Weblytrassel..

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Weblytrassel..

Inläggav Hipshot 30 jul 2008, 20:47

Kompisen äger ett Webly...tror det är tracker i kal 22. Det var div trassel med det så han lämnade in det på "service" hos en meck som jag inte litar på.

Han fick bössan åter och var och hjälpte mej med ett skyddsjaktsuppdrag. Noterade att hans laddprocedur såg knepig ut, han spände fjädern osv samt vred laddbulten heter det väl ett kvarts varv. Därefter stoppade han i Diablolen. Därefter tog han en spik och tryckte in dibabolen! Han uppgav att efter "servicen" så gick det inte att stänga laddbulten utan att först ha petat ned diabolen då laddbulten annars klämde ihop baken på diabolen!

Jag är novis och vet inte ett skit om bössan men min spontana tanke är att på denna "service" så har gubbfan tagit isär bössan och sedan på något sett lyckats montera laddbulten fel så när man nu laddar bössan så stoppar man i diabolen på fel sida av laddbulten.. någon som begriper vad jag menar?

Är detta något som är lätt åtgärdat? Anar det men har inte fördjupat mej i bössan dvs inte kollat.. kan det vara ngt annat trassel?

Mvh!
Hipshot
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 28 jun 2008, 11:47
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Inläggav öberg 30 jul 2008, 21:28

På min gammla Tracker fick jag göra likadant med viss ammo.
Bla annat Webelys No 02 (blå burk) Dom var lite för vida i "kjolen"
Användarvisningsbild
öberg
 
Inlägg: 3563
Blev medlem: 02 feb 2008, 13:49
Ort: Skaraborg/Lidköping
Tack utdelade: 42 gång
Tackad: 64 gånger i 43 inlägg
Skytteklubb: Ljsk
Luftvapen favorit: G-sor Light

Inläggav bikez 31 jul 2008, 07:46

Jag tycker det låter som att laddbulten sitter ett halvarv fel, märkningen skall sitta kl 9 sett från sidan
bikez
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 28 dec 2007, 17:30
Ort: Mariestad
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Patrick 31 jul 2008, 11:44

Skulle tro att det är att skruva loss laddarmen och vrida laddbulten ett halvt varv och se om det passar bättre. Det var så längesedan jag hade en tracker så jag kommer inte ihåg hur det är med märkningen som bikez skriver om.

/Patrick
Användarvisningsbild
Patrick
 
Inlägg: 201
Blev medlem: 09 jun 2008, 19:47
Ort: Bohus
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Cutlas .22

Inläggav Hipshot 11 aug 2008, 09:33

Vidarebefordrat länk till den här tråden till killen som äger bössan, han var djupt tacksam för hjälpen!

Mvh!
Hipshot
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 28 jun 2008, 11:47
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg


Återgå till Webley

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Sponsorer