Klubbar som sysslar med HFT?

Här pratas det om diverse skytteklubbar och föreningar

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav Frank69 09 apr 2014, 09:17

Jazz skrev:Edit: Att Frank har lagt av med skytte har blivit ett stort avbräck. (Shit, jag saknar dig)


OT:
Ja, jag kan bara säga detsamma. :smt020
2014 är ett år som jag har fått lägga allt skytte på hyllan.
Detta på grund av att jag får lägga fokus på rehabilitering.
Vad som händer framåt kan jag inte svara på än. Kanske blir det plats för skytte igen.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav Frank69 09 apr 2014, 09:21

Superbee skrev:Hej, vilka klubbar anordnar "enkla och skjutglada" tävlingar inom "HFT" alt. så kallade "vedboregler" i år?
Har försökt söka, men blir inte klok, hittar bara det "nya FT" inom SvSF vilket för mig känns lite för krångligt...


Har du kollat med Stockholms Luftjaktskytteförening? Kanske har de även med HFT på programmet... :thumbupp:
viewtopic.php?f=61&t=4839
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav Tomaz 09 apr 2014, 10:53

För Laxås del finns det som sagt någa som har intresse för HFT, men ingen som vill ta hand om och driva det...i alla fall inte vad som framkom vid vårt senaste möte...
Likaså är det med bänkskyttet. Jag har lagt det på is i år för min egen del och så länge det inte finns någon annan som vill vara drivande, så blir det inga bänkskyttetävlingar i Laxå.
Det Laxå och även jag valt att satsar på i år är Field Target. Blir två öppna FT tävlingar och ett klubbmästerskap, däremellan blir det en rad FT träningar och även öppna prova-på-dagar för FT i Laxå.. :)
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Följande användare vill tacka Tomaz för detta inlägg
Frank69 (09 apr 2014, 11:27)

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav Frank69 09 apr 2014, 11:29

Tomaz skrev:För Laxås del finns det som sagt någa som har intresse för HFT, men ingen som vill ta hand om och driva det...i alla fall inte vad som framkom vid vårt senaste möte...Likaså är det med bänkskyttet. Jag har lagt det på is i år för min egen del och så länge det inte finns någon annan som vill vara drivande, så blir det inga bänkskyttetävlingar i Laxå. Det Laxå och även jag valt att satsar på i år är Field Target. Blir två öppna FT tävlingar och ett klubbmästerskap, däremellan blir det en rad FT träningar och även öppna prova-på-dagar för FT i Laxå.. :)


Tackar för ett sakligt och fint svar Tomaz.
Och kan helt hålla med om att det behövs fler som ställer upp med att ta en del av allt det arbete det innebär med att arrangera tävlingar.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav Martin 09 apr 2014, 14:03

Tomaz skrev:...
Likaså är det med bänkskyttet. Jag har lagt det på is i år för min egen del och så länge det inte finns någon annan som vill vara drivande, så blir det inga bänkskyttetävlingar i Laxå.
...
Fasiken det var tråkigt :( Bänkskytte är kul, och jag hade tänkt hinna med några sådana tävlingar i år. Cyclonen är snart fixad och redo för BR. Men, kanske får bygga om den för 16J klassen istället då :o
Bild
http://www.onsalaskytte.se/
http://www3.idrottonline.se/onsalaluftgevarsklubb-skyttesport
Användarvisningsbild
Martin
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:34
Ort: Onsala
Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 604 gånger i 247 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB 300s, HW30/80/97, FX Elite

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav Jazz 09 apr 2014, 14:37

Vittsjö kommer under denna säsong komma igång med HFT. i varje fall internt. Någon tävling är inte inbokad och det blir svårt då det är tävlingar i princip varje helg i sommar. Vi har stora problem med SM i BR tex att hitta en helg. Förmodligen får vi ta ett datum som krockar med någon annan förenings tävlingar.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav gubbe 09 apr 2014, 16:11

Jazz skrev:Nej det som hänt är att folk har börjat backa och tycker riggarna är för dyra.


Det gäller nog i första hand i 16J klassen. I 10J och fullfart tror jag inte det kommer skilja sig från tidigare år.
Så kom och prova på. :thumbupp:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav Jazz 09 apr 2014, 17:26

tyvärr kan jag bara gå korta sträckor. blir väl jobbigt med rullstol
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav ogster 09 apr 2014, 18:30

Tomaz skrev:För Laxås del finns det som sagt någa som har intresse för HFT, men ingen som vill ta hand om och driva det...i alla fall inte vad som framkom vid vårt senaste möte...
Likaså är det med bänkskyttet. Jag har lagt det på is i år för min egen del och så länge det inte finns någon annan som vill vara drivande, så blir det inga bänkskyttetävlingar i Laxå.
Det Laxå och även jag valt att satsar på i år är Field Target. Blir två öppna FT tävlingar och ett klubbmästerskap, däremellan blir det en rad FT träningar och även öppna prova-på-dagar för FT i Laxå.. :)



Lite tråkigt att ingen ville ta tag i det hela vad gäller HFT men så är det ibland, alla prioriterar vi olika och det känns som klubbens luftgevärs avdelning är svagare än någonsin.
Jag hade iallafall tänkt gästa klubbens tävlingar i sommar och hoppas det kommer mycket folk på alla tävlingar :)
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Klubbar som sysslar med HFT?

Inläggav gubbe 09 apr 2014, 19:18

ogster skrev:Jag hade iallafall tänkt gästa klubbens tävlingar i sommar och hoppas det kommer mycket folk på alla tävlingar
:Thumbupp:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Föregående

Återgå till Skytteklubbar och föreningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer