Avtryckarproblem Hatsan mod 85

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Avtryckarproblem Hatsan mod 85

Inläggav Mouvitz 06 feb 2015, 19:31

Hej!

Efter flitigt användande av min mod 85 i somras så skakade den bakre skruven som håller fast geväret i stocken loss. Jag är nybörjare på detta och hade kanske inte kollat alla skruvar mellan varven eftersom v hade så mycket kul med bössorna. Att sätta tillbaka geväret i stocken krävde att vi först lossade den i fram också och tog av den helt. Även då var det väldigt svårt att få i den igen men efter ett tag lyckades vi. Jag noterade dock att det såg ut att saknas 2 skruvar på avtrycket (Quattro Trigger), de två som man justerar känsligheten med. Avtrycket var bra direkt ur lådan så jag har aldrig skruvat på dessa, faktum är att jag inte ens minns ifall det fanns några skruvar från början. På bilder av geväret finns de där ibland och ibland inte, vilket är väldigt underligt.

Med skruvar:
För att följa länken så måste du registera dig.



Utan skruvar:
För att följa länken så måste du registera dig.



Hursomhelst, det dröjde länge innan jag skulle använda geväret igen. Jag tänkte att även om skruvarna saknas så innebär det väl att avtrycket är fast på antagligen känsligaste eller minst känsligaste läget men att det ändå funkar. Det funkar för 3 skott, efter fjärde laddningen händer inget längre när man trycker av och jag fick plocka ur kulan med pincett och fippla med avtryckare och laddning för att tillslut haka av fjädern och kunna lägga undan geväret.

Efter det letade jag fram små skruvar för att se om något kunde passa, men hittade inget smått nog. Försökte skjuta igen idag, 3 mån sen sist jag provade, och exakt samma resultat: allting funkar för 3 skott, sen släpper inte avtryckaren loss kolven längre.

Någon som har en mod 85 och vet ifall skruvarna ska vara där? Eller någon med kännedom nog att diagnostisera avtrycket?

Jag börjar bli desperat, så jag vore väldigt tacksam om någon vet något!
Mouvitz
 
Inlägg: 6