Weihrauch HW97K-Klubben

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: HW97K-Klubben

Inläggav brandman1 10 jul 2009, 11:49

Har bara en luftpang, men det är klart att det är ett HW97k 22"
med ett Nikko gold crown 3-9 x 42
Mvh. Martin.
HW97K, 22a
El gamo expo 177a-under ombyggnad :)
brandman1
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 15 okt 2008, 19:40
Ort: Borås
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 10 jul 2009, 13:01

brandman1 skrev:Har bara en luftpang, men det är klart att det är ett HW97k 22"
med ett Nikko gold crown 3-9 x 42
Mvh. Martin.


Bara och Bara... Luftblåsare oavsett om det är pistol eller gevär är grunden till all framgång med krutskytte och jakt anser jag :!: Hade jag inte börjat nöjesskjuta luftgevär/pistol vid 10-års ålder så hade jag säkert varit en mindre duktig jägare/skytt än vad jag är nu (25år senare) Skottet skall sitta där det ska oavsett hur mycket det stöter i axeln och mängdträning med luftvapen gör att krutskyttet blir billigare i längden.

Välkommen till klubben Martin/brandman1

För närvarande har vi vakans på platsen Diakon så du får denna titel :)

OBS! Titlarna/tjänstestatus i klubben börjar snart vara tillsatta så om ni vill haka på nu ibörjan så bör ni anmäla ert intresse snarast annars så återstår faktum: Församlingsmedlem inte fy & skam det heller huvudsaken tron är densamma :smt022
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav G0LI4T 10 jul 2009, 19:33

"Kantor" Golle tänkte bjuda på lite Fredagsmys.............

Efter som jag är lite sjukligt intresserad av äldre modeller, så bjuds här en bild på "originalet".

För att följa länken så måste du registera dig.


HW77 i.25 från 80 talet.
;)
Bild
G0LI4T
 
Inlägg: 2275
Blev medlem: 26 jan 2008, 23:50
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 10 jul 2009, 20:32

Onekligen var det bättre förr :smt027 Bokstocken på min 97:a är inte i närheten av Golles kyrksilver :smt022
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav mgn35 12 jul 2009, 18:51

hej pojkar runt i landet
jag bestälde efter övertalnig av frun ett Hw 57 men har läst era inlägg och har i detta nu gjort en order ändring till att köpa ett Hw98k
skall bli roligt att få komma med en skriftlig ansökan om medlemskap i denna exlusiva klubb när order #7458 är expierad
lässer allt ni skriver här om detta
Webley Tracker cal,22 / Webley Eclipse cal,25 / Gamo Stutzen cal,177 / Air Arms s200ta cal,177 / FX Typhoon cal,177
mgn35
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 apr 2009, 18:59
Ort: fagersta
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: fagersta
Luftvapen favorit: webley Tracker 5.5/Eclips 6.35

Re: HW97K-Klubben

Inläggav MarcusD 13 jul 2009, 01:06

Hmm va e de som e så bra me hw97k???
MarcusD
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 18 dec 2008, 21:01
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 13 jul 2009, 07:54

MarcusD skrev:Hmm va e de som e så bra me hw97k???


Tja... Vad är dåligt på en Hw97K :?:
Svar: Förmodligen ingenting :smt022

Jag vill nog påstå (och säkert många med mig) att Hw bössorna är de bästa fjädersmällarna man kan få för pengarna vad beträffar pris, precision och kvalitè.
Att 97:an skulle vara bättre än dom andra modellerna är mest en smaksak dock inget påstående dvs de flesta köper blå jeans men det finns även dom som köper jeans av andra färger :wink:
Vi som äger denna bössa gillar kort och gott utförandet och prestandan samt det viktigaste Tysk kvalitè :)
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 13 jul 2009, 08:00

mgn35 skrev:hej pojkar runt i landet
jag bestälde efter övertalnig av frun ett Hw 57 men har läst era inlägg och har i detta nu gjort en order ändring till att köpa ett Hw98k
skall bli roligt att få komma med en skriftlig ansökan om medlemskap i denna exlusiva klubb när order #7458 är expierad
lässer allt ni skriver här om detta


Oopss :!: Hw98k :?: Jag misstänker att du skrev fel eftersom 8:an ligger skrämmande nära 7:an på tangentbordet :wink:
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav streamcap 15 jul 2009, 21:30

Ehm, jag har inte titulerats ännu... Är det ett misstag eller ska jag tolka det som en uppmaning att byta skönheten mot en jula-pangare och ställa mig i :oops: skamvrån?
"Thwoop"-"Plink"-"Aaah..." - ljudet av ett riktigt bra ögonblick

----------------------------------------------------------------
Pastor i HW97k-klubben
streamcap
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 22 maj 2009, 14:01
Ort: Sundbyberg
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW97k, FX Gladiator

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 16 jul 2009, 11:02

streamcap skrev:Ehm, jag har inte titulerats ännu... Är det ett misstag eller ska jag tolka det som en uppmaning att byta skönheten mot en jula-pangare och ställa mig i :oops: skamvrån?


Självfallet skall Pastor streamcap kunna titulera sig i framtiden :wink:
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav Airhunter 16 jul 2009, 18:47

Anmäler mej som medlem i klubben om man får vara med? :-) :smt037
Alla bössor ger hål. Tänk på var du siktar
Användarvisningsbild
Airhunter
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 05 feb 2009, 22:21
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Bollnäs skytteklubb
Luftvapen favorit: G-Sor HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 16 jul 2009, 20:34

Välkommen till klubben :!: Vaktmästare Airhunter :smt020
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav streamcap 16 jul 2009, 21:45

trident01 skrev:Självfallet skall Pastor streamcap kunna titulera sig i framtiden :wink:


Praise and thank the Lord of Lords, for he who treads ever so lightly shall indeed carry the One Big Stick(tm), HALLELUJAH!! :smt038


:smt016
"Thwoop"-"Plink"-"Aaah..." - ljudet av ett riktigt bra ögonblick

----------------------------------------------------------------
Pastor i HW97k-klubben
streamcap
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 22 maj 2009, 14:01
Ort: Sundbyberg
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW97k, FX Gladiator

Re: HW97K-Klubben -pastorn mekar

Inläggav streamcap 22 jul 2009, 16:16

Som nästan totaln00b i luftvapnens förlovade land, men med det för teknologer sedvanligt patologiska intresset för att pilla isär prylar, så gjorde jag idag slag i saken och bytte fjädern i min HW97k till en Maccari.

Så här gick det till:
Jag hade (vis av skadan fjäderdrivna saker i allmänhet kan medföra) läst på lite innan och framför allt hittat den ypperliga förklaringen från Marco Severi, på För att följa länken så måste du registera dig.

.
Denna beskrivning hade dock en liten detalj utelämnad; jag återkommer till den.

Steg ett i varje fjädermekanikers karriär torde vara att på ett eller annat sätt komma över en fjäderkomprimator. Då jag (ännu) inte har behov att skruva isär bössor i parti så bestämde jag mig för att bygga en själv. Sagt och gjort, två enmetersbitar gängad stång (10mm) inhandlades jämte 10 muttrar och lika många brickor. Dessa tillsammans med tre plankbitar av passande dimensioner (25*10*2 cm) utgjorde sedan mina råvaror. Att montera ihop fjäderkomprimatorn är enkelt,se bild:

För att följa länken så måste du registera dig.



När nu komprimatorn var vederbörligt förfärdigad (Var farao har jag fått alla dessa gamla ord ifrån? :smt027 Har hängt för mycket med farsgubben, en hel eftermiddag...!) Så följde själva mekandet.

Kolven och kikarsiktet åkte av utan mankemang, de för ändamålet införskaffade drivdornen (3.2 samt 4 mm) anbragtes på sprintarna (Nu är jag där med gamla ord igen!) och trycket kom ut.
Så långt allt väl, styrmuttern framför trycket var nästa angreppspunkt och den gav sig efter lite övertalning.
Sprinten som håller i spännarmen visade sig stå emot mina ansträngningar. Ingen kedja är dock starkare än sin svagaste länk, och sprinten som höll laddstången i spännarmen gav sig lättare.
Laddstången pillades ut och "anti bear trap"-mekanismen lossnade - vad heter den förresten på svenska?
Skaftet på skiftnyckeln draperades med en trasa och sattes in i hålet efter trycket. Några slag med en gummiklubba på nyckeln och bakstycket lossades.
Sista halvcentimetern av gängorna lossades sedan lådan satts i komprimatorn, varvid jag upptäckte att det hade räckt utmärkt med en enda gängad stång. Någon som förresten behöver en och befinner sig på norra Gotland?
Då min skönhet är inköpt från Tyskland så satt det en 7,5 J-fjäder i, denna är kortare än både exportfjädern och Maccari-diton och kan i nödfall faktiskt hanteras utan komprimator.
Pistongen och dess hylsa plockades ur, torkades av, torkades av och torkades av (Ach Himmel vad tyskarna smörjer!), en aning fett på utsidan av kolven och in med paketet igen.
Lite fett på utsidan av fjädern (har tyvärr inget maccari-tar hemma) och i med den också.
Sedan ner med lådan i komprimatorn igen, hålla bakstycket strategiskt och börja spänna.
I sammanhanget kan nämnas att det var inte riktigt optimal ergonomi att arbeta med muttrar i komprimatorn - vingmuttrar eller ännu hellre små fasta nycklar hade varit att föredra.
När så fjädern tryckts ihop såpass att gängan på bakstycket tog, så var det bara att dra fast den med handkraft - till det var någon ynka millimeter kvar.
Detta hade Hr Severi utelämnat ur sin redogörelse: Gängan i slutet är RIKTIGT TRÖG. Jag slet minst en halvtimme utan att lyckas. Allt jag saknade var en liten Tjorven som stod och talade om att jag "inte hade den rätta knycken"...
Efter att ha plockat isär åbäket igen, gått över hela gängan med trasan och dragit åt igen utan att få allt att stämma, så återstod drastiska medel:
En skiftnyckel av dignitet hämtades ur verktygsboden, och med denna fastklämd runt pipfästet samt den andra lika fast inkilad med trasa och allt i avtryckarplatsen så lyckades jag få till det sista.
Hur som helst, trycket gick in på sin plats och pipfästet verkade inte ha farit illa av att agera fästpunkt, så efter lite knackningar satt sprintarna och laddarmen åter där de skulle och det enda som återstod var att montera kolven.
Detta skulle ha varit det sista om jag inte upptäckte att säkringen skulle in också - lattja runt med osäkrade vapen är inte min grej. Ut med sprintar och trycke igen alltså, i med säkringssprinten och den plöstligt väldigt rymningsbenägna säkringsfjädern, tillbaka med trycke och sprintar.
Kolven gick nästan misstänkt lätt att montera i sammanhanget, men min skönhet var åter i ett skick som såg fullgott ut och inga delar var över - jag saknade inte ens någon av de pinaler som legat runt mig till att börja med vilket kändes riktigt förtroendeingivande.

Post-op:
För att följa länken så måste du registera dig.



Härnäst kom funktionskontrollen; efter att ha monterat på kikarsikte och skruvat ihop ett passande kulfång av några brädor och en hyfsat ändamålsenlig pappfiberplatta som dämpande material, så var stunden inne.
Spänna, ladda, sikta och trycka av. :smt090
PANG! sade det eftersom jag naturligtvis inte fått ut allt smörjmedel ur mekanismen. Rökkvasten ur pipan skulle ha matchat en försvarlig karolinermusköt, och dimman låg med ens tät som i Lützen över min lilla skjutbana.
Smörjmedlet blåstes dock snabbt ur och efter bara 5-6 skott slutade dieslingen nästan helt. Åter tvangs jag inse det irriterande faktum att påken siktar bättre än jag själv, men det ska nog bli ändring på då jag har dryga två veckor på mig att skjuta in mig.

Hur är då min helhetsbild av de två dagarnas övningar? Ja, som gammal lumpare :mrgreen: och med sönderplockade karbiner i saligt minne så vill jag först och främst säga att 97:an är hyfsat lätt att jobba med om man bara har en komprimator, några drivdorn och ett par stadiga skiftnycklar. Att field-strippa bössan är inte att tänka på; det krävs lite våld och tillhyggen för att få ihop det hela och en mer genomtänkt placering av fästpunkter för skiftnycklarna vore måhända önskvärt, men så hör detta vapen inte heller hemma på slagfältet - det hemska och fasansfulla Kriget mot TerroristKonservburkarna (tm) känns inte som en prioriterad konflikt just nu.
Antalet löstagbara delar är föredömligt lågt, även om de få delar som är små också är irriterande lättrullande/-studsande.

Inte minst var det ur den patologiska teknologens synvinkel mycket intressant att plocka isär hela konkarongen och se hur allt funkade, för att sedan plocka ihop det igen - och se att det fortfarande funkade. :smt021
Senast redigerad av streamcap 22 jul 2009, 16:18, redigerad totalt 1 gång.
"Thwoop"-"Plink"-"Aaah..." - ljudet av ett riktigt bra ögonblick

----------------------------------------------------------------
Pastor i HW97k-klubben
streamcap
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 22 maj 2009, 14:01
Ort: Sundbyberg
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW97k, FX Gladiator

Re: HW97K-Klubben

Inläggav FX_REVOLUTION 22 jul 2009, 19:24

Vad har ni för fart i era HW97k cal 22

jag har 187-188 hårt skuret, set up v-mach, nytt fett, tre brickor.
För att följa länken så måste du registera dig.

FX_REVOLUTION
 
Inlägg: 437
Blev medlem: 22 aug 2008, 18:06
Ort: Askersund
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 9 gånger i 8 inlägg
Skytteklubb: ONSALA
Luftvapen favorit: FX Independent 635

Re: HW97K-Klubben

Inläggav kenj 23 jul 2009, 21:37

FX_REVOLUTION skrev:Vad har ni för fart i era HW97k cal 22

jag har 187-188 hårt skuret, set up v-mach, nytt fett, tre brickor.


197 m/s med FX och maccari. Detta efter ca: 2000 skott :smt037
BSA Scorpion MK2 .177, Diana 27 .177, Hatsan 55S (Tunad).177, HW 97k .22

Präst i 97k-klubben.
kenj
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 27 jan 2008, 00:21
Ort: Karlskoga
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 31 jul 2009, 14:29

Streamcap Fint reportage du gjort!! Informativt och med bilder det är sånt gillar vi i klubben :smt035 Det var en rejäl komprimator du byggt borde även fungera för service på en Bofors-kanon oavsett kaliber :wink: men det är inte helt fel att göra kostruktionen ordentlig om man säger så, säkerheten är viktig i detta sammanhang. Inte roligt att bli tandlös redan i 30-års åldern, speciellt om man råkar vara singel vid tillfället :roll:
Appropå tänder och vis av skador du har av fjädermojänger, Hur många tänder har du kvar i dagsläget :?: :smt016

P.s Pastor-titel uppnår klientel som innehar en 97k med laminatstock :smt022
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav Markarn 01 aug 2009, 10:48

Är det någon klubb jag vill va med i så är det denna.... :-) Särskilt efter att ha satt in ett v-mach kit..... :smt021

Men är det någon av ni andra som har monterat v-mach kitet och skjutit i kronograf och i så fall vad fick ni för farrt på bly bullarna....

By the way väldigt snygg kolv nicke....
Markarn
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 30 jul 2008, 22:54
Ort: Umeå
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hw97k

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 01 aug 2009, 13:12

Markarn skrev:Är det någon klubb jag vill va med i så är det denna.... :-) Särskilt efter att ha satt in ett v-mach kit..... :smt021

Men är det någon av ni andra som har monterat v-mach kitet och skjutit i kronograf och i så fall vad fick ni för farrt på bly bullarna....

By the way väldigt snygg kolv nicke....


Välkomen in vår församling Predikant Markarn :smt020
V-Mach kitet är naturligtvis ett trevligt option till denna luftpang :wink:
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav Markarn 01 aug 2009, 14:05

Man blev alltså intagen i klubben redan vid första försöket..... :-) Bara att atcka å bocka.... :smt020
Markarn
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 30 jul 2008, 22:54
Ort: Umeå
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hw97k

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 02 aug 2009, 07:51

Markarn, eftersom du redan innehar en Hw så var det inga krusiduller eller funderingar om bifall på ansökan om ditt medlemskap. Lite besvärligare är de för dem som ansöker och bara kommer med en knapphändig fundering i bagaget om att evetuellt skaffa sig en Hw-kanon. På den punkten är restriktionerna benhårda, annars skulle det säkert dyka upp många sk medlemmar med Hatsanbössor hit och de fundamentala värderingarna skulle på så vis undermineras totalt :lol:
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav Markarn 02 aug 2009, 13:51

ja det håller jag fullständigt med om.... :-)

Hw är lite av en välslipad diamant medans Hatsan är mer som en kolbit, passar bättre på grillen.... :mrgreen:
Markarn
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 30 jul 2008, 22:54
Ort: Umeå
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hw97k

Re: HW97K-Klubben

Inläggav plutokalle 03 aug 2009, 13:28

Ansöker om att bli medlem i HW-97 klubben, har ett sådant vapen som jag tycker är ett av de bättre luftpangarna,trots detta funderar jag på at skaffa ett om möjligen bättre vapen, dvs en Airarms-M3 Hc vad anser ni om detta ?? mvh: plutokalle
plutokalle
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 maj 2009, 10:22
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: nätra skytte klubb
Luftvapen favorit: HW-97 K

Re: HW97K-Klubben

Inläggav G0LI4T 03 aug 2009, 16:57

Hm....
Kantor Golle stämmer upp orgeln...

Skola vi inviga denne plutokalle i vår församling ?
Att häda om andra fjädersmällor i församlingens heliga rum är inte ett bra sätt att bli invigd.

Med en tillrättavisning och en slant i kollekten så tror jag att trident01 kanske kan blidkas,
Tycker nog ett bildbevis kan utkrävas för att säkerställa församlingens trovärdhet ...

Halleluja vare HW77
:smt040 .
Kantor Golle.
Bild
G0LI4T
 
Inlägg: 2275
Blev medlem: 26 jan 2008, 23:50
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Re: HW97K-Klubben

Inläggav trident01 03 aug 2009, 17:39

plutokalle skrev:Ansöker om att bli medlem i HW-97 klubben, har ett sådant vapen som jag tycker är ett av de bättre luftpangarna,trots detta funderar jag på at skaffa ett om möjligen bättre vapen, dvs en Airarms-M3 Hc vad anser ni om detta ?? mvh: plutokalle


Om jag tolkar ovanstående rätt så ansöker du om medlemskap i Hw-klubben för att du har en Hw men vägrar betala avgiften då du står i begrepp att köpa en annan pang som du anser rentav vara bättre :shock: :lol:

Detta måste behandlas strikt genom alla instanser så alla ni som är tittulerade i klubben har nu chansen att lägga sitt veto :!: Dvs skall plutoskalle upptas i församlingen trots den i vår syn emotsträvande riktlinjen :?: Eller skall vi lämna avslag på ansökan :?:
Sedan finns det som Kantor Golle säger en möjlighet att köpa sig ett medlemskap genom att ge ett bidrag i kollekten :wink:
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 jun 2008, 15:13
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

FöregåendeNästa

Återgå till Weihrauch

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster

  • Sponsorer