Pipbyte Tracker

Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel, Nitro

Re: Pipbyte Tracker

Inläggav Silwer 07 apr 2012, 22:24

Kul att se, då blir ju ett pipbyte nåt som kan göras totalt hyperseriöst om man vill, att de la ner sån tid, kolla bara och så skjuter det så jävöla dåligt, jag förundras.

Men också jag är ju i grunden en som absolut föredrar brittiska luftvapen, sen 80-talet, varför vet inte, men jag kan som Ogster erkänna när de inte käns bra bar, det inebär inet tat jag går ut och slår sönder dem.

För vilken som är på det sättet offrar extra tid och även pengar på att just skafaf en brittisk bössa som inet f9ins i stä'llet för en tysk som finns? eller skickar grejor världen runt för tat just bygga nåt av en viss bössa som är engelsk?

Folk fattar inte skillnaden tycker jag.

Jag hålle inte Tracker högt pga oskjutbarheten imo, men nu ser jag ju nåt iaf, om ja gskulel hitta en billig jävel med .22 pipa som vanligt, ja möjligheten finns at kasera eländet och byta til len .177 vilet är vad JAG vill ha ppå denna bössa.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 605 gånger i 534 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Inläggav gubbe 09 apr 2012, 20:51

Oden skrev:
gubbe skrev:Finns det någon som vet hur pipan sitter fast på en Tracker?
Vore skoj att prova med en ny pipa som inte är överdim som Trackerns, utbudet på ammo skulle öka markant.
Sen tror jag inte att precisionen överhuvudtaget är något vidare i original pipan.
Vem blir först att prova. :)

Efter som du startade denna tråd utser vi alla här på forat dig gubbe till förste pipbytare. :cheeRs:

Klart. 8)
Användarvisningsbild
gubbe

Tack utdelade: 1954 gång
Tackad: 1242 gånger i 628 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Inläggav gubbe 16 apr 2012, 20:32

Silwer skrev:
Vad gjorde du med pipan, du berättade aldrig det, du visade dock att den var skruvad på plats faktikst.

En gammal trasig Hatzan fick donera sin pipa som prov. Svarvade den så att den passade i Trackern, dock utan gängor utan fastsättningen sker med stoppskruv ala FX.
Då det var en gammal dålig pipa hade jag inga större förväntningar, men resultatet blev en klar förbättring.
Nu ska jag leta upp en riktig fin pipa, sen kommer jag njuta ännu mera när jag skjuter. :thumbupp:
Användarvisningsbild
gubbe

Tack utdelade: 1954 gång
Tackad: 1242 gånger i 628 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Inläggav Silwer 16 apr 2012, 20:34

Helt otroligt kul att höra.

Då finns det hopp för en sån här som man inte är nöjd med helt enkelt.

Ett genombrott i Webley forskningen, att slippa en underlig kaliber för at förbättra precisionen.
Den tackar vi för.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 605 gånger i 534 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Föregående

Återgå till Webley

| | |likartade trådar| | |