Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Man kan ju dock undra varför det blev så?
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Man kan ju dock undra varför det blev så?
Lite skämtsamt sagt... Det är en FX, man får nog vara beredd på att skruva lite. Men kan vara mina förutfattade meningar om märket, tiden får utvisa.
Men trist när saker strular redan andra gången man har bössan framme. Men det är ju ingen Air Arms jag köpt denna gången, det är ju visserligen Engelska bössor, men dom är ju byggda som en gammal Mercedes-Benz W123 vad gäller kvalitet![]()
Knappt rört nåt på mina tre AA vilket är ett bra betyg, TX inköpt 2012, MPR FT 2014 som är använd väldigt mycket & min Classic 2018. Det enda jag rört är pippackningen på min TX 200HC där o-ringarna blivit torra, dock inget fel på funktionen vid bytet, men slängde i 2 nya. Samt borrat & gängat om greppet på spännarmen som hela tiden lossnade, drog dit en större gänga så jag vågade dra lite, suttit sedan dess.
Sako Finnbear skrev:Kan hända kvalitén försämrats på FX? Jag hade en tidig FX2000 Super Deluxe och den
strulade aldrig i min ägo. Men är väl med så mycket annat idag att det inte "hinns med"
att göra riktig kvalité längre?
börne skrev:Sugen på att skjuta in nya bössan igen då den nu ger rätt fart... tänkte man är ju ledig imorrn.
MEN så kollar man vädret... fan va tradigt!!
Ska kännas som minusgrader & 14 - 17 m/s i byarna![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Sako Finnbear skrev:Trevligt att ni blev några trots allt.![]()
Nej med kastvindar är det INTE lätt med 10j!
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Trevligt att ni blev några trots allt.![]()
Nej med kastvindar är det INTE lätt med 10j!
Hade inte ens 10J då min kronograf ljög för mig, tor den gav 8J i denna blåsten men nu är den dock uppe i 9,5J så är nöjd, den ska garanterat ligga under då jag är rädd om licenserna jag har. Min andra licensfria bössa ger också 9,5J.
Nästa helg får det nog bli tävlingsbössan med lite mer fart i![]()
Den behöver röra på sig då den inte har rastats sedan förra hösten, får hoppas den är redo, den har aldrig svikit mig förr. Ska kanske kolla så den hållit trycket!??
Edit: Blev nyfiken så kollade båda mina Air Arms & det verkar vara fine, var inte fullt tryck i dom men vet inte om jag ställde in dom med fullt tryck heller så har det läckt har det läckt väldigt lite & lika mycket från båda vilket låter osannolikt. Antar dom ställdes in så.
Hoppas det blir goare väder snart bara, glad man hade vinterjackan idag... brrrrr!!
börne skrev:Verkar ju bli lite goare väder på lördag...![]()
![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster