Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kapten Kamin skrev:Jag behöver snart få en indikation på hur många som är intresserade av detta evenemang.
Hör jag inget annat, så kommer jag bara att anmäla ett lag om 6 skyttar snart.
Efter första rundan kommer återstående platser att gå ut för allmän individuell registrering. Då gäller "först till kvarn". Dessa individuella platser släpps på hemsidan i september och kommer nog gå riktigt fort.
Leopold skrev:Det är en väldigt olyckligt vald vecka för min del men jag ska se vad jag kan hitta på. Återkommer.
Nitro skrev:Ja det hade varit skoj, men jag har tyvärr ingen möjlighet att ta ledigt vid den tiden på året.
_Axel_ skrev:Mjölken smakar apa och är huvudsakligen såld som UHT mjölk som säljs som okyld vara (all söt smak är borta). Köp aldrig den kylda mjölken för den är ofta sur. Ölen är god nått förbannat dock, kan inte säga annat. Tycker tom med om deras Kriek.
Nitro skrev:_Axel_ skrev:Mjölken smakar apa och är huvudsakligen såld som UHT mjölk som säljs som okyld vara (all söt smak är borta). Köp aldrig den kylda mjölken för den är ofta sur. Ölen är god nått förbannat dock, kan inte säga annat. Tycker tom med om deras Kriek.
Ja jag åker ju inte till Belgien för att dricka mjölk.
Nitro skrev:Nitro skrev:Ja det hade varit skoj, men jag har tyvärr ingen möjlighet att ta ledigt vid den tiden på året.
Har jobbat stenhårt på att hitta en lösning. Nu är vi nära![]()
Har erbjudet en del extratjänster när jag skulle varit ledig och cheferna verkar nappa på erbjudandet även om det inte är helt klubbat ännu![]()
![]()
_Axel_ skrev:Medtag mat, för i Belgien finns inget att äta. Mjölken smakar apa och är huvudsakligen såld som UHT mjölk som säljs som okyld vara (all söt smak är borta). Köp aldrig den kylda mjölken för den är ofta sur. Beställer du en kebab med bröd så kan du räkna med att dom lägger i ett par skopor majonnäs och rivna morötter innan dom avslutar med att lägga pommes fritesen inne i brödet och lindar om allt. Det är helt normalt hos dem, inte en engångsföreteelse. Pizza och McDonalds är de enda en icke inhemsk snabbmats-konsument bör satsa på i Belgien.
Rivna morötter, potatis och majonnäs är grunden i allt dom äter. Kryddor är okänt i Belgien helt och hållet, speciellt salt. Nationalrätten Fritjes (pommes frites) ätes i princip osaltade med mängder av majonnäs. Dom föredrar mat som är lite mer åt det söta menlösa hållet. Ölen är god nått förbannat dock, kan inte säga annat. Tycker tom med om deras Kriek.
Luftfuktigheten är mycket hög och man kan svettas tom på vintern. Mitt på dagen är det ofta 10-15°C mitt i vintern och så pass fuktigt att man vill ha shorts på sig.
Jag har varit i Belgien långa perioder. Försök inte tala tyska med äldre människor som min far gjorde. Funkar inte! Belgier är öht inte så intresserade av utlänningar. Deras engelska är inte som Nederländarnas; superb. Utan mer ansträngd (dom har fyra språk i skolan, nederländska, franska och tyska (alla är inhemska) samt engelska). I Vallonien ska du vara glad om dom öht kan engelska på turistbyrån ens. Taxichaffisar blåser dig om dom får chansen.
Nitro skrev:Men man får trösta sig med att det kunde varit värre.
AT44? skrev:Hej.
Jag letade efter lite information om Em för att planera min semester och hittade denna information.
För att följa länken så måste du registera dig.
Inte helt oväntat men tråkigt![]()
Är det någon som vet mer?
Skjut & Njut!
skjutglad skrev:AT44? skrev:Hej.
Jag letade efter lite information om Em för att planera min semester och hittade denna information.
För att följa länken så måste du registera dig.
Inte helt oväntat men tråkigt![]()
Är det någon som vet mer?
Skjut & Njut!
Stämmer att EM blivit uppskjutet. Kan bara bekräfta detta.
Om vaccin och annat går på rätt håll gissar jag att det blir av i maj 2022.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster