla igen.. Nu läcker min slang till fyll kittet!!!?!? En spricka har mystiskt uppstått...
Lyckas få i 170bar i bössan och det verkar hålla tätt både vid fyllport och regulator.. Än så länge..
Ger det ca 30% chans att funka. Har säkerligen ändrat reggens funktion, så både hastighet och jämnhet lär ha påverkats.. Reggen ska egentligen täta mellen främre/bakre del.. Inte där jag nu har tätningen. Jag har med original-reggen som backup, men ingen verktyg för att få ur Huma-reggen. Finns ett gängat hål i reggen, nån som vet vad det är för gäng-storlek på det hålet?
Ny dag i morgon.