Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Daniel, Nitro, atte69
börne skrev:Mellan dom fyra till den ensamma... hmmm.
Kollar jag en ny sån tavla är totala spridningen uppskattningsvis 14-15mm, från centrum på 4 gruppen till den ensamma borde då vara 15 - 5,56 = 9,44 så vi säger 10mm.
Sako Finnbear skrev:börne skrev:Mellan dom fyra till den ensamma... hmmm.
Kollar jag en ny sån tavla är totala spridningen uppskattningsvis 14-15mm, från centrum på 4 gruppen till den ensamma borde då vara 15 - 5,56 = 9,44 så vi säger 10mm.
Ja jag menar, det är ju absolut godtagbart.
börne skrev:Blir nog lite 22lr plink imorrn, måste ju testa så mina nya spinners fungerar![]()
Hoppas vi blir fler, ska ju va i alla fall 10 - 11°
Sako Finnbear skrev:Gärna lite bilder och ett utlåtande av spinnersen...
Sako Finnbear skrev:Haha! Det var väl tur att dom snurrade!![]()
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Haha! Det var väl tur att dom snurrade!![]()
Visste ju inte riktigt hur jag skulle ge dig ett seriöst & innehållsrikt utlåtande av spinnersen![]()
Det är spinners, det enda dom ska göra är att snurra.
Nu hade jag ju visserligen tillverkat dessa själv så man vet ju aldrig, men är man bara inte helt jävla dum i huvet ska man ju lyckas få till spinners, är ju inte direkt nåt avancerat![]()
Jo man kan såklart tillverka mycket där, dessa täljde jag dock till hemma i päronens garage med vinkelslip, fil, ett skruvstycke, en stor skiftnyckel & en borrmaskin. Jag hatar att stanna kvar på jobbet & jobba på kvällar, vill bara därifrån när klockan är slagen, man tillbringar tillräckligt med tid där ändå.
Sako Finnbear skrev:Jag tänkte mer storleksmässigt om dom blev till belåtenhet?
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Jag tänkte mer storleksmässigt om dom blev till belåtenhet?
Dom förra var 30, 20 & 15mm, runda då. Dessa blev fyrkantiga av ren lathet, föredrar runda då en fyrkant ger dig lite marginal i hörnen men orkade inte fila mer på dom så det får duga. Dessa är 25, 17,5 & 12,5mm, blev lite vad det blev då jag bara skar ner dom med vinkelslip & filade till dom utan att mäta så noga.
Den lilla var i alla fall svår i gårdagens vind, det krävs ju lite mer för att träffa dessa då dom är lite mindre så det var kul.
En annan sak som blev lagom var att dom är lite längre & 1mm tjockare vilket ger mer massa som gjorde att dom snurrade lite mindre, dom andra snurrade ju som besatt & slet ju mer på materialet.
Sako Finnbear skrev:Ja är det för liten massa så snurrar dom ju i all evighet.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster