Internet och Durban

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Internet och Durban

Inläggav Micke 28 nov 2012, 22:46

Jag skrev ju en manual för hur man ska skruva Diana 60 och la den på nätet. Mest för att jag blev sur på originalmanualen, och vidare för jag tyckte det var skit att dessa gamla fina bössor hamnade som skrot bara för att de är lite svårskruvade, och det kostar mer än vad bössan är värd att lämna in den för att få den fixad.
Nu konstaterar jag i alla fall att min manual laddats ner runt 1500 gånger, och förhoppningsvis har jag räddat några fina gamla Diana från skrothögen. Det var själva meningen.

Men så dök det upp mail från en herre som hittat ett gammalt D60, som var brännskadat och rostigt, och han hade lite åsikter på manualen och frågor. Det är alltid lite kul att få feedback, och han heter Bill Sadler och bor i Durban i Sydafrika. Så vi tuggar en del och han skickar bilder och berättar hur renoveringen fortskrider. Skitballt med internet helt enkelt, och Diana 60 hette tydligen Gecado 60 i Sydafrika när det begav sig.

/ Micke
Diana 75, Diana 60, 10.5cm kanon (strv 102)
Användarvisningsbild
Micke
 
Inlägg: 1529
Blev medlem: 26 maj 2008, 16:39
Ort: Östhammar
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 26 gånger i 21 inlägg
Skytteklubb: Östhammars skytteförening
Luftvapen favorit: Diana 60

Re: Internet och Durban

Inläggav Silwer 28 nov 2012, 23:07

Ok, brittiskt fäste iofs men tysk bössa då.
Underligt med namnändrungen, det lär ju ändå bara varit de som köpte sånt.
Där har de ju klart speciella vapentillstånd, eldastare på bilen sägs vara tillåtet tex. antar att krutvapen är det normala där.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
origo (09 dec 2012, 18:50)


Återgå till Diana

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Sponsorer