Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Air skrev:Tycker man tyngden är på gränsen kan man hålla
vikten nere på fästen optik om man vill.
Nitro skrev:Air skrev:Tycker man tyngden är på gränsen kan man hålla
Ja framför allt fästena kan man spara vikt på![]()
Sorry men jag kunde inte låta bli
Nitro skrev:Air skrev:Tycker man tyngden är på gränsen kan man hålla
Ja framför allt fästena kan man spara vikt på![]()
Sorry men jag kunde inte låta bli
Leopold skrev:Om man ska kunna skjuta stabilt & rakt med rekylfjäderbössor så krävs ganska ansenlig tyngd i bössan, rätt fördelat. Inget att vara rädd för alls.
Air skrev:Leopold skrev:Om man ska kunna skjuta stabilt & rakt med rekylfjäderbössor så krävs ganska ansenlig tyngd i bössan, rätt fördelat. Inget att vara rädd för alls.
Nej det skadar inte här ligger man inom gränsen för tyngd med kan jag tycka.
Knotvillage skrev:När jag var inne på Hurricane såg jag bara 97an med tumstock. Hade jag sett att 77an fanns så hade det nog blivit en sån. Har kört lite öppna i helgen och det är ganska kul.
Lefty skrev:Hej!
Jag investerade i en HW 97 KT i somras efter att läst i forumet. Som vänsterskytt fick det bli KT varianten. Har hängt på ett billigt Walther sikte och plinkar på hobbynivå. Även om jag bara kan skjuta när jag hälsar på föräldrarna så är jag superglad att jag slog till!
Ville bara säga det. Tack för ett bra forum!
Lefty skrev:Hej!
Jag investerade i en HW 97 KT i somras efter att läst i forumet. Som vänsterskytt fick det bli KT varianten. Har hängt på ett billigt Walther sikte och plinkar på hobbynivå. Även om jag bara kan skjuta när jag hälsar på föräldrarna så är jag superglad att jag slog till!
Ville bara säga det. Tack för ett bra forum!
NiklasGy skrev:Rackarns nöjd med köpet iaf.
Robbhed skrev: kan jag säga att jag tycker det är en riktigt kul sport.
Irsta skrev:Hej jag funderar på att ta hem en hw 97k från Europa. Har hittat en butik i Holland och en i Portugal som verkar ha bra pris men de är för kraftiga. Med 5.5 ger de tydligen 230m/s. Vet ni ngt annat bra ställe med par pros att ta hem ifrån utan att det blir licenspliktigt? Eller är det ”ofarligt” o ta hem för att sedan byta fjäder.
Kapten Kamin skrev:Irsta skrev:Hej jag funderar på att ta hem en hw 97k från Europa. Har hittat en butik i Holland och en i Portugal som verkar ha bra pris men de är för kraftiga. Med 5.5 ger de tydligen 230m/s. Vet ni ngt annat bra ställe med par pros att ta hem ifrån utan att det blir licenspliktigt? Eller är det ”ofarligt” o ta hem för att sedan byta fjäder.
Det är definitivt ingen bra idé att ta hem i fullfartsutförande.
Prova att maila dom och be dom sätta i en 10J fjäder.
I övrigt kan jag rekommendera kaliber 4,5.
Det blir rakare kulbana i lagliga 10 joule.
Irsta skrev:Blev en beställning från Hurricane istället HW97k Blackline. Sikte från Mundilar. Nu är det bara att vänta ...
Användare som besöker denna kategori: börne och 7 gäster