Crosman Marauder

Frågor angående skyddsjakt & lagar kring detta. Denna Forumdel är under test. Forumdelen ska hållas inom forumets Term of use .

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Crosman Marauder

Inläggav bjerka 13 jan 2016, 23:08

[quote="Simon."]
Glömde att skriva att vi skyddsjakt på hmm vad är det nu, tror 6 olika gårdar där vi skjuter inomhus så kommer att söka licens för den!


Skickat från min iPhone med Tapatalk[/

köp ett i fullfart direkt ? Så slipper du tänka på fjädrar och hammare :wink:
Användarvisningsbild
bjerka
 
Inlägg: 697
Blev medlem: 30 nov 2015, 13:41
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 19 gånger i 18 inlägg
Skytteklubb: BJK
Luftvapen favorit: FX R500

Re: Crosman Marauder

Inläggav BSA Lightning Grt 06 nov 2018, 09:34

Jag har haft ett marauder 22 i flera år nu och det är helt klart bra. Det är ganska tyst eftersom pipan är shroudad och det skjuter bra. Vad som är smidigt på just marauden är att man väldigt enkelt kan justera transferport och hammarfjäder och avtryck och det tom står i instruktionsboken hur man gör. Så om du skulle vilja öka effekten på det så står det i instruktionsboken precis hur du skall göra. Den absolut enklaste åtgärd du kan göra är att öppna transferporten, det är bara en skruv och det bästa är att när du vill ha geväret på låg effekt igen så skruvar du bara skruven åt andra hållet. Som sagt allt står i instruktionsboken så jag behöver inte reta känsliga människor på forumet med att gå in närmare på den frågan. Det är dock värt att tänka på att om du inte har licens för fulltryck så är sådana åtgärder olagliga.
BSA Lightning Grt
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 24 okt 2015, 00:12
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 3 inlägg

Föregående

Återgå till Frågor om skyddsjakt

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer