Diana 65 på Tradera

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Diana 65 på Tradera

Inläggav x-båge 02 dec 2012, 09:47

Blev sugen på en bössa igen. Hittade en på Tradera. En gammal Goding. En D65:a. Tyckte dock att beskrivningen inte direkt motsvarade bilderna. Stock och blånering i toppskick? Mejlade försäljaren som fortsatte hävda detta.
Jag är ju lite till åren kommen o synen är inte den bästa men på en av bilderna tycker jag mig se att något är/har varit skrivet på stocken. På samma bild tycker jag mig också se en sliten blånering med gravrost. Har någon annan på Forumet titat på bössan i fråga? Helst någon med ögonen på "skaft" . Kan ju vara värt att ropa in ändå som reservdelsbössa.
x-båge
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 13 okt 2012, 08:53
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Diana 65 på Tradera

Inläggav Micke 02 dec 2012, 11:34

Kollade lite på bössan på denna länk För att följa länken så måste du registera dig.



Det verkar vara en sliten sak och den är definitivt inte i fint skick. Jäpp, någon verkar ha ristat in något på stockens högra sida, "SV Kin..."-någonting. SV är sannolikt förkortningen för "Sportverein".

På egun i Tyskland, går dessa bössor ibland, och sedan April 2008 har 118 sålts. Medianpriset har varit precis 100 Euro, och medelpriset 113 Euro.

Jag misstänker att packningarna i den är slut, och säljaren inte vill skruva bössan, därför säljer han den.
Här är en manual till hur man skruvar dem För att följa länken så måste du registera dig.




/ Micke
Diana 75, Diana 60, 10.5cm kanon (strv 102)
Användarvisningsbild
Micke
 
Inlägg: 1529
Blev medlem: 26 maj 2008, 16:39
Ort: Östhammar
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 26 gånger i 21 inlägg
Skytteklubb: Östhammars skytteförening
Luftvapen favorit: Diana 60

Re: Diana 65 på Tradera

Inläggav x-båge 02 dec 2012, 16:56

Hej Micke
Känns skönt att veta att apotekets läsglasögon inte helt har "vrängt" till synen. Nedan står svaret från säljaren.
"Blåneringen är i absolut bästa skick, stocken också. Inget är "inskrivit" på stocken. Den har åldrats på bästa sätt.."
Han måste sälja fel bössa. . . . .
x-båge
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 13 okt 2012, 08:53
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Diana 65 på Tradera

Inläggav Patrik 02 dec 2012, 17:12

Det var inget fint ex, såg att säljaren har en del sämre omdömmen.

Bössan är uppe i 1200:- redan, undrar just om budgivarna tittat noga på bilderna.
Gamla Tyska fjäderbössor, det är grejer det.
Patrik
 
Inlägg: 2403
Blev medlem: 26 dec 2007, 22:48
Ort: Goteborg
Tack utdelade: 258 gång
Tackad: 128 gånger i 98 inlägg

Re: Diana 65 på Tradera

Inläggav Micke 02 dec 2012, 17:45

Missa inte hur duktig golvläggare denne säljare är.

Ok, en hundralapp eller två skulle jag kanske lägga för denna bössa och ha den som organdonator, men 1200? Nix!
Skulle gissa att detta är en gammal skytteföreningsbössa från Tyskland som är glapp överallt och slut som artist. En av bilderna visar även trots att bilderna är mörka, att den är rostangripen.

/ Micke
Diana 75, Diana 60, 10.5cm kanon (strv 102)
Användarvisningsbild
Micke
 
Inlägg: 1529
Blev medlem: 26 maj 2008, 16:39
Ort: Östhammar
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 26 gånger i 21 inlägg
Skytteklubb: Östhammars skytteförening
Luftvapen favorit: Diana 60


Återgå till Diana

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Sponsorer