Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

här snackar vi om Resultat och hur olika tävlingar och träffar varit.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 10 sep 2011, 12:38

Hej Jazz!
Det verkar som du börjar förstå poängen.
Har du inga licensönskemål på luftvapen så behöver du ju inte delta på tavelskyttet.
Men vi andra som önskar nån licens vill ju föreningen ha ett underlag för detta.
Så man väljer ju själv vad man vill skjuta på.
Och man kan ju ringa ordföranden själv om man vill, då det inte finns något hinder för detta.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Jazz 10 sep 2011, 13:03

Nej. Jag fattar fortfarande inte. Det fins inget som stödjer att det ska vara skjutprov för luftgevär. Inget ABSOLUT INGET.
Finns inget krav i lagen, inget krav från andra klubbar och inget krav från polisen. Det som irriterar mig att man kan få en licens på på målskytte för 6,5x30 utan skicklighets prov och det är samma på 22 Lr. Dvs helt plötsligt är det samma krav på licens på luftgevär som för en Glock. Skitsnack, så är det inte.
Men jag räder folk i skåne att gå med i Björnstorp med. De har ialla fall inte idiot regler. Sex månader och regel bunden skjutning en gång i månaden så har du din licens för 22Lr och luftgevär.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Görgen 10 sep 2011, 13:33

Frank. Om du inte kan få till lite mer verklighetsbaserade regler blir nog inte klubben speciellt långvarig. Som jag skrivit/sa tidigare så kommer jag inte att sitta och skjuta 25 st totalt meningslösa ej enligt lag krävda skott rätt in i en tavla. Så om reglerna ändå ska vara så här så finns det inget som motivera mig att fortsätta i klubben, och slutar jag så slutar med största sannolikhet Jazz också, och då har du redan förlorat nästan hälften av medlemmarna.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav jodre 10 sep 2011, 14:31

Görgen och Jazz ni har ingen större erfarenhet av organiserat föreningsskytte va?
En förening som har som ända krav att det skall organiseras någon form av tavelskytte är ganska unik
och framåtsträvande, sedan att ni har tillgång till antagligen Sveriges minst komplicerade förening
är en helt annan sak men det bör ju inte användas för att motarbeta detta initiativ.

Den normala inställning hos skytteföreningar är tvärnit så att man skall prestera några tavlor låter
snarare som en ytterst liten eftergift snarare än "idiotregler".

Ett alternativ till ert tavelskytte om föreningen nu kräver detta, använd BR25 tavlor för 10J
och BR50 för fullflås, då räcker det med en tavla för 25 skott och varken Görgen eller Jazz
kommer lyckas skjuta 250p 25x på en BR50 tavla på 50m, troligtvis inte en ända gång under
hela sin livstid.

Jobba på Frank69, de som har ork att lägga tid på sådant här får creds från mig i alla fall.
jodre
 
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 okt 2008, 15:00
Ort: Södermanland
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 21 gånger i 17 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Görgen 10 sep 2011, 15:18

jodre skrev:Görgen och Jazz ni har ingen större erfarenhet av organiserat föreningsskytte va?
En förening som har som ända krav att det skall organiseras någon form av tavelskytte är ganska unik
och framåtsträvande, sedan att ni har tillgång till antagligen Sveriges minst komplicerade förening
är en helt annan sak men det bör ju inte användas för att motarbeta detta initiativ.

Den normala inställning hos skytteföreningar är tvärnit så att man skall prestera några tavlor låter
snarare som en ytterst liten eftergift snarare än "idiotregler".

Ett alternativ till ert tavelskytte om föreningen nu kräver detta, använd BR25 tavlor för 10J
och BR50 för fullflås, då räcker det med en tavla för 25 skott och varken Görgen eller Jazz
kommer lyckas skjuta 250p 25x på en BR50 tavla på 50m, troligtvis inte en ända gång under
hela sin livstid.

Jobba på Frank69, de som har ork att lägga tid på sådant här får creds från mig i alla fall.


Jodå jag har varit med i en del olika skytteföreningar och bland annat skjutit modern pistol och gevär samt gamla svartkrutsvapen och i dom fall det har krävts poäng skytte på tavla för licenssökning har det varit på pistol/revolver och 5 skott per tavla och inte några 25 skott i följd rätt in i en 10 meters luftpistoltavla på 50 meter som det gäller här. Nu vet jag inte vad du skjuter med, men sitter jag med stöd och skjuter på samma punkt på 50 meter på en sån tavla blir cc ca 10-12 mm och i bästa fall lite mindre.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Jazz 10 sep 2011, 16:51

Nej. håller med . vi motarbetar inte detta initiativ. Men vilken förening har skicklighets krav på luftgevär. Sen skulle jag vilja se vem som klarar skjuta guldmärket 46 poäng på pistoltavla på 50m
Sedan vert jag inte vilken tavla som heter BR50. Är den internaionella 50m avlan för diopter så är den bra mycket större än luftpistoltavla.
Det jag är kritisk till är att Frank vill gärna ha in ideer men sedan kör han sina egna. Ok det skiter jag i. Men då får han ivarje fall upplysa om det. Sedan som jag skrev. Luftpistoltavla 50m. Vi hade här på forumet en omröstning där de flesta påstod att de kunde träffa en kulfång på 40m. Här gäller det att skjuta poäng på en pistoltavla på 50m. Och inte vilken j..a poäng som helst utan 46 poäng, det man kallar guldserie. Jag är inte orolig för min egen del för det skjuter i princi alltid under träning och bättre än det. Men det är med ett tunat fullpowergevär.
Edit: Både jag och Görgen är med i Vittsjö snipers. Mao har vi försökt stötta detta
Senast redigerad av Jazz 10 sep 2011, 17:14, redigerad totalt 2 gånger.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav vargen66 10 sep 2011, 17:12

Jag har en del kompisar som säkert skulle vilja åka o skjuta har knappt 8 mil dit , men det låter lite svårt för dem att skjuta tavla på 50 m med 10j för att klara ett prov skulle snarare vara 30m som don tomaso skrev , så summan som dom sa är dom s-ki-ter nog i det , för dom vill bara ha kul ingen press på sej , synd tycker jag när det finns folk som är driftiga o roliga inte vill vara med , men som dom sa vi träffas ju o pangar ändå .Bara våran synpunkt från västra blekinge .
vargen66
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 26 jul 2010, 16:11
Ort: Blekinge och turrin
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Skytteklubb: Rivoli arment ,mjsk,GSK
Luftvapen favorit: FTP 70 , AA 410 FT

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav jodre 10 sep 2011, 17:26

Görgen skrev:Nu vet jag inte vad du skjuter med, men sitter jag med stöd och skjuter på samma punkt på 50 meter på en sån tavla blir cc ca 10-12 mm och i bästa fall lite mindre.


Därav mitt förslag att använda en BR50 tavla så man skjuter 25 skott på 25 punkter på samma tavla, då jag kan hålla med om
att 25 skott på samma punkt utan att markera emellan låter mycket.

Var kanske lite otydligt BR=Benchrest, BR25 är den man skjuter luftgevär på och är för 25m, BR50 är för .22lr och 50m,
Tavlan har 25 prickar som man skjuter ett skott på varje prick. Man kan få max 10poäng per ring och sedan räknar man även
X (tioettor).

Ser ut så här
För att följa länken så måste du registera dig.

jodre
 
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 okt 2008, 15:00
Ort: Södermanland
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 21 gånger i 17 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 11 sep 2011, 06:49

jodre skrev:Jobba på Frank69, de som har ork att lägga tid på sådant här får creds från mig i alla fall.


Tackar så mycket ! :)
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 11 sep 2011, 07:01

vargen66 skrev:Jag har en del kompisar som säkert skulle vilja åka o skjuta har knappt 8 mil dit , men det låter lite svårt för dem att skjuta tavla på 50 m med 10j för att klara ett prov skulle snarare vara 30m som don tomaso skrev , så summan som dom sa är dom s-ki-ter nog i det , för dom vill bara ha kul ingen press på sej , synd tycker jag när det finns folk som är driftiga o roliga inte vill vara med , men som dom sa vi träffas ju o pangar ändå .Bara våran synpunkt från västra blekinge .


Hej Vargen66.
Ni är så välkomna!
Och det finns inga prestationskrav i föreningen!
Det förningen kräver är följande:
För att använda skjutbanan vid våra veckoskjutningar så krävs ett medlemskap i föreningen. (200kr/kalenderår, 500kr/år för pistolskytte)
Enstaka besök kostar 20kr per gång.

Om man önskar få underlag till licens på ett vapen krävs detta:
Varit medlem i föreningen i minst 6mån, deltagit regelbundet vid skytte, och att det blir dokumenterat skytte på tavlor.
På alla föreningens skjutningar så skjuter man 5skott i 5serier= 25skott
Och det spelar ingen roll vad resultatet blir...
För att ge ett litet exempel...
Sist jag var på pistolskytte så sköt jag på första tavlan 5 skott, 2 skott träffade tavlan (blev två treor) och en sån tavla räcker för underlag till licensansökan.
Men som sagt, för min egen del så behöver jag ju träna på skyttet, men föreningen säger inget om mitt dåliga skytte...
Däremot får man mängder med råd på vad man kan göra för att förbättra skyttet.

Det vi för tillfället ventilerar i tråden är på vilka avstånd tavlorna skall sitta på, och vilka tavlor vi skall skjuta på.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 11 sep 2011, 07:07

jodre skrev:
Görgen skrev:Nu vet jag inte vad du skjuter med, men sitter jag med stöd och skjuter på samma punkt på 50 meter på en sån tavla blir cc ca 10-12 mm och i bästa fall lite mindre.

Därav mitt förslag att använda en BR50 tavla så man skjuter 25 skott på 25 punkter på samma tavla, då jag kan hålla med om
att 25 skott på samma punkt utan att markera emellan låter mycket.
Var kanske lite otydligt BR=Benchrest, BR25 är den man skjuter luftgevär på och är för 25m, BR50 är för .22lr och 50m,
Tavlan har 25 prickar som man skjuter ett skott på varje prick. Man kan få max 10poäng per ring och sedan räknar man även
X (tioettor).
Ser ut så här
För att följa länken så måste du registera dig.



Jag skall kolla upp ditt förslag! (tackar för input)
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Görgen 11 sep 2011, 07:49

Frank69 skrev:
vargen66 skrev:Jag har en del kompisar som säkert skulle vilja åka o skjuta har knappt 8 mil dit , men det låter lite svårt för dem att skjuta tavla på 50 m med 10j för att klara ett prov skulle snarare vara 30m som don tomaso skrev , så summan som dom sa är dom s-ki-ter nog i det , för dom vill bara ha kul ingen press på sej , synd tycker jag när det finns folk som är driftiga o roliga inte vill vara med , men som dom sa vi träffas ju o pangar ändå .Bara våran synpunkt från västra blekinge .


Hej Vargen66.
Ni är så välkomna!
Och det finns inga prestationskrav i föreningen!
Det förningen kräver är följande:
För att använda skjutbanan vid våra veckoskjutningar så krävs ett medlemskap i föreningen. (200kr/kalenderår, 500kr/år för pistolskytte)
Enstaka besök kostar 20kr per gång.

Om man önskar få underlag till licens på ett vapen krävs detta:
Varit medlem i föreningen i minst 6mån, deltagit regelbundet vid skytte, och att det blir dokumenterat skytte på tavlor.
På alla föreningens skjutningar så skjuter man 5skott i 5serier= 25skott
Och det spelar ingen roll vad resultatet blir...
För att ge ett litet exempel...
Sist jag var på pistolskytte så sköt jag på första tavlan 5 skott, 2 skott träffade tavlan (blev två treor) och en sån tavla räcker för underlag till licensansökan.
Men som sagt, för min egen del så behöver jag ju träna på skyttet, men föreningen säger inget om mitt dåliga skytte...
Däremot får man mängder med råd på vad man kan göra för att förbättra skyttet.

Det vi för tillfället ventilerar i tråden är på vilka avstånd tavlorna skall sitta på, och vilka tavlor vi skall skjuta på.


Det skulle vara bra om du kan bestämma dig för hur det ska va. Innan var det 25 skott i följd på en 10 meters pistoltavla på 50 meter, bestämt och klart med styrelsen, nu är det helt plötsligt 5 serier med 5 skott i varje på eventuellt någon annan sorts tavla och annat avstånd. Sen när det gäller licens på pistol/revolver så har jag varit med i en del olika skjutklubbar och alla har haft samma regler för licens, 3st guldtavlor (46 poäng) för licensansökan, så jag kan inte tänka mig att det skulle vara annorlunda i Wittsjö, och skulle det nu vara så att dom skriver ut licensansökan oberoende om man sätter alla skotten i 10an eller knappt träffa tavlan så blir ju kravet på tavelskytte ännu mer meningslöst. Sen vet jag inte vad det är du menar att vi ventilerar här på tråden eftersom vad som helst som försökts ventileras här så har du och styrelsen redan varit överens om vad som ska gälla, vilket inte är så lätt att bli klok på eftersom det som ska gälla verka ändra sig från dag till dag. Och en fråga till som du fortfarande inte svarat på, hur ofta kräver föreningen att medlemmar ska vara där för att det ska räknas som regelbundet skytte.
Senast redigerad av Görgen 11 sep 2011, 09:10, redigerad totalt 1 gång.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Jazz 11 sep 2011, 08:13

Jag är positiv till både föreningen och till Ditt arbete Frank. Men du. lite mer raka puckar.
För pistol licens krävs tre guldtavlor, tavlor på minst 46 poäng av 50 möjliga.
:cheeRs:
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav vargen66 11 sep 2011, 13:09

Det var ju bra att det inte är några prestations krav för dem som så småningom vill söka licens , ska se om det är någon av dem som är sugen på en runda till vittjö .när är nästa träff ?
vargen66
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 26 jul 2010, 16:11
Ort: Blekinge och turrin
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Skytteklubb: Rivoli arment ,mjsk,GSK
Luftvapen favorit: FTP 70 , AA 410 FT

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 11 sep 2011, 14:31

Vi kommer att vara på skjutbanan på lördag kl 10.00-13.00 och skjuta lite.
Så ni kan ju om det passar hälsa på oss då!
En skytteträff har vi inte planerat in ännu...
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 11 sep 2011, 14:33

Jazz skrev:Jag är positiv till både föreningen och till Ditt arbete Frank. Men du. lite mer raka puckar.
För pistol licens krävs tre guldtavlor, tavlor på minst 46 poäng av 50 möjliga.
:cheeRs:


Tackar för berömmet!
När det gäller pistolskytte så har ni ju mycket mer erfarenhet än jag har.
Så jag vet inte vad som är praxis i föreningarna när det gäller att skriva ut underlag för licens på dem.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 11 sep 2011, 14:38

Görgen skrev:Det skulle vara bra om du kan bestämma dig för hur det ska va. Innan var det 25 skott i följd på en 10 meters pistoltavla på 50 meter, bestämt och klart med styrelsen, nu är det helt plötsligt 5 serier med 5 skott i varje på eventuellt någon annan sorts tavla och annat avstånd.


Hej Görgen!
Det är inte jag som bestämmer reglerna i föreningen.
Och vi har inte tagit några beslut på vika tavlor eller på vilka avstånd vi skall skjuta ännu...
Så du får försöka hålla dig lite lugn ett tag till... :lol:
Men du är väl otålig för att komma igång med: :smt037
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 11 sep 2011, 14:40

Tycker ni det är en idé att vi provar att skjuta på lite olika tavlor och på olika avstånd på lördag...?
Kanske är det lite lättare att då veta vad som är möjligt att skjuta på och med de olika Joule klasserna.
Jag har ju bara 10j vapen, så jag kan ju testa det nära och lätta skyttet...
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Don Tomaso 11 sep 2011, 15:54

Det är väl inte fel att testa lite olika. Jag får ju också hålla mig till de kortare avstånden.
Air Arms S410 SL XTRA .177
FX Royale 200 .22
Hw 77K .22
CZ 455 SS Evolution .22LR
Padre i Hw 97 klubben
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a 350 LT1
Användarvisningsbild
Don Tomaso
 
Inlägg: 1095
Blev medlem: 30 jul 2009, 11:16
Ort: På landet sydväst om Växjö
Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 45 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: VSKF, MSG
Luftvapen favorit: AA FTP900

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav gubbe 11 sep 2011, 17:48

Frank69 skrev:Tycker ni det är en idé att vi provar att skjuta på lite olika tavlor och på olika avstånd på lördag...?
Kanske är det lite lättare att då veta vad som är möjligt att skjuta på och med de olika Joule klasserna.

Så är det nog, ha inte för brått och låt reglerna "värka" fram ska ni se att det blir bra det här. :)
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 11 sep 2011, 19:00

Hej Gubbe!
Ni har ju hållit på ett tag med skyttet, så har ni tips eller råd så är vi förståss tacksamma om ni delar med er av dessa.
Skall så småningom plugga in alla FT regler... kan ju nog behövas.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 13 sep 2011, 03:50

Jazz skrev:Pm till Frank:
Görgen och jag har resonerat och vi kom fram till att den internationella tavlan för gevär 50m skulle funka bra ill oss. Dvs den de med diopter skjuter. Använder vi den så kan alla skjuta på samma mål. Även de med 10 joule (Den är lite större). Sedan har vi lite anmärkningar på regler. Egentligen är det inget krav på tavelpoäng till luft, inte heller en viss skjutskicklighet. Men om klubben tvunget vill ha de så är det ok. Men vi föreslår en serie på 10-15 skott räcker. Sen när det gäller mål. Det funkar inte med fallmål, det blir för mycket rep. Bättre vi försöker få någon att klippa till lite plåtbitar som vi hänger upp på olika avstånd. Så som Tobbe gjort. Efter var skjutning behövs det en timmes rep per mål och det har man inte tid till. När det gäller kostnaden för tavlorna, 1,50kr st så kan jag stå för den.


Tog en lång snack igen med styrelsen igår...
Så nu har vi både lite att titta på och prata om på lördag.
Och det verkar som att det inte dröjer länge innan pistolskyttarna flyttar till sin nya bana...
Vilket innebär att vi för tillfället blir de enda som skjuter på 50m kulfånget. :Thumbupp:
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 13 sep 2011, 05:24

Jag kommer också att ha med föreningens tygmärke till försäljning.
De kostar 15kr/st, så de som önskar köpa sådana kan göra detta...
Ta helst med jämna pengar, så blir det lättare...
Skall försöka att alltid ha med mig 10st, så att även besökare kan införskaffa sig ett litet minne.
Är det någon här på forumet som önskar ett märke så Pm:a mig med adress uppgifter.
Priset blir då 25kr (ink porto) och du får då ett kontonr där pengarna kan sättas in.

För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av Frank69 13 sep 2011, 05:32, redigerad totalt 2 gånger.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Frank69 14 sep 2011, 06:49

Har ni lite olika tavlor liggande hemma så ta gärna med nått till lördagens skjutning.
Är bra att se lite olika alternativ och avstånd.
Don Tomaso, om du dyker upp så vore det bra om du kunde ta med bla inskjutnings tavlan.
Den hade i alla fall jag stor nytta av.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Bs - FT träff i Vittsjö 3sept 2011

Inläggav Don Tomaso 14 sep 2011, 07:07

Jag kommer och jag tänkte ta med mig några inskjutningstavlor.
Tar med några benchrest tavlor också både för 25 och 50 m och lite annat.
Vi ses på lördag. :smt037 :smt037 :smt037
Air Arms S410 SL XTRA .177
FX Royale 200 .22
Hw 77K .22
CZ 455 SS Evolution .22LR
Padre i Hw 97 klubben
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a 350 LT1
Användarvisningsbild
Don Tomaso
 
Inlägg: 1095
Blev medlem: 30 jul 2009, 11:16
Ort: På landet sydväst om Växjö
Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 45 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: VSKF, MSG
Luftvapen favorit: AA FTP900

FöregåendeNästa

Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Sponsorer