Mina D23:or

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Mina D23:or

Inläggav stoorn 10 dec 2012, 20:34

Den här tråden kommer att handla om de tre Diana-23:or som jag samlat på mig på sistone. Min D25 (http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=53&t=9517) är lite för stor för de minsta i släkten så därför ville jag ha en D22 eller D23.

Den första, en Engelsk Milbro om jag förstått saken rätt, köpte jag som repobjekt i småbitar. Den kommer att kräva en hel del jobb att få i skjutdugligt skick så jag köpte nummer två, en tysk(?), i hopp om att få en skjutduglig bössa. I samma veva dök D23 nummer tre, en tysk(?), upp på blocket och jag köpte den också. Nummer två hade en avbruten pipledsbult och var rostig. Nummer tre var i ganska fint skick men är lite skadad vid hålet där pipledsbulten ska sitta. Något ljushuvud har kapat sönder pipledsbulten med en vinkelslip och inte lyckats missa bössan...

Jag tänkte ladda upp lite bilder och få hjälp med åldersbestämning m.m.

Till att börja med ska jag återuppliva bössa nummer tre :)
Senast redigerad av stoorn 10 dec 2012, 20:35, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 11 dec 2012, 14:25

Har fått hem lite delar från Progunner: shims och packning till D25, pipledsbultar till D23, nya packningar och fjäder till D23 samt lite annat.
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav Silwer 11 dec 2012, 14:53

Milbro tog hem Dianas konstruktioner efter kriget och tillverkade dem själva och ofta är de också märkta med just Diana, när Daiana själv hämtade sig i västTyskland så kallade de sig Original Diana och liknade,.

Det anses väl allmänt att de engelska bössorna var av sämre kvalite och de är oftast mindre värda.

Milbro var ett konstigt märke att väcka upp igen då de inte just tillverka nåt eget mer än halvtaskig ammo tidigare egentligen.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Mina D23:or

Inläggav Blyet 11 dec 2012, 15:24

stoorn skrev:Den här tråden kommer att handla om de tre Diana-23:or som jag samlat på mig på sistone. Min D25 (http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=53&t=9517) är lite för stor för de minsta i släkten så därför ville jag ha en D22 eller D23.

Den första, en Engelsk Milbro om jag förstått saken rätt, köpte jag som repobjekt i småbitar. Den kommer att kräva en hel del jobb att få i skjutdugligt skick så jag köpte nummer två, en tysk(?), i hopp om att få en skjutduglig bössa. I samma veva dök D23 nummer tre, en tysk(?), upp på blocket och jag köpte den också. Nummer två hade en avbruten pipledsbult och var rostig. Nummer tre var i ganska fint skick men är lite skadad vid hålet där pipledsbulten ska sitta. Något ljushuvud har kapat sönder pipledsbulten med en vinkelslip och inte lyckats missa bössan...

Jag tänkte ladda upp lite bilder och få hjälp med åldersbestämning m.m.

Till att börja med ska jag återuppliva bössa nummer tre :)

Det är härligt" att de gamle" får liv och att de kommer i bruk hoppas på mycker bilder ,lycka till
Blyet
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 jul 2011, 10:25
Ort: Motala
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: BSA

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 15 dec 2012, 10:16

Hade en liten fotosession igår kväll. Kort om tid idag men jag slänger ut en översiktsbild så länge.

Överst: D23 made in Gr. Brit. (saknar några smådelar)
Mitten: D23 made in Germany (saknar några smådelar)
Nederst: D23 made in Germany (komplett)

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 15 dec 2012, 17:02

Här kommer några fler bilder. Är det någon som vågar sig på en åldersbestämning? Bössa nummer ett är alltid överst och bössa nummer tre nederst. Fler detaljbilder kommer :)

Korn
De olika kornen är olika. Det brittiska (överst) verkar vara trasigt. De två tyska är snarlika men själva basen är tjockare på det ena kornet.

För att följa länken så måste du registera dig.



Mynning

För att följa länken så måste du registera dig.



Pipled
En av de tysktillverkade är nitad mellan pipblocket och spännarmen. Den brittiska saknar urtag för shimsringar. De två tyska har inte likadana urtag för shimsringar.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Låsmekanism
Den brittiska bössan har låsklacken på pipblicket och den rörliga delen i huvudcylindern. De tyska har istället klacken på huvudcylindern och den rörliga delen (en fjäderbelastad kula) i pipblocket.

För att följa länken så måste du registera dig.



Huvudcylinder
Den brittiska har bara en låspinne för fjädern medan de tyska har två. Den brittiska har istället ett extra urtag för en låsgrej. Detaljbild kommer i senare inlägg.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Stock
Den brittiska stocken skiljer sig från de tyska. Dels är profilen lite vassare i linjerna, dels saknar den urtaget för ändkoppen som ska sitta längst bak på huvudcylindern. Föregående ägare till den brittiska bössan har nyligen lackat kolven.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av stoorn 15 dec 2012, 17:06, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav Daniel 15 dec 2012, 17:35

:Thumbupp: Alltid skoj med bilder :)
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 15 dec 2012, 17:35

Fler detaljbilder av bössa nr. ett

Korn

För att följa länken så måste du registera dig.



Märkning
"DIANA G23"
För att följa länken så måste du registera dig.



"CAL .177 MADE IN GT.BRITAIN"
För att följa länken så måste du registera dig.



Kilbas för kikarsikte??

För att följa länken så måste du registera dig.



Låsmekanism
Den rörliga delen av låsmekanismen, som tyvärr saknas, sitter i huvudcylindern.

För att följa länken så måste du registera dig.



Fjäderlås i bakänden av cylindern
En variant med bara en låspinne men istället med ett extra urtag och en liten klack som går in i urtaget. Ändkoppen på den brittiska är inte lika fin som på de tyska. (Saknar jag någon del kan man undra??)

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 15 dec 2012, 17:58

Fler detaljbilder på nummer två:

Korn

För att följa länken så måste du registera dig.



Rostig pipa

För att följa länken så måste du registera dig.



Pipled

För att följa länken så måste du registera dig.



Fjäderlås
Modell med två låspinnar

För att följa länken så måste du registera dig.



Märkning
"MADE IN GERMANY"

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 15 dec 2012, 18:00

:Thumbupp: Alltid skoj med bilder :)


Jomenvisst!!


Tar sats för detajlbilder av bössa tre nu...
Senast redigerad av stoorn 15 dec 2012, 18:01, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 15 dec 2012, 18:25

Åhej. Detaljbilder av bössa nummer tre:

Korn
För att följa länken så måste du registera dig.



Den här tyska har djupare urtag för shimsringar än den föregående tyska (nummer två). Det är bara till den här D23:an jag har shimsringar. Spännarmen är nintad och går inte att skruva loss.
För att följa länken så måste du registera dig.



Låsmekanism
Den fasta delen sitter i huvudcylindern. Den rörliga, en fjäderbelastad kula, sitter i pipblocket. Pippackningen är av läder.
För att följa länken så måste du registera dig.



Fjäderlås i bakänden av cylindern
För att följa länken så måste du registera dig.



Märkning
"MADE IN GERMANY"
För att följa länken så måste du registera dig.



"06 68"
För att följa länken så måste du registera dig.



DIANA MOD. 23
För att följa länken så måste du registera dig.



Ändkopp
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 19 dec 2012, 21:22

Nu har jag gått igenom bössa nummer tre och satt in en ny pippackning och en ny pipledsbult.

Gammal packning
För att följa länken så måste du registera dig.



Packningsspåret i fint skick
För att följa länken så måste du registera dig.



Ny packning monterad
För att följa länken så måste du registera dig.



Pistongpackning i skapligt skick. Pinnen som låser skruven som håller packningen sitter i ett hål som inte är genomgående. Den blir inte lätt att få ur om man skulle vilja det...
För att följa länken så måste du registera dig.



Här har någon gått lös med en vinkelslip och kapat av den gamla pipledsbulten!!? :x Synd på en bössa som annars är i så pass fint skick.
För att följa länken så måste du registera dig.



Bössan klar för provskjutning
För att följa länken så måste du registera dig.



Bössan gör nu 145 m/s med JSB Exact Rs. Det är lika mycket som min Diana 25 klämmer iväg. Är inte det lite väl mycket för en så liten och lätt bössa? Det hoppar till ganska ordentligt när man trycker av. Lite märkligt att den ger så mycket energi när cylindern är så pass mycket mindre än D25:ans cylinder. Fjädern var i och för sig oväntat lång och får ordentlig förspänning när man monterar ihop bössan. Ändå är fjädern kortare än den nya fjäder som jag beställt från Progunner (men ännu inte satt in). Jag har god lust att kapa den här gamla fjädern så att bössan ger mindre energi och blir mer lättskjuten. En till knepig sak är att träffläget är högt (ca 3 cm på 5 meter) trots att siktet är ställt så lågt som möjligt.

Synpunkter??
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav skalman444 19 dec 2012, 22:14

Fina bössor!! Kanon tråd detta..Har själv ett d23 så detta gillar jag.. :-) :Thumbupp:
Hatsan 125 sniper
Hatsan Striker
Diana 35
skalman444
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 11 feb 2012, 21:10
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Det som prickar tavlan

Re: Mina D23:or

Inläggav losdrivare 19 dec 2012, 22:44

Den här tråden verkar bli rena guldgruvan för D23-ägare! Bra jobbat! :)
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 20 dec 2012, 16:50

Fina bössor!! Kanon tråd detta..Har själv ett d23 så detta gillar jag.. :-) :Thumbupp:

Den här tråden verkar bli rena guldgruvan för D23-ägare! Bra jobbat! :)


Tack tack, jag hoppas tråden kommer till nytta för någon :)

Bössan gör nu 145 m/s med JSB Exact Rs. Det är lika mycket som min Diana 25 klämmer iväg. Är inte det lite väl mycket för en så liten och lätt bössa? Det hoppar till ganska ordentligt när man trycker av. Lite märkligt att den ger så mycket energi när cylindern är så pass mycket mindre än D25:ans cylinder. Fjädern var i och för sig oväntat lång och får ordentlig förspänning när man monterar ihop bössan. Ändå är fjädern kortare än den nya fjäder som jag beställt från Progunner (men ännu inte satt in). Jag har god lust att kapa den här gamla fjädern så att bössan ger mindre energi och blir mer lättskjuten. En till knepig sak är att träffläget är högt (ca 3 cm på 5 meter) trots att siktet är ställt så lågt som möjligt.


Har ni några idéer om det här med att kapa fjädern som jag skrev i sista inlägget? Jag har aldrig grejat med sånt förut så jag vet inte hur mycket man ska kapa och om man kan förvänta sig att bössan blir lugnare.
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 22 dec 2012, 18:32

Ingen erfarenhet på forumet av att kapa fjädern i en D23? Jag är lite för otålig att vänta så nu skrider jag till handling. Själv är bäste dräng :)

Bössa nummer tre, en av de tyska D23:orna, som jag återupplivat sparkar och bråkar som sagt när jag skjuter med den. Hade fundering på att kapa fjädern och det har jag nu gjort! (Dock inte originalfjädern om det nu skulle råka vara den som sitter i bössan...) Jag köpte en ny D23-fjäder av Progunner och det är den jag har bearbetat.

Bössan
För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Den nya fjädern är ännu längre! Nedre fjäder ny, övre fjäder "original". Båda fjädrarna har samma trådtjocklek och samma antal varv.
För att följa länken så måste du registera dig.



Kapade den nya fjädern med vinkelslipen. Änden blev som väntat riktigt vass och obra.
För att följa länken så måste du registera dig.



Det här blev över.
För att följa länken så måste du registera dig.



Satte fjädern i en hink med vatten för att inte anlöpa hela fjädern när jag skulle värma och platta till den kapade änden.
För att följa länken så måste du registera dig.



Klart för bränning. Eldade på med brännaren och tryckte till med en hylsa som jag trädde över metallpinnen.
För att följa länken så måste du registera dig.



Tillplattat och klart.
För att följa länken så måste du registera dig.



Fjädern blev kortare som önskat...
För att följa länken så måste du registera dig.



Jag satte in fjädern med den tillplattade delen bakåt. Tanken är att metallen vid den tillplattade delen blivit lite "tröttare" och att den bidrar mindre. Bättre då att den inte behöver röra sig så mycket.

Bössan sparkar nu mindre än förut. Jag är nöjd :) Lustigt nog går den fortfarande i 150 m/s. Hur kommer det sig?
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav phaelphon 23 dec 2012, 00:48

bibehållen effekt, mycket intressant och väntar på redovisning från nån av rävarna!
Du testade alltså aldrig den nya fjädern innan kapandet? Såpass bättre spänst i den nya månntro?
phaelphon
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 21 apr 2012, 18:10
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 24 dec 2012, 23:10

Det stämmer! Jag testade inte ens att sätta in den sådär lång. Egentligen skulle jag vilja ha ännu lägre hastighet än 150 m/s för att minska olycksrisken, men 150 får duga. Den blir väl slöare med tiden :) Jag har inga behov alls av att skjuta hårt och fort med den här bössan. Den ska vara mysig att skjuta med på kort håll, det är det viktigaste :Hughug:
Bättre spänst, mindre massa i rörelse (färre varv på fjädern) och mindre massa att accelerera borde vara sånt som ger effekt. Lite konstigt ändå att bössan känns snällare att skjuta med.
Imorgon, på juldagen, ska vi ha en liten skjuttävling i garaget. Det ska bli intressant att se vad övriga tävlande tycker. Bössande går fortfarande ca 2 cm för högt på 5 meters håll fastän siktet är ställt så lågt det går. Det ordnar sig väl till sommaren när vi kan skjuta ute på 10 meter :)
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav losdrivare 25 dec 2012, 01:03

stoorn skrev:Bössande går fortfarande ca 2 cm för högt på 5 meters håll fastän siktet är ställt så lågt det går. Det ordnar sig väl till sommaren när vi kan skjuta ute på 10 meter :)


Blir inte det rätt bra om man håller i underkant på det svarta på en gevärstavla? :) Annars kan du väl bygga på nåt provisoriskt ovanpå kornet?
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 25 dec 2012, 11:20

Blir inte det rätt bra om man håller i underkant på det svarta på en gevärstavla? :) Annars kan du väl bygga på nåt provisoriskt ovanpå kornet?


Jag ska prova det. Nu gäller det att klura ut nån vettig tävlingsform så att alla kan vara med i dagens tävling. En D23, en D25, ett garage, en hoper släktingar på olika nivå (både vad gäller ögonens placering ovan markytan, och skjutvana) :-)
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 25 dec 2012, 23:37

Det blev ingen organiserad tävling, bara lite allmänt pang pang på olika tavlor i garaget. Hur kul som helst ändå :) Jag fick starta med att dra det här med säker vapenhantering. Det blir trångt och lite rörigt när man stoppar in 8 ovana skyttar i ett pyttelitet garage :shock:
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 05 jan 2013, 19:06

Har tagit lite tid till att skjuta på olika avstånd under ledigheten. Bössan går ju som tidigare sagts lite för högt även på lägsta sikteshöjden.

Skjutavstånd/överslag
5m/2cm
10m/3-4cm
15m/6cm
20m/6cm

Detta är märkligt eftersom att toppen på kornet är 17,3mm ovanför mynningshålets centrum, toppen på siktet är 16,9mm ovanför laddhålets centrum och pipan och borrningen ser ut att vara spikraka. Det verkar som att pipan tar ett skutt uppåt när skottet går. Det gäller inte bara för mej utan även när andra skjuter med bössan. Någon annan som har så på sina fjäderbössor? Siktet pekar åt ett håll, kulan flyger åt ett annat håll. Nästan samma håll... :-P
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 09 jan 2013, 16:42

Jag skickade ett mejl till Diana i Tyskland och frågade om de visste när mina tre D23:or är tillverkade. Svaret löd:
We have to inform you that DIANA mod. 23 has been manufactured from 1951 up to 1983.
Because this DIANA air rifle didn't have any serial numbers it's very difficult to identify the real manufacturing date.
Since 1966 we have mentioned a manufacturing date (4 small digits ) which are marked beside the cylinder (left sight)
Please check it.
From 1970 on we have marked all DIANA air rifles under a energy of 7,5 Joule with the sign "F".


Bössa nummer tre är den enda som har stämpel, 06 68, så jag "gissade" då på Juni 1968 och det var korrekt :-)

We have to confirm the undermentioned result of investigation.


Bössorna ett och två är äldre än 1966 eftersom de inte har datumstämplar. Svaret från Diana stämde inte helt med informationen i Golles tråd om D23 - Diana verkar ha glömt att D23 tillverkades före 1951? http://luftvapen.info/viewtopic.php?f=44&t=2472
Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav stoorn 18 jan 2013, 21:22

Det har inte hänt så mycket med Dianorna på sistone. Letar ett nytt korn till '68:an som jag kan bygga på med svets och slipa till så att den går dit man siktar och inte för högt som nu. Känns inte bra att svetsa sönder originalkornet så det tänker jag ta bort och spara i en liten ask!

Har tagit några kort på en tysk D23 bredvid min D25. D23 är verkligen en liten bössa :)

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
stoorn
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 21 jul 2012, 16:10
Ort: Umeå
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 7 inlägg

Re: Mina D23:or

Inläggav Daniel 18 jan 2013, 21:28

Vad säger du om ?

Losdrivarn får ta valfri bössa :) (antar det blir hatsanen) Jag tar min Air Arms EV2:a och du tar din Diana d23

Sedan kör vi tävling på 50 meter i sommar :) , den som förlorar får springa och hämta tavlorna resten av säsongen ? haha :-)
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Nästa

Återgå till Diana

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster

  • Sponsorer