Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
G0LI4T skrev:Om det är en MKI, så är det absolut inget att hålla på och trimma.
Det är snarare en samlarbössa är ett trimprojekt.
MKI tillverkades mellan 1955-1962
Och ser ut så här:
För att följa länken så måste du registera dig.
Va rädd om den och återställ den istället till originalskick.
Och kasta dig över ett objekt som inte sjunker i värde om du meckar med det.
G0LI4T skrev:hehe, ja då är det ju bara att mecka på,
där har du alla förutsättningar som finns att få en bättre bössa efter en "tuning".
"BSA_Airsporter" här på forat, har mycke kunskap om modellen, så behöver du tipps å tricks, skicka ett PM, till honom om du kör fast
Vart nästan lite lessen i ögat när du talade om att stocken gått sönder...
MKI stocken är ett rent konstverk, i 2 olika nyanser av valnöt.
'
MVH
Golle
Bsa_Airsporter skrev:inte varit inne här på ett tag o kunde bara inte låta bli att läsa denna tråd
Airsporter mk7 ska inte ligga mer än MAX 150mps med en vanlig 16gr kula. Då går bössan som bäst o håller längst. iaf med Titan fjädrar (vilket är skit enligt mig.)
Jag skulle däremot rekomendera att du monterade en V-mach fjäder isf, finns att köpa i England för just 12ft/ibs bössor. Har själv en i min Airsporter S mkII och vet att dessa skjuter gryymt bra! liten snärtig rekyl precis som originalfjädern men tystare och lite skonsammare för vapnet och sikten.
I en fjäderbössa så kommer du konstigt nog få högre anslagsenergi med en lättare kula.. vet inte riktigt hur det går ihop men.. testa det=) dessa gammla Bsa gillar desutom lite större diameter på kulan, vet inte om JSB tillverkar 5.53 men det e nog vad jag skulle skjutit med i en .22 Bsa isf =) annars så funkar 5.52 bra samt H&N hollow point bra i avstånd upp till 30m.
Om du vill ha lite mer ingående om vapnet i sig så dra iväg ett pm så svarar jag så fort jag kan =)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster