Theoben Eliminator

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Theoben Eliminator

Inläggav Sandstig 05 sep 2010, 19:31

Tror ej Tobbe är villig att ta tillbaka en bössa som sålts som licensfri och sedan tagits upp i för hög effekt och pga detta skjutit packningen, sedan att Phonta själv har öppnat bössan gör ju att garantin är borta...Tråkigt men det är inget man skall lasta tobbe för!
FX Royale .22 - Clearidge RM 3-9/32 (38.00J)

Onsala Luftgevärsklubb
Stenungsunds PK
Sandstig
 
Inlägg: 317
Blev medlem: 11 okt 2008, 15:19
Ort: Stenungsund
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Skytteklubb: Stenungsunds Pistolklubb, OLK
Luftvapen favorit: FX Royale

Re: Theoben Eliminator

Inläggav ogster 05 sep 2010, 19:42

Sandstig skrev:Tror ej Tobbe är villig att ta tillbaka en bössa som sålts som licensfri och sedan tagits upp i för hög effekt och pga detta skjutit packningen, sedan att Phonta själv har öppnat bössan gör ju att garantin är borta...Tråkigt men det är inget man skall lasta tobbe för!


Hur vet du att phonta tagit upp bössan i för hög effekt?
Han skriver ju själv att han haft den på 630fps med 30gr vilket den ska palla med.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Theoben Eliminator

Inläggav ante 05 sep 2010, 19:54

Du skulle hållt dej till Diana phonta :)
ante
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 25 maj 2009, 18:28
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Theoben Eliminator

Inläggav Sandstig 05 sep 2010, 20:18

ogster: Han har ju skrivit i andra trådar på andra forumet att han har haft den högre i effekt...

Edit:

Hittade från den andra tråden:

"Chronade mig uppåt samt nöjde mig vid 822fps 20,1 grains FTT. Känns som att det finns betydligt mer att ge .Inte speciellt tungt att spänna :up
Skall testa precisionen i morgon då kommer fler bilder. Kan säga att vid 41 joule så känns inte bössan det minsta ansträngd.
Helt attans.....ng underbar att skjuta med :ubbloco Som att skjuta krut fast med luft :D"

Napiers Pellets oil i en fjäder/Gas bössa är nog inte heller att rekommendera om man vill att packningarna skall hålla:

"Hmmm. detta med Gasfjäder... kan dom deisla ? Borde ju inte kunna det, fyllde i lite för mycket Napier pelletsolja i burken , inte en droppe utan kanske fyra droppar. Vet fa... inte om det är detta eller om jag har blåst gasfjädern eftrssom den deislar , med en svart pipa som följd. kan inte säga om oljan är från pistongen eller från pelletsen.Sänkte trycket till ca, 600fps nu och då avtar problemet, men å andra sidan så har jag ju mindre komprimerad luft . Fy fan ingen mer napierolja i den bössan. Prosporten inga problem.Finns det olja i Gasfjädern??"
Senast redigerad av Sandstig 05 sep 2010, 20:24, redigerad totalt 2 gånger.
FX Royale .22 - Clearidge RM 3-9/32 (38.00J)

Onsala Luftgevärsklubb
Stenungsunds PK
Sandstig
 
Inlägg: 317
Blev medlem: 11 okt 2008, 15:19
Ort: Stenungsund
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Skytteklubb: Stenungsunds Pistolklubb, OLK
Luftvapen favorit: FX Royale

Re: Theoben Eliminator

Inläggav ogster 05 sep 2010, 20:29

Sandstig skrev:ogster: Han har ju skrivit i andra trådar på andra forumet att han har haft den högre i effekt...

Edit:

Hittade från den andra tråden:

"Chronade mig uppåt samt nöjde mig vid 822fps 20,1 grains FTT. Känns som att det finns betydligt mer att ge .Inte speciellt tungt att spänna :up
Skall testa precisionen i morgon då kommer fler bilder. Kan säga att vid 41 joule så känns inte bössan det minsta ansträngd.
Helt attans.....ng underbar att skjuta med :ubbloco Som att skjuta krut fast med luft :D"

Napiers Pellets oil i en fjäder/Gas bössa är nog inte heller att rekommendera om man vill att packningarna skall hålla:

"Hmmm. detta med Gasfjäder... kan dom deisla ? Borde ju inte kunna det, fyllde i lite för mycket Napier pelletsolja i burken , inte en droppe utan kanske fyra droppar. Vet fa... inte om det är detta eller om jag har blåst gasfjädern eftrssom den deislar , med en svart pipa som följd. kan inte säga om oljan är från pistongen eller från pelletsen.Sänkte trycket till ca, 600fps nu och då avtar problemet, men å andra sidan så har jag ju mindre komprimerad luft . Fy fan ingen mer napierolja i den bössan. Prosporten inga problem.Finns det olja i Gasfjädern??"


Hade missat det där, fast bössan borde väl palla 41J tycker man.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Theoben Eliminator

Inläggav Sandstig 05 sep 2010, 21:16

Jo den borde ju palla 41J men jag tror inte oringarna pallar rejäl diesling vilket det borde bli med pellets oil, tråkigt är det i vilket fall..
FX Royale .22 - Clearidge RM 3-9/32 (38.00J)

Onsala Luftgevärsklubb
Stenungsunds PK
Sandstig
 
Inlägg: 317
Blev medlem: 11 okt 2008, 15:19
Ort: Stenungsund
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Skytteklubb: Stenungsunds Pistolklubb, OLK
Luftvapen favorit: FX Royale

Re: Theoben Eliminator

Inläggav ante 05 sep 2010, 21:20

Njae att framkalla diesling självmant är nog inte att rekomendera. En vanlig o-ring pajar nog ganska omgående vid diesling..
ante
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 25 maj 2009, 18:28
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Theoben Eliminator

Inläggav Phonta 06 sep 2010, 06:41

Sandstig skrev:Jo den borde ju palla 41J men jag tror inte oringarna pallar rejäl diesling vilket det borde bli med pellets oil, tråkigt är det i vilket fall..


Just detta med dieslingen är helt Ok, tror nog jag åckså att det kan ha tagit stryk av det. däremot så säger Tobbe själv att de dieslar med för lätta kulor.
Om man sen går in på Theoben så hittar man uppgifter på att de själva lägger bössan på 820FPS med en lätt FTT kula, så varför skall inte just min bössa palla för det :) Nåväl jag ski... nog i detta med garantier, man blir i alla fall korrekt och vänligt bemött av Tobbe i alla situationer.Får säker ordning på bössan , och sen inget annat än 30 grains
No hard feelings
:)
Phonta
 
Inlägg: 242
Blev medlem: 29 maj 2008, 09:49
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Föregående

Återgå till Theoben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

  • Sponsorer