Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Leopold 18 mar 2012, 01:44

Trodde aldrig jag skulle behöva ställa frågan men jag behöver ha ner min Vortek-kittade HW30 till 10 J. Trodde det var som med Maccari att fjädern tröttnar efter några tusen skott men här verkar den snarare bara bli piggare och piggare ju mer man skjuter. Ligger runt 11 J som det ser ut nu.

Självklart vill jag ju ha kvar de fantastiskt fina skjutegenskaperna, det bär verkligen emot att behöva trimma ner. Kapa fjäder är totalt uteslutet, kleta ner fjädern med black tar känns inte heller som ett alternativ. Kan däremot tänka mig att byta pistongvikt till litet lättare variant i nylon istf den stålvikt/tophat som hängde med i kittet. Frågan är var man får tag på dylika.

Eller finns bättre idéer?
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Brytpipa 18 mar 2012, 03:35

Låt den stå uppspänd mellan skjutpassen.

Går det inte att förlora en Joule på detta sätt, så blir vi ju varse Vortek fjäderns förträfflighet och ingen skada är skedd.
Brytpipa
 
Inlägg: 519
Blev medlem: 10 jun 2010, 22:07
Ort: Södra Sverige
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 26 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp
Luftvapen favorit: HW30 med Vortek PG-2

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Jimmy85 18 mar 2012, 03:41

Nä vill man inte kapa lr köra med tar så är det nog uppspänning som gäller. Visst kan man mixtra med pistongvikten. Men då är det bra att ha tillgång till svarv ju.
Ingenting är omöjligt,det omöjliga tar bara lite längre tid.
Användarvisningsbild
Jimmy85
 
Inlägg: 1524
Blev medlem: 21 jan 2011, 03:06
Ort: Södra sverige
Tack utdelade: 72 gång
Tackad: 50 gånger i 44 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav pentti50 18 mar 2012, 07:39

ett sätt är att svarva en taitare fjäder gaid,antingen bak eller i pistången.
pentti50
 
Inlägg: 374
Blev medlem: 30 jan 2008, 23:25
Ort: grängesberg
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Ulf 18 mar 2012, 09:38

Att minska förspänningen är nog bästa/enklaste sättet , [i]tror[/i] jag , utan att ha provat.

Detta ingrepp vore smidigast med att sänka höjden på pistongvikten. Smärgla/kapa/svarva ner den.

Effekten av ett test är att stoppa in kittet utan pistongvikt och mäta verkan av detta. Halva sanningen blir dock att man utan vikt , även sänker totaltyngden (om ni förstår hur jag menar).

Ävenså kan man borra 1 eller flera hål genom pistongvikten på den tjocka delen, men då kvarstår förspänningen.


Jag tror alltså mest på att sänka höjden på den tjocka delen.
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Leopold 18 mar 2012, 13:07

Tack för förslagen. Jag tror det säkraste och effektivaste är att minska förspänningen som du säger Ulf, får laborera litet med det och bestämma material och dimensioner på den nya pistongvikten efter utfallet av experimenten.

PS. Vad skulle hända om man helt enkelt lägger på mer fett på fjädern? I teorin borde det kapa en del av fjongen inte minst genom ökad friktion mot guiderna. Samtidigt finns väl också en risk att det sprätter fett på komptubens insida som matas fram och förbränns förr eller senare... ja det var bara en enkel idé man kanske kan prova eller vad tror ni?
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Ulf 18 mar 2012, 18:40

Leopold skrev:Tack för förslagen. Jag tror det säkraste och effektivaste är att minska förspänningen som du säger Ulf, får laborera litet med det och bestämma material och dimensioner på den nya pistongvikten efter utfallet av experimenten.

PS. Vad skulle hända om man helt enkelt lägger på mer fett på fjädern? I teorin borde det kapa en del av fjongen inte minst genom ökad friktion mot guiderna. Samtidigt finns väl också en risk att det sprätter fett på komptubens insida som matas fram och förbränns förr eller senare... ja det var bara en enkel idé man kanske kan prova eller vad tror ni?


Jag gissar att en "överfettning" fungerar tillfälligt bara , med risken för framtida diesling/ökad/ojämn fart istället ? Men osvuret är bäst :-)
En enkel pistongvikt kan man snickra till i trä om man vill, bara för att prova sas. Tills man hittat lagom förspänning om inte annat.
Därefter kan man tillverka en motsvarighet i plast eller varför inte alu ? förslagsvis.
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav päran 18 mar 2012, 22:02

Risken med att göra pistong vikten kortare är att du får en för "lös" fjäder och att den studsar inget roligt ,har själv provat, själv hade jag ställt den uppspänd mellan skjutningarna som brytpipa skrev , nån gång måste den ge med sej :)
päran
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: 17 sep 2011, 19:16
Ort: Åseda
Tack utdelade: 206 gång
Tackad: 146 gånger i 102 inlägg
Skytteklubb: OSG.,åsjk
Luftvapen favorit: Fx royal

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Leopold 19 mar 2012, 00:39

päran skrev:Risken med att göra pistong vikten kortare är att du får en för "lös" fjäder och att den studsar inget roligt ,har själv provat, själv hade jag ställt den uppspänd mellan skjutningarna som brytpipa skrev , nån gång måste den ge med sej :)


Jo det är precis vad jag är rädd för, att man får en återstuds som pajar både skjutupplevelse och precision. Kanske man kan snabba på åldringen av fjädern genom att ha den uppspänd en timme, två eller hur mycket som nu krävs... urk. Jag hade tänkt mig att bössan kunde vara kul att tävla med i klassen 10 J så det är väl bara att bita i sura äpplet :(
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav G0LI4T 19 mar 2012, 03:03

Absolut enklaste sättet är att lätta pistongvikten.

Risken är minimal att få pistongstuds, så länge du behåller utprovad fjäderlängd/förspänning.

Hur mycket man kan behöva lätta den är helt beroende på bössa.

I min 30a, borrade jag 2 st 6 mm hål diagonalt tvärs över vikten. ( som i ett kors )
detta gav en fartminskning på ca -10ms, med lätta diaboler, och något mera med tunga.
Den låg på ca 10,8J så den var inte lika "kraftig" som en del andras.
Nu ligger den på ca 9,9J med lätta och 10,1J med tunga.
203-204ms med Exact RS
194-195ms ungefär med Exact

Nästa gång jag behöver fartjustera en pistongvikt med att lätta den, så kommer jag borra med smalare borr och göra flera hål i stället. De mindre hålen går lätt att löda igen med silverlod, om man tagit för mycket, eller kanske smälta ner bly, om man behöver extra vikt.....
Bild
G0LI4T
 
Inlägg: 2275
Blev medlem: 26 jan 2008, 23:50
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav karlssson 19 mar 2012, 05:24

Byt ut vortek packning mot original. 5m/s mindre enligt test här på forumet.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Användarvisningsbild
karlssson
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 13 jul 2011, 11:52
Ort: Falun
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 41 gånger i 34 inlägg

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Leopold 19 mar 2012, 11:09

karlssson skrev:Byt ut vortek packning mot original. 5m/s mindre enligt test här på forumet.


Jag tänkte i samma banor men kom fram till att jag vill behålla vortek-packningen pga att den verkar mer genomtänkt med bättre styrning än originalpackningen.


G0LI4T skrev:Absolut enklaste sättet är att lätta pistongvikten.

Risken är minimal att få pistongstuds, så länge du behåller utprovad fjäderlängd/förspänning.

Hur mycket man kan behöva lätta den är helt beroende på bössa.

I min 30a, borrade jag 2 st 6 mm hål diagonalt tvärs över vikten. ( som i ett kors )
detta gav en fartminskning på ca -10ms, med lätta diaboler, och något mera med tunga.
Den låg på ca 10,8J så den var inte lika "kraftig" som en del andras.
Nu ligger den på ca 9,9J med lätta och 10,1J med tunga.
203-204ms med Exact RS
194-195ms ungefär med Exact

Nästa gång jag behöver fartjustera en pistongvikt med att lätta den, så kommer jag borra med smalare borr och göra flera hål i stället. De mindre hålen går lätt att löda igen med silverlod, om man tagit för mycket, eller kanske smälta ner bly, om man behöver extra vikt.....


Det låter helt perfekt! Så får det bli, bra att det enkelt kan återställas också om jag ändrar mig.

Tack allihop för de fina förslagen!
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav WTSE 19 mar 2012, 11:58

Jag tycker att det är lättare att sätta gängor på hålen så att man kan fylla hålen med skruvar, mycket lättare än att hålla på med lödutrustning.
Användarvisningsbild
WTSE
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 feb 2011, 23:29
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: SwissArms SA2, Crosman 2240

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Leopold 01 apr 2012, 17:22

Kan berätta att jag fick till det riktigt bra med metoden att borra ett antal hål i pistongvikten. Det blev sex 3.5-mm hål till slut, landade på 9.99 J V0 med JSB Exact Heavy och någon tiondel mer med JSB Exact så nu kan jag skjuta i sub 10 Joules klassen med ett samvete vitt som snö :)

Jäklar vad fint den går även med JSB Heavy! Provsköt dessa igår nere i Vittsjö i den byiga och luriga nordanvinden och upptäckte kulans förtjänster under dessa förhållanden där JSB Exact tenderade att sprida ungefär dubbelt så mycket i sidled. Kollade i kronografen senare på kvällskvisten, de gick stabilt som ett urverk på 173 mps +/- 0.7 och standardavvikelse helt försumbar.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
Ulf (01 apr 2012, 17:48)

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Leopold 17 maj 2012, 00:50

Tänkte det kunde vara bra med en liten uppföljning efter ca 3000 skott.

Märkligt nog har ingenting ändrat sig alls. JSB Heavy ger fortfarande bra resultat och ligger precis under 10 J-gränsen, lättare kulor gör att man lätt trillar över gränsen trots att jag lättade pistongvikten. Max kraftuttag ligger nu vid de vanliga JSB Exact men även mycket lätta kulor typ Geco eller Meisterkugeln pistol skalar upp förvånansvärt bra (ger uppåt 220 mps). Känns snarare så att först när man kör med kulvikter typ JSB Exact Heavy så kroknar fjädern en smula och blir godtagbar i klassen sub 10 Joule. Så det är denna kula jag är hänvisad att tävla med om jag vill ha ett rent samvete och det vill jag såklart ha.

Så här ser mina testresultat för kvällen ut med tre kulsorter, JSB Exact, JSB Express och JSB Heavy. De två förstnämnda verkar ge ungefär likadana träffbilder men JSB Exact Heavy begriper jag mig inte riktigt på när de ger en träffbild en hel centimeter över de andra på detta ynka avstånd. Fattar inte vad det kan bero på men kanske någon har idèer.

10 meter, 5 skott per deltavla, HW30s

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Superbee 17 maj 2012, 08:08

Skulle tro att det har med pipsvängningen att göra
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav guld_sven 17 maj 2012, 08:22

På det avståndet blir träffbilden högre, pga tyngre kula.
Helt normalt!
Verkar i övrigt vara bra skytt och bössa!



Leopold skrev:Tänkte det kunde vara bra med en liten uppföljning efter ca 3000 skott.

Märkligt nog har ingenting ändrat sig alls. JSB Heavy ger fortfarande bra resultat och ligger precis under 10 J-gränsen, lättare kulor gör att man lätt trillar över gränsen trots att jag lättade pistongvikten. Max kraftuttag ligger nu vid de vanliga JSB Exact men även mycket lätta kulor typ Geco eller Meisterkugeln pistol skalar upp förvånansvärt bra (ger uppåt 220 mps). Känns snarare så att först när man kör med kulvikter typ JSB Exact Heavy så kroknar fjädern en smula och blir godtagbar i klassen sub 10 Joule. Så det är denna kula jag är hänvisad att tävla med om jag vill ha ett rent samvete och det vill jag såklart ha.

Så här ser mina testresultat för kvällen ut med tre kulsorter, JSB Exact, JSB Express och JSB Heavy. De två förstnämnda verkar ge ungefär likadana träffbilder men JSB Exact Heavy begriper jag mig inte riktigt på när de ger en träffbild en hel centimeter över de andra på detta ynka avstånd. Fattar inte vad det kan bero på men kanske någon har idèer.

10 meter, 5 skott per deltavla, HW30s

För att följa länken så måste du registera dig.

guld_sven
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 maj 2012, 22:21
Ort: Södra Norland
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Klubba 17 maj 2012, 08:39

Prova gärna med helt annan ammo än JSB också, har lite samma fenomen med att JSB exact ger lägre träffbild än all annan ammo jag testat,

Skrivit lite om det i JSB Exact tråden, testat HN baracuda, HN FTT, HN Sport och JSB exact och jsb exact sitter 1cm under de andra, mycket märkligt då den varken är tyngst eller lättast av de jag provat
Klubba
 
Inlägg: 109
Blev medlem: 20 feb 2012, 17:45
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Leopold 17 maj 2012, 11:33

Ska testa andra kulor som föreslagits, även om jsb är bra så känns det som att det går att fila litet till med kulvalet. Nu hade jag inte fullt stöd i "testen" men träfflägesskillnaderna är tydliga. Litet lustigt att nedbantningen i effekt med min lättade pistongvikt mest hade effekt på Exact Heavy som nu hamnar under 10 J V4 med betryggande marginal, att den tycks tappa orken så distinkt över en viss kulvikt. Men det är ju praktiskt om man vill hamna under 10 J och det ville jag ju.

Det är otroligt spännande med dynamiken i fjäderbössor måste jag säga! Jag skulle ge vad som helst för att få se hela förloppet filmat i slow motion om det nu skulle gå att göra... pipan som vibrerar till och börjar svänga, vågrörelser i fjädern som överlagras i varandra, pistongen som studsar till på sin luftkudde, kulan som nätt och jämnt hinner ut ur pipan innan vibrationerna blir för jäkliga osv... :-P

Nu får jag nöja mig med att gissa vad som händer där inne i det allra heligaste under de kritiska millisekunderna. På söndag om vädret tillåter ska jag göra om mina analyser från i somras där jag spelar in och analyserar avfyrningscykeln, ska bli spännande att se vad det är för skillnader man kan se mellan Vortek och Maccari som jag hade tidigare. Vad jag tror jag kommer att få se är en avsevärt snabbare locktime. Det både känns och hörs så i alla fall, rapp som en liten huggorm har den blivit och den var snärtig redan med maccari. Svårt att inte älska dessa underbart enkla små pojkbössor! :Hughug:
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav PALLE_H 09 okt 2013, 20:53

Leopold skrev:Ska testa andra kulor som föreslagits, även om jsb är bra så känns det som att det går att fila litet till med kulvalet. Nu hade jag inte fullt stöd i "testen" men träfflägesskillnaderna är tydliga. Litet lustigt att nedbantningen i effekt med min lättade pistongvikt mest hade effekt på Exact Heavy som nu hamnar under 10 J V4 med betryggande marginal, att den tycks tappa orken så distinkt över en viss kulvikt. Men det är ju praktiskt om man vill hamna under 10 J och det ville jag ju.

Det är otroligt spännande med dynamiken i fjäderbössor måste jag säga! Jag skulle ge vad som helst för att få se hela förloppet filmat i slow motion om det nu skulle gå att göra... pipan som vibrerar till och börjar svänga, vågrörelser i fjädern som överlagras i varandra, pistongen som studsar till på sin luftkudde, kulan som nätt och jämnt hinner ut ur pipan innan vibrationerna blir för jäkliga osv... :-P

Nu får jag nöja mig med att gissa vad som händer där inne i det allra heligaste under de kritiska millisekunderna. På söndag om vädret tillåter ska jag göra om mina analyser från i somras där jag spelar in och analyserar avfyrningscykeln, ska bli spännande att se vad det är för skillnader man kan se mellan Vortek och Maccari som jag hade tidigare. Vad jag tror jag kommer att få se är en avsevärt snabbare locktime. Det både känns och hörs så i alla fall, rapp som en liten huggorm har den blivit och den var snärtig redan med maccari. Svårt att inte älska dessa underbart enkla små pojkbössor! :Hughug:


Hur var nu skillnaden mellan vortek pg2 och maccari? :shock:
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Leopold 09 okt 2013, 21:30

Med Maccaris fjäderkit sköt den med drygt 9 J i början men effekten sjönk till 8 J efter några tusen skott. Annars fint avfyrningsbeteende.

Med Vortek pg2 så har effekten hållit sig ganska konstant på 10 J, inte gjort något alls med bössan sedan det begav sig i denna tråd. Skjuter en hel del med den fortfarande och den har gått minst 20k skott. Inga utmattningstendenser vad jag har sett.

Ljudanalyserna genomfördes och avrapporterades i någon tråd jag inte kan hitta... sammanfattningsvis tydde de på en snabbare locktime och mindre vibrationer från fjädermotorn. Rent praktiskt hörs endast ett stumt klickljud från mekaniken vid avfyrning ackompanjerat av ett mycket kort högfrekvent pingljud från fjädern som skytten uppfattar via kindbenets kontakt med kolven.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav PALLE_H 10 okt 2013, 06:52

Vortek håller vad de låvar med andra ord,min ligger på ca 192ms orginal med exact rs vilket är knappt 9J. Tycker den skjuter bra som den är men vortek låter ändå intressant till denna med. Satte i det i min Hw97 från början så där vet jag inte skillnaden före och efter tyvär.
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav natchez 10 okt 2013, 07:16

För att följa länken så måste du registera dig.

animerad video på en crossman :)
i didnt do it
Användarvisningsbild
natchez
 
Inlägg: 284
Blev medlem: 10 nov 2012, 14:01
Ort: småland
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Luftvapen favorit: fjäder

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav Furby 10 okt 2013, 08:09

Nån som testat jsb express i hw 30?
Furby
 
Inlägg: 408
Blev medlem: 15 jul 2013, 20:11
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 36 gånger i 30 inlägg

Re: Trimma ner HW30 Vortek PG2 på bästa sätt?

Inläggav PALLE_H 10 okt 2013, 08:25

Furby skrev:Nån som testat jsb express i hw 30?

Kolla på tavlan 7 inlägg upp..
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Nästa

Återgå till Weihrauch

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Sponsorer