Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:5,5mm funkar kanon även i licensfritt utförande. Jag har ett 10j HW30S i 5,5mm och det
funkar fint ut till 30-40 meter utan att behöva sikta på molnen.
Sätter du i kraftigare fjäder blir det ju olaga vapeninnehav.
Davidluft skrev:Låter fint, frågan är ju om 7.5/8.5J presterar lika bra som 10J
Desaleux skrev:Kolven är kortare på Hw 30 mot Hw 50 och då är det person måttet också vist går det med mindre men sämre tvärt om ergonomiskt.
Davidluft skrev:Sako Finnbear skrev:5,5mm funkar kanon även i licensfritt utförande. Jag har ett 10j HW30S i 5,5mm och det
funkar fint ut till 30-40 meter utan att behöva sikta på molnen.
Sätter du i kraftigare fjäder blir det ju olaga vapeninnehav.
Låter fint, frågan är ju om 7.5/8.5J presterar lika bra som 10J
Sako Finnbear skrev:Kan man leva med det nättare formatet är ju annars HW30S väldigt trevlig i 10j. Har ägt
många luftgevär genom åren men HW30:in är min klara favorit. Syveränt trycke och ypperlig
precision i ett smidigt format.
Davidluft skrev:Sako Finnbear skrev:Kan man leva med det nättare formatet är ju annars HW30S väldigt trevlig i 10j. Har ägt
många luftgevär genom åren men HW30:in är min klara favorit. Syveränt trycke och ypperlig
Så jag borde skaffa en HW30S istället? Känns nästan som det är mer värt att skaffa en 50S för bara 300kr mer, men är ingen expert.
Davidluft skrev:Sako Finnbear skrev:Kan man leva med det nättare formatet är ju annars HW30S väldigt trevlig i 10j. Har ägt
Så jag borde skaffa en HW30S istället? Känns nästan som det är mer värt att skaffa en 50S för bara 300kr mer, men är ingen expert.
Sako Finnbear skrev:Kan man leva med det nättare formatet är ju annars HW30S väldigt trevlig i 10j. Har ägt
Davidluft skrev:Det får nog bli en HW30S, om det blir .177 eller .22 är jag osäker på. Men eftersom det mest ska plinkas på burkar och liknande blir det nog en .22a. Tack för alla svar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster