klubblös i Söderhamn

Här pratas det om diverse skytteklubbar och föreningar

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

klubblös i Söderhamn

Inläggav prosten 22 aug 2011, 11:11

Finns det någon som vet om det finns någon skytteklubb för gevärskytte i eller i närheten av Söderhamn . Det är så dåligt med info .
Jag och min son vill gärna börja med denna hobby och kanske prova på lite Field Target skytte .

MVH Prosten
prosten
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 aug 2011, 13:05
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: hatsan

Re: klubblös i Söderhamn

Inläggav lennsu 22 aug 2011, 13:04

Hej och välkommen till forumet :)

Själv bor jag i Bollnäs (inte så långt från Söderhamn) och det som finns närmast är nog i Uppsala och Falun/Borlänge, andra får rätta mig om jag har fel :oops:
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: klubblös i Söderhamn

Inläggav prosten 22 aug 2011, 17:14

Ok . Saken är den att jag hört att man måste vara medlem i en klubb minst 6 månader för att kunna söka licens för målskytte . Klubben måste också bedriva skytte med det vapen man söker licens för .
Söderhamn - Uppsala , nästan 20 mil känns lite långt om man vill vara aktiv medlem . Sundsvall tror jag också har förening , men det känns också lika långt för att aktivt kunna delta .
Räcker det med att vara medlem på pappret så att säga , eller måste man vara aktiv och delta för att ha en möjlighet att få licens ?

MVH Prosten
prosten
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 aug 2011, 13:05
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: hatsan

Re: klubblös i Söderhamn

Inläggav lennsu 22 aug 2011, 19:43

Ja det stämmer med 6 månader som aktiv skytt, då kan de skriva ett intyg som gör att du kan söka licens för målskytte.
Finns vissa klubbar här som kan acceptera ett medlemskap om du/ni kommer dit ett antal gånger under dessa 6 månader men jag vet däremot inte vad polisens handläggare tycker om saken? :o
Någon mer på forumet (som är medlem i en förening) kanske kan komma med mer information? :smt007
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport


Återgå till Skytteklubbar och föreningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 22 gäster

  • Sponsorer