Webley Tracker

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Webley Tracker

Inläggav MrMerkel 20 feb 2010, 14:21

Har nu testat lite mer att skjuta med mitt webley tracker och kan bara säga att det är rätt ok att hålla i men VÄLDIGT svårt att skjuta med.

Har skjutit i hela mitt liv luftgevär,kulgevär,hagel och anser mig vara en skytt som skjuter några snäpp bättre än medelskytten , MEN med mitt tracker så kan flera skott gå perfekt för att sedan så hamnar ett skott helt fel trots att jag inte kunde säga att jag gjorde fel , för det brukar jag känna direkt.

Sköt tre serier igår där alltid första skottet satt lågt och sen resterande satt väldigt bra i en klump helt otroligt sen så satt skotten rätt ett tag men det känns som att bössan bara slänger iväg nåt skott utan att jag känt att jag gjort fel.

Testsköt även ett kolsyregevär feinwerkbau (nån tävlingsmodell) och med det satt skotten alltid där jag tyckte att det borde sitta och jag behövde inte anstränga mig för att dom skulle sitta någorlunda bra .

Jag ska testa mer innan jag testar andra kikare eller kollar över det , men om det inte fungerar snart så säljer jag det och köper ett fx så det blir slut på allt fjantande .

Ha en bra dag alla MrMerkel
MrMerkel
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 21 mar 2009, 12:50
Ort: Sunne Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Gräsmark JSK
Luftvapen favorit: Webley Tracker

Re: Webley Tracker

Inläggav Superbee 20 feb 2010, 14:34

Jag kan tänka mig att trackern är rätt greppkänslig. Köp ett hatsan 125 och öva med det så blir trackern en barnlek sen ;)
En annan grej är ju ammunitionen, hur är kvaliten? Olika bössor gillar olika märken och modeller av ammo dessutom.
Min hatsan träffar knappt kulfånget på 8 meter med fel ammo
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Webley Tracker

Inläggav Johnny 20 feb 2010, 14:37

En Tracker skjuter inte bra, de är inte byggda för detta helt enkelt..
CZ 200T .177 - Leupold 3-9/33 EFR VX-II (8.00J)
BSA Lonestar .25 - Tasco Varmint II 6-24/42 (62.00J)
BSA Ultra .22 - Tasco Varmint I 2.5-10/42 (25.00J)
Användarvisningsbild
Johnny
 
Inlägg: 483
Blev medlem: 02 dec 2009, 21:17
Ort: Ödsmål
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Re: Webley Tracker

Inläggav Hawkeye 20 feb 2010, 15:53

Jag blev också förvånad över den dåliga precisionen när jag köpte min Tracker för många år sedan. Jag köpte först en Gamo CF 20 och där var bra precision på den. Men jag stod inte ut med den dåliga finishen och tvanget så jag bytte den mot Trackern. Då fick jag dålig precision i stället. Därför blev Trackern stående i många år tills jag köpte min Weihrauch 50. Det var något helt annat. Men jag behöll Trackern eftersom det är en snygg bössa och den har valnötskolv. Det är min enda bössa med valnötskolv. Jag önskar jag hade haft flera.
Weihrauch 50 S .22, Weihrauch 30 S .177, Diana 34 .22, Webley Tracker .22, HW 45 .22, HW 40, Beretta 92 FS m fl
Användarvisningsbild
Hawkeye
 
Inlägg: 752
Blev medlem: 17 jan 2008, 15:10
Ort: Lund
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 39 gånger i 28 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp

Re: Webley Tracker

Inläggav gubbe 20 feb 2010, 19:09

Johnny skrev:En Tracker skjuter inte bra, de är inte byggda för detta helt enkelt..

Hur menar du?
MrMerkel skrev:Sköt tre serier igår där alltid första skottet satt lågt

Undrar om det inte hänger på skytten ändå, jag menar om första skottet tog lågt hur skulle det kunna bero på bössan.
Står du eller sitter när du skjuter? Sittande med stöd är det nästan omöjligt att få en tracker att skjuta bra men stående går det bättre, inte en aning vad det beror på :roll: Sälj den inte köp en FX också istället :-)
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10465
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3063 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Webley Tracker

Inläggav öberg 20 feb 2010, 19:15

Visst en Tracker skjuter kanske inte lika bra som en HW97 tex men med mín så kan man hålla en 50 öring på 10m och en krona på på längre håll.
Användarvisningsbild
öberg
 
Inlägg: 3563
Blev medlem: 02 feb 2008, 13:49
Ort: Skaraborg/Lidköping
Tack utdelade: 42 gång
Tackad: 64 gånger i 43 inlägg
Skytteklubb: Ljsk
Luftvapen favorit: G-sor Light

Re: Webley Tracker

Inläggav MrMerkel 20 feb 2010, 19:56

Jag ska testa mer som sagt men när jag sköt tre serier efter varandra och första skottet alltid satt lågt så blir jag fundersam samt att dom resterande fyra gick rätt , det är inte speciellt svårt att känna hur man skjuter men det kanske berodde på att jag höll annorlunda tre serier i rad utan att jag tänkte på det , men jag har skjutit väldigt lite med bössan ännu så jag ska skjuta mer så får jag se vad som felar. Jag sköt allt stående och med vad jag tyckte samma grepp på varje skott.
MrMerkel
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 21 mar 2009, 12:50
Ort: Sunne Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Gräsmark JSK
Luftvapen favorit: Webley Tracker

Re: Webley Tracker

Inläggav Johnny 20 feb 2010, 20:00

Rapportera detta inläggSvara med citatRe: Webley Tracker
av gubbe 20 feb 2010, 19:09

Johnny skrev:
En Tracker skjuter inte bra, de är inte byggda för detta helt enkelt..
Hur menar du?


Trackern är skapad av att man kapade pipan på en helt annan konstruktion men det projektet råkade tilltala en del luftvapenjägare eftersom det inte kräves millimeterprecision för deras uppgifter och bristen på optimal precision kompenserades då av ett smidigt format.

Konstruktionen har dessutom rötterna i 1970-talet och designen med tvärställd laddtapp ger mycket sällan lika god precision som ett brytvapen eller ett vapen med öppen cylinderladdning.

Man får ta den för vad den är helt enkelt.
CZ 200T .177 - Leupold 3-9/33 EFR VX-II (8.00J)
BSA Lonestar .25 - Tasco Varmint II 6-24/42 (62.00J)
BSA Ultra .22 - Tasco Varmint I 2.5-10/42 (25.00J)
Användarvisningsbild
Johnny
 
Inlägg: 483
Blev medlem: 02 dec 2009, 21:17
Ort: Ödsmål
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Re: Webley Tracker

Inläggav kork 20 feb 2010, 22:15

Det låter som du har samma fel som jag hade på min, på den satt pipan inte fast riktigt. Pipan har tre olika dimensioner i infästningen mot blocket och den satt tajt bara i den innersta vekaste delen och skavde emot lite på den yttersta synliga, det märkte jag genom att spruta in oljespray genom skruvhålen till siktet och såg var det for ut. Efter lite specialfastsättning så blev träffbilderna mycket mindre
//krooken
kork
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 dec 2007, 11:04
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg


Återgå till Webley

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Sponsorer