Gas fjäder

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Gas fjäder

Inläggav Archon 23 jan 2020, 05:13

ahayeah skrev:Sen har ju inte alltid priset på en vara med att göra hur dyrt eller billigt det är att tillverka den. Tror de folk vill betala extra för en gasfjäder som de själva säljer in som guds gåva till fjädergevären så kommer de försöka ta mer betalt. Många ser också det högre priset som en bekräftelse på att det är en bättre produkt. Hur sen GRT har sålt har jag ingen aning om, det lilla jag hört är att trycket är riktigt dåligt men det går att fixa med ett tredjepartskit.


Jag är inne på Hurricanes hemsida nu och ser att en Gamo Whisper IGT som jag har kostar 3195 kronor som ny.
För att följa länken så måste du registera dig.



Medan en Hw50S kostar 2.895 kronor på samma hemsida (varför bara i .22?)

För att följa länken så måste du registera dig.



Här är en Hw50 S på en annan hemsida, i .177. Pris 3195 kronor.

För att följa länken så måste du registera dig.



Jag har fått mitt Gamo Whisper IGT till skänks av en bekant (JAAAAA, helt rätt!!! Fortsätt skänka grejer till mig, gott folk). Jag har alltså inte betalat för den. Men hade jag varit tvungen att lägga ut 3.000 kronor av mina egna pengar så är det inget tvivel om vilket av dessa båda vapen jag skulle valt. Plastig bössa med ett synnerligen mediokert avtryck VS en bössa av hederligt stål och trä med Rekordavtryck. Det är ju en no-brainer. Sedan skiter jag i om någon kallar mig gevärssnobb. Det finns EN ANLEDNING till varför ett visst fabrikat får så många rekommendationer här på forumet. Det handlar om kvalitet i förhållande till det pris man betalar, så enkelt är det.
Senast redigerad av Archon 23 jan 2020, 05:15, redigerad totalt 2 gånger.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
Sako Finnbear (23 jan 2020, 08:23)

Re: Gas fjäder

Inläggav Silwer 23 jan 2020, 09:36

Gamo försöker väl nu ta sg upp en del, deras rykte har varit uselt sen fasen 90talet när de började ned sina jävla siffervapen.

Som du skriver sjönk ju allt, mest plast, tom hela brytblock i plast tex, idiotiskt.
Skrammluga först mee fjäder, folk sa att sköt man med en sån där jädra Gamo 1250 fjäder så skallrade bössan i flera sekunder efter skottet.
Och dessutom ta fram diaboler av alumnium superlätta för att få bra kronografsiffror, att dessa sen tappade fart mycket snabbt sket de i.
Amerikaner älskade siffrorna men även de vände Gamo ryggen och köpte Hatsan mer.

Så kom som sagt gasfjädern med i bilden, dock blev de då mycket svåruppspända då detta alltid dyker upp med gasfjäder jämfört ordinarie fjäder i samma effekt.
Men nu kunde de iaf inte skallra i bitar, de hade dock tveksamma trycken och som du nämner överflöd av billig plast ännu.

Numera försöker de bygga repetervapen av dem, magasin som på olika sätt anbringats, nu ett liggande för att inte sitta ivägen för siktet.
Ska även förbättrat avtrycket, och så har de åter skiljt BSA frpn Gamo, ett tag var det bedrövligt.

Tydligen är mer tillverkning tillbaka i UK hos BSA idag och inget halvfabrikat.

På 70-80tal var el Gamo förvisso de billigare vapnen, men förutom det allra billigaste eländet gick de att använda, slitstarka bla, när de köpte BSA höll de isär det först smart nog, visst låades ju en del mellan.

Nä som sagt inriktningen på USA bara och skita i BSA i stor del var inte vettigt i längden.

BSA här i Europa vet alla vad det är, sånt slänger man inte bara, men efter bajs med BSA märken på är det svårt att resa sig.

Och visst jag tar väl emot gratisvapen med fö, så länge det inte är sånna där Julabössor flr 2-300, de är jag färdig med.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Föregående

Återgå till Weihrauch

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

  • Sponsorer