Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Antar att du menar att du monterat en skruv i ett av dom tre hålen som en stoppklack så att fästet inte ska kunna glida bakåt?
Warberg skrev:Fick ett bryt på min gamla puffare som inte gick att lite på längre så spontanbeställde detta kit igår: För att följa länken så måste du registera dig.
Vet ju sedan ett bra tag tillbaks att HW97 är ett dugligt vapen men vad tycker ni om kikaren. Gör den bössan rättvisa?
börne skrev:Beror på vad för typ av skytte du ska syssla med, plinka lite så kanske 9X räcker, ska man skjuta mer på olika avstånd & kunna avståndsbedöma med hjälp av kikaren så duger den inte då det behövs betydligt mer förstoring!
Sako Finnbear skrev:Jag personligen föredrar 5,5mm, men här kommer jag få mothugg...![]()
Tycker helt klart att 5,5 ger tydligare träff vid plinking, samt inte så pilliga att ladda.
Vikinglicious skrev:Vad tycker ni:
0.177 / 4.5
0.22 / 5.5
börne skrev:Vikinglicious skrev:Vad tycker ni:
0.177 / 4.5
0.22 / 5.5
Licensfritt & upp till 16J tycker jag .177
Fullfart i en HW97 ger väl c:a 21J om jag minns rätt & då hade jag börjat fundera på .22
Men det är ju väldigt individuellt, jag föredrar den lite rakare kulbanan mot större kaliber.
Vikinglicious skrev:Sako Finnbear skrev:Jag personligen föredrar 5,5mm, men här kommer jag få mothugg...![]()
Tycker helt klart att 5,5 ger tydligare träff vid plinking, samt inte så pilliga att ladda.
Det är just så jag tänker.
Är den acceptabel i 10j ?
Sako Finnbear skrev:Vikinglicious skrev:Sako Finnbear skrev:Jag personligen föredrar 5,5mm, men här kommer jag få mothugg...![]()
Det är just så jag tänker.
Är den acceptabel i 10j ?
Jag har en HW30S 5,5 10j och den funkar kanon ut till 30m i varje fall, bortom det blir
kulbanan väl krokig.
ahayeah skrev:Köp en 97a i 4.5 och en 77a i 5.5. Ingen kikare på den sista.
Vikinglicious skrev:Började med följande beställning:
HW97K Black Line 0.177
1 dels hawke fäste
Hawke vantage 3-9x40ao mildot
Sen lite JSB exact rs och field trophy ammo
Ska köra denna nu nästa helg vid sommarstugan så får vi se vad jag tycker! Aldrig ens sett en HW live
Sneglar sedan på HW77 med laminatstocken
Freerider skrev:Vikinglicious skrev:Började med följande beställning:
HW97K Black Line 0.177
1 dels hawke fäste
Ska köra denna nu nästa helg vid sommarstugan så får vi se vad jag tycker! Aldrig ens sett en HW live
Glöm inte sätta "recoil stop pin" i fästet. Jag köpte en HW97k begagnad där fästet hade åkt bakåt ca 5cm.
Vikinglicious skrev:Freerider skrev:Vikinglicious skrev:Började med följande beställning:
HW97K Black Line 0.177
1 dels hawke fäste
Glöm inte sätta "recoil stop pin" i fästet. Jag köpte en HW97k begagnad där fästet hade åkt bakåt ca 5cm.
Hmm tack för info. Är det något som medföljer mitt fäste?
Double hex screws to hold your scope firmly in place
9-11mm models are fitted with a recoil stop pin
Reversible dove tail clamp that fits 9-11mm and 3/8 inch
Internal cushion tape prevents marking and damage
High grade aluminium anodised in matte black
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster