Luftpistolklubb, Stockholm?

Här pratas det om diverse skytteklubbar och föreningar

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Luftpistolklubb, Stockholm?

Inläggav dubbel-v 03 sep 2012, 17:17

Hej!

Jag har snöat in totalt på 10 meters tavelstansning med luftpistol... Är det nån som känner till någon klubb i Stockholm där man kan få utlopp för sina lustar? :oops:

Har sett en klubb som heter Maria Pistolklubb med luftpistolsbanor i Vasastan men hemsidan verkar lite insomnad och inget mejlsvar.

Annars verkar det bara vara krutklubbar som har viss luftverksamhet på vintern eller? Jag är ju inte intresserad av krutskytte men man kanske kan vara medlem ändå?

Har ni några tips om en bra förening med luftpistolsverksamhet??

Mvh // Henrik
dubbel-v
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 aug 2009, 14:33
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Luftvapen favorit: HW40

Re: Luftpistolklubb, Stockholm?

Inläggav Rustan 03 sep 2012, 18:15

dubbel-v skrev:Annars verkar det bara vara krutklubbar som har viss luftverksamhet på vintern eller? Jag är ju inte intresserad av krutskytte men man kanske kan vara medlem ändå?

Det är nog det vanliga inom Pistolskytteförbundet.
De föreningar som här har "Farstahallen" som bana har, antagligen, luftpistolsverksamhet (jag tror man kan skjuta 25 m där också).
För att följa länken så måste du registera dig.


Men jag vet att andra har det också, t ex Rosersberg För att följa länken så måste du registera dig.

, Upplands Väsby För att följa länken så måste du registera dig.

, Lövsta För att följa länken så måste du registera dig.



Annars tror jag det finns mer 10 m-verksamhet (gevär + pistol) året runt inom Skyttesportförbundet (sammanslagning av i princip alla andra förbund utom just Pistol så det är där rena sportskytteföreningar finns). Som har en webbsida som verkar helt eller i alla fall nästan oanvändbar för att hitta sån här information För att följa länken så måste du registera dig.



En annan väg att gå kan vara att hitta banor och fråga vilka föreningar som använder dem. Brännkyrkahallen t ex För att följa länken så måste du registera dig.



Jag hoppades lite på idrotts- och friluftskartan För att följa länken så måste du registera dig.


men den tar visst bara upp utomhusbanor för varken Brännkyrka eller Åkeshov (om den fortfarande existerar) finns med.
För att följa länken så måste du registera dig.



Så tyvärr, inget direkt svar, men kanske lite hjälp ändå. (Jag har skjutit luftpistol i Stockholm, men det var ganska länge sen.)
Användarvisningsbild
Rustan
 
Inlägg: 258
Blev medlem: 12 aug 2012, 08:10
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Skytteklubb: www.sljsf.se (#034)
Luftvapen favorit: FWB 601

Följande användare vill tacka Rustan för detta inlägg
dubbel-v (03 sep 2012, 20:26)

Re: Luftpistolklubb, Stockholm?

Inläggav dubbel-v 03 sep 2012, 20:25

Tack för svaret!

Jag får intrycket att det rena 10-metersskyttet inte är så himla hett när jag söker runt... Oftast är det krutskyttar som underhåller sitt "riktiga" skytte med luftpistol under vintern. Jag ska iaf leta runt lite så får vi se vad det ger.
dubbel-v
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 aug 2009, 14:33
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Luftvapen favorit: HW40

Re: Luftpistolklubb, Stockholm?

Inläggav Knivsöder 04 sep 2012, 08:02

dubbel-v skrev:Har sett en klubb som heter Maria Pistolklubb med luftpistolsbanor i Vasastan men hemsidan verkar lite insomnad och inget mejlsvar.


dubbel-v (och ni andra som kanske är intresserade)
Det är skytte i kväll, tisdag den 4/9 klockan 18:00 i Maria Pistolklubb och du är mer än välkommen. Han som e-posten går till är sjuk så det är nog pga detta som du inte har fått svar. Det finns en mängd olika luftpistoler att låna av om du inte har någon egen. Hemsidan är inte riktigt färdig, men en vacker dag...

Om du är intresserad så kan du PM'a mig.

:smt037 För att följa länken så måste du registera dig.

:smt031
___________________________________________
Hellre en stor stark fjäder än en liten tub med luft
Användarvisningsbild
Knivsöder
 
Inlägg: 384
Blev medlem: 02 sep 2009, 10:59
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 98 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: www.sljsf.se
Luftvapen favorit: Diana, FWB

Följande användare vill tacka Knivsöder för detta inlägg
dubbel-v (05 sep 2012, 21:45)

Re: Luftpistolklubb, Stockholm?

Inläggav dubbel-v 05 sep 2012, 21:45

Vad härligt, Knivsöder!

Jag är absolut intresserad! Nu blir det nog svårt att hinna till igår... Hehe ;-) Får jag en ny chans nästa vecka? Är det tisdagar som gäller?

Jag har precis köpt en Baikal 46:a för att ha till 10m skyttet. Har dock inte hunnit skjuta mer än ett hundratal skott med den än...

Mvh // Henrik
dubbel-v
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 aug 2009, 14:33
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Luftvapen favorit: HW40

Re: Luftpistolklubb, Stockholm?

Inläggav Knivsöder 06 sep 2012, 06:54

Tisdag den 11 strax innan 18:00 bör du vara där. Det kan annars bli till och vänta. Föreningen har bara sju skjutbanor. Vill du ha hjälp med att hitta dit så kan vi träffas på gatan utanför (lokalen ligger väl gömd i en källare under en bakgård).
___________________________________________
Hellre en stor stark fjäder än en liten tub med luft
Användarvisningsbild
Knivsöder
 
Inlägg: 384
Blev medlem: 02 sep 2009, 10:59
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 98 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: www.sljsf.se
Luftvapen favorit: Diana, FWB

Re: Luftpistolklubb, Stockholm?

Inläggav dubbel-v 06 sep 2012, 16:48

Knivsöder skrev:Tisdag den 11 strax innan 18:00 bör du vara där. Det kan annars bli till och vänta. Föreningen har bara sju skjutbanor. Vill du ha hjälp med att hitta dit så kan vi träffas på gatan utanför (lokalen ligger väl gömd i en källare under en bakgård).


Du har PM!
dubbel-v
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 aug 2009, 14:33
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Luftvapen favorit: HW40


Återgå till Skytteklubbar och föreningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer