Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav Etienne 29 sep 2013, 12:57

hatsan bling skrev:fyller åxå från de sodastream patronerna men då till en riktig 20oz co tank med kran , funkar klockrent .


Ja, jag skulle väl också rekommendera detta. Det är ju samma metod som jag kör, och det är betydligt enklare än att köra direkt från SodaStream-tuben. Dessutom är ventilerna på dessa lite besvärliga, så ibland får man skruva på och av dem ett par gånger innan de verkligen sluter tätt.

Jag antar att en Paintballtank fungerar fint det också. Det kanske är det du använder? I så fall är det ju bara en adapter till brandsläckaranslutning man behöver om man ska köra med vanliga matchvapen. :thumbupp:
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav morgan2421 29 sep 2013, 13:29

Kul uppfinning Co2 är inte alls fel

Man kan ju använda 88g patroner om man vill vara super mobil men dom kostar ju en del styck

Och ha en sådan här adapter För att följa länken så måste du registera dig.

morgan2421
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 dec 2012, 16:43
Ort: Härryda
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 16 gånger i 13 inlägg
Luftvapen favorit: Cometa Lynx-v10

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav PALLE_H 29 sep 2013, 14:27

Synd att det ska vara så svårt och dyrt att fylla direkt i brandsläckare,finns inget ställe här i Kristianstad att fylla.
lämnade in i karlshamn senast och då skickas den vidare till karlskrona,gick på 700:- lite väl dyrt tycker jag..
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav 1qaz1qaz 29 sep 2013, 16:58

PALLE_H skrev:Synd att det ska vara så svårt och dyrt att fylla direkt i brandsläckare,finns inget ställe här i Kristianstad att fylla.
lämnade in i karlshamn senast och då skickas den vidare till karlskrona,gick på 700:- lite väl dyrt tycker jag..

Jag är mycket god vän med en deltidsbrandman i Åhus, jag kan höra med han. Tanken har aldrig fallit mig på då jag inte skjuter med sånt, än. :mrgreen:
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav PALLE_H 29 sep 2013, 17:23

1qaz1qaz skrev:
PALLE_H skrev:Synd att det ska vara så svårt och dyrt att fylla direkt i brandsläckare,finns inget ställe här i Kristianstad att fylla.
lämnade in i karlshamn senast och då skickas den vidare till karlskrona,gick på 700:- lite väl dyrt tycker jag..

Jag är mycket god vän med en deltidsbrandman i Åhus, jag kan höra med han. Tanken har aldrig fallit mig på då jag inte skjuter med sånt, än. :mrgreen:


Ja gör det! Hade varit kanon att ha tillgång till kolsyra.
Sen har du anledning att skaffa kolsyrevapen med! :cheeRs:
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav 1qaz1qaz 29 sep 2013, 17:39

Japp, hehe
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: Sv: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav malajo 29 sep 2013, 17:40

Måste man ha en extra-tub att fylla först för att sen fylla på pickan eller hur gör man? Har beställt en TAU 7 och det verkar inte som att det följer med nån extra tub.


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
malajo
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 sep 2013, 01:17
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Tau 7

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav 1qaz1qaz 29 sep 2013, 17:41

TAU7 är en fin tävlingspistol
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: Sv: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav 1qaz1qaz 29 sep 2013, 17:47

malajo skrev:Måste man ha en extra-tub att fylla först för att sen fylla på pickan eller hur gör man? Har beställt en TAU 7 och det verkar inte som att det följer med nån extra tub.


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2





TAU 7 levereras i en snygg låsbar väska, med fack för olika tillbehör.
Konstruktions mässigt är detta en riktigt bra pistol, med ett stort justerbart register på avtryckaren, fem olika
inställningar ger väl avvägd tryck inställning.
Precisionen på pistolens uppbyggnad är förvånansvärt bra, kolvmaterial i riktigt bra trä material.
Dessutom är den medföljande utrustningen rikhaltig, lite förvånande är att även reservpackningar ( oringar) medföljer,
tillsammans med ett stort urval av ballansvikter och adapter för olika sätt att ladda pistolen.
Tyvärr följer inte en adapter för påfyllning av 150 grams tuben med i satsen, denna adapter kostar några
hundralappar extra.
Pistolens precision på 10 meter är klart under 9 mm, med bra ammo långt under detta värde.
Laddning genom kolsyra, ger ca 90 skott vid normal utgångshastighet, med bra precision.
Laddning av ammo och det lilla underhåll som krävs, av pistolen är föredömligt lätt att åstadkomma.
Ett riktigt bra mikrometersikte, lätt att justera in, både i höjdled och sidled, kröner kronan på verket.
En någorlunda Svensk beskrivning medföljer pistolen.

Adapter på gasflaska


Specifikationer

Drivmedel Kolsyregas Co 2 7/ eller 12 grams patroner eller inbyggd tank Påfyllnadsflaska 150 cm 3, som kan användas som tank
Skjut kapacitet 60 - 150 skott beroende på utgångshastighet ( Ställbar)
Mått 400 x 155 x 49,5 mm
Vikt 1,05 kilo
Piplängd 260 mm
Kaliber 4,5 mm
Avstånd mellan korn och sikte 350 mm
Utgångshastighet 100 - 150 meter per sekund
Precision Max 9 mm på 10 meters avstånd
Pipans höjd över handen 0 mm
Avtryck, ställbart 4,9 N ( 3 till 8 N)
Förtryck 0,3 - 3 mm ställbart
Triggerstopp Steglöst justerbart

TAU 7 sport är en enskotts pistol som använder kolsyra som drivmedel, tre olika sätt finnes att ladda pistolen, dels
genom kolsyrepatroner 7 eller 12 gram och dels genom den medföljande gastanken som kan monteras in i pistolen.

Den inbyggda gastanken monteras lätt in i pistolen och är den lösningen som jag har använt för att ladda pistolen.
Det medföljer en påfyllbar flaska med ca 150 grams kolsyra. med hjälp av denna flaska laddas den inbyggda tanken
i pistolen upp.
En laddning ger ca 30 - 150 skott beroende på inställd utgångshastighet.
Tyvärr saknas den nödvändiga adaptern mellan denna 150 grams kolsyreflaska och en kolsyretub, kostar
ca 2 - 300 kronor.
Kolsyra finns att köpa som utrangerad men besiktigade gastuber för ca 1000 kronor, innehåller då ca 6 kilo kolsyra och
räcker för många års förbrukning.
Brand beredskaps butikerna har ofta äldre gastuber till ett bra pris, tänk på att det ska finnas ett stigrör i gastuben,
detta underlättar påfyllning av 150 grams flaskan.



Fyllnad av laddflaska ( gasbehållare) för pistolen
Viktigt är att den tomma 150 grams flaskan som medföljer pistolen förvaras ca 15 till 20 minuter före påfyllning i en frysbox,
detta underlättar påfyllningen högst betydligt.
Anledningen till nedfrysningen är att gasens volym minskar vid låg temperatur.
Vid längre förvaringstid i frysen finns en risk för överfyllnad av flaskan.
På 150 grams flaskan finns ett TARA mått, i mitt fall anges 0,619 gram som vid kontrollvägning på min brev våg, visar
en vikt på 626 gram.
Jag har märkt upp flaskan med min vikt som är 626 gram, en påfyllnad av 150 gram ger tillsammans 776 gram, vid en
helt full flaska.
När det återstår ca 720 gram börjar det bli "tungt" att fylla upp pistolen och det tar framför allt lång tid.
Det finns då två möjligheter,
antingen att fylla på flaskan igen, ner i frysen osv, eller att tömma flaskan och ner i frysen och fylla upp flaskan igen.
Både dessa möjligheter fungerar fint.
Om du skulle få i mera gas än vad flaskan är avsedd för är det enkelt att lätta på trycket genom att ansluta flaskan
igen och skruva försiktigt in gängorna tills det börjar att pysa ut gas.
På nytt väga flaskan och kontrollera vikten, en liten överfyllnad på ca 10 - 15 gram är ingen fara.
Efter ca 5 -7 fyllningar från flaskan till pistolen, är det dags att ladda upp påfyllnadsflaska igen.
Detta innebär att man aldrig kan få ut alla gas som fylls i flaskan, utan ca 50% går att få ut, sedan måste
flaskan fyllas på igen.

Påfyllnadskopplingar i pistol

Påfyllning av gas till pistolen från 150 grams flaskan
Detta tar ca ca 30 - 60 sekunder, en laddning ger ca 12 gram i den inbyggda tanken.
Ett bra flöde schema är följande:
1 Spänn upp mekanismen
2 Skruva på påfyllnadsflaska och vänd pistolen upp och ner i ca 30 sekunder
3 Skruva bort flaskan
4 kyl ner gasen i pistolens behållare med torrklickning, med pistolen på rätt köl, klicka 4 - 5 gånger.
5 Vänd pistolen upp och ned och anslut flaskan igen, i ca 5 . 10 minuter
6 Skruva bort flaskan igen
7 Låt pistolen " vila" i ca 5 minuter
8 Nu är den helt full.


7 / 12 grams kolsyrepatroner, har jag aldrig använt, men det medföljer adapter för båda dessa driv källor.

Förvaring
Jag förvarar alltid min pistol laddad, direkt efter jag har skjutet färdigt för dagen, laddar jag upp den igen.
Jag har aldrig märkt att den läcker gas, inte ens under längre förvaring. Fördelen är att alla packningar står
under tryck.

Rengöring och underhåll
Den medföljande väskan är inredd med hjälp av pressad frigolitaktigt material, i min väska lossade det ständigt
små smulor, min lösning på
detta är att plocka ur alla tillbehör och sedan lacka allt med en plastbaserad klarlack.
Denna lack binder upp frigoliten i lådan, inga smulor mera.
Om du skulle behöva lossa den inbyggda behållaren så finner du att oringarna som tätar svullnar up och blir
för stora vid demontering, vänta ca 1 timme så återgår dom till normalstorlek igen.
Normal rengöring, med ett par droppar olja i alla rörliga delar är fullt tillräckligt, rengöring av pipan med jämna mellanrum.

Byte Packningar ( oringar)
Det finns två oringar i laddluckan, båda två mycket lätta att byta ut, kan göras med hjälp av en nagel, eller penna.
Pistolens interna oringar, kräver att kolven demonteras först, töm pistolen på gas och demontera påfyllnadsventilen
med det medskickade specialverktyget.
Samma verktyg passar på en gängad ring som låser fast kolven, oftast är denna ring ganska hårt dragen från fabriken!
Nu kan pluggen i den bakre delen på pistolen lossas, nu ligger returfjäder ventilsystem fritt att rengöra och byta oringar.

Allra längst in i pistolhuset ligger en ny tätning ( oring).
Normalt behöver inte denna bytas ut, men ska vid byte försiktigt plockas bort och ersättas med en ny, lämpligt
verktyg kan vara en gängad skruv vid borttagande och en vanlig penna vid montering.
Byta av de tre oringarna i behållaren för gas ska inte innebära några problem.

OBS Dessa packningar ska bara bytas vid läckage!

Anpassad kolv

Kolv eller grepp
Finns tyvärr bara i en storlek och en vänster anpassat kolv. Men det är mycket lätt att lägga på eller att slipa bort
ej önskvärt trä för att anpassa kolven efter din egen hand.
Jag har provat att använda hårt balsaträ, detta har fungerat helt perfekt, pistolen användes ju mestadels inomhus.
Som grepp förstärkare på den i orginal ganska hala kolven, använder jag ett halkskydd som säljs på rulle.

TAU 7 är en mycket anpassningsbar luftpistol, pistolens ballans kan justeras steglöst, helt perfekt med de medföljande
vikterna som kan appliceras både på pipan och bakom pistolen.
Allt för att erhålla en helt perfekt ballans.
Det främre siktet ( kornet) kan bytas ut, tre olika breda korn medföljer, det bakre siktet kan också justeras genom
att byta siktblad, även där finns tre olika bredder, allt detta ingår i pistolen.
Varje klick på siktes inställningen ger 2,4 mm på 10 meters avstånd, relativt bra precision på det medföljande siktet
Oringar medföljer som reservdelar, totalt 9 st, tre olika storlekar.

Mekanism med laddluckan öppen

Avtryckarens justerområde omfattar fem olika justeringar, avtryckarens motstånd, släp och förtryck, avtryckarestopp och
avtryckarens position.
Den sista justeringen ställde till med problem, det gick inte att justera avtryckaren så långt bak som mina fingrar krävde.
Här krävdes en liten operation för att få avtryckaren ytterligare bakåt, lite svagt av tillverkaren att missa detta.
Visst har jag relativt korta fingrar, detta är något jag delar med många människor.



Avtryckarejustering med referens till bilden nedanför

Avtryckets vikt

Denna justering utföres med den vertikala skruven i framdelen på varbygel, medurs ökar avtrycksvikten.

Förtrycksvikten

Kontrollera först att pistolen är oladdad, spänn upp avtrycket, vrid sedan justerskruv 47 C sakta tills hanen löser ut, skruva
ör sedan samma sak med justerskruv 47 B, men skruva tillbaka denna skruv 1,5 varv.
Nu kan du börja finjustera trycket men skruva aldrig mera än ett kvarts varv på varje skruv och testa sedan noga innan
du utför ytterligare justeringar..
Om justerskruv 47 B skruvas in för långt kommer inte hanen att haka upp och du kan inte skjuta med pistolen.

Trigger Stop

Trigger stop skruv (47A) finns bakom avtryckaren. För att ställa in denna justerskruv skruva in den minst ett varv, spänn
upp hanen och dra avtryckaren åt dig och justera sakta justerskruven tills hanen löser ut, forsätt sedan minst 1/8 dels
varv för att trygga funktionen.

Justering av utgångshastighet

Justerskruv 20 är den skruv som justerar hastigheten, medurs ökar utgångshastigheten och moturs viceversa.
Tänk dock på att en ökad utgångshastighet orsakar mera ljud och att betydligt mera drivgas förbrukas..




Klicka för större bild

Reservdelslista följande detaljer finns att tillgå.

TAU 7 Standard
1 Stomme pistolhus
2 Lås stycke ( Ladd lucka )
3 Pipa
4 Varbygel
5 Tryckkärl 39 Fram stock
6 Korn klack 40 Kolv
7 Korn 40 L Vänster kolv
8 Pipvikt 41 Lås pinne 3x18
9 Avsmalnande pipvikt 42 Lås pinne 2x14
10 Låsregel 43 Låsstift 1,6x12
11 Lås axel 44 Låsskruv för korn M4x5
12 Lås rulle 45 Framstöts M4x6
13 Siktes stomme 46 Justerskruv M2,5x8
14 Sikt fot 47 B

47 C Justerskruv M2,5x5 avtryck
15 Siktblad tre olika 2,8 - 3 3,2 - 3,5 3,75 49 Skruv för siktblad M2.5x3
16 Höjd justerskruv 50 Stål kula för sikt ratt
17 Juster axel 51 Spår ring 4
18 Bakre ställskruv 52 Bricka 6,4
19 Stöd cylinder 53 Fjäder bricka 3,2
20 Ställskruv utgångshastighet 54 Slagfjäder
21 Slag hammare 55 Avtryckarestång fjäder
22 Avtryckarestång 56 Fjäder till reducerings hävarm
23 Reducerings hävarm 57 Avtryckare fjäder
24 Avtryckare arm 58 Ventil fjäder
25 Avtryckare sammansatt 59 Förtrycksfjäder
25 S Kort Ranch avtryckare 60 Fjäder till sikte
26 Hämmar broms 61 Snäpp fjäder
27 Ventil 62 O Ring 9x2,2
28 Packning Ventil 63 O Ring 8x2,2
29 Stöd ring 64 O Ring 12x2,2
30 Stoppskruv 65 O Ring 19x2,2
31 Kolv mutter 67 Justerskruv M3x5
32 Perforerings kropp 68 Låsskruv bakre vikt M4x8
33 Lock 69 Skruv för handstöd M5x25
34 Bakre stång vikter 70 Fjäder bricka
35 Bakre vikt 71 Fyrkantig låsmutter
36 Framstöts
37 Kolv stöd vänster o höger
38 Skruv nyckel för påfyllnad cylinder/ flaska 150g
A3 Adapter "02" (från 150 g cylinder/flaska till pistol)
TAU 7 Sport är en trevlig lättskött och framför allt mycket prisvärd luftpistol.
Det är relativt lätt att erhålla drivkällan CO2 gasen kolsyra.

Priset är mycket attraktivt och står egentligen inte i proportion till den medföljande utrustningen och pistolens kvalitet.
Därför måste jag betrakta denna pistol som ett mycket bra köp, naturligtvis kan den inte mäta sig med Morini 162
Hämmerli AP 40 Feinwerksbau och Pardinis luftpistoler, med med tanke på att man kan köpa tre pistoler för en tex AP 40 så ger denna i
Tjeckoslovakien producerade pistol ger väldigt mycket för pengarna.

Tyvärr importeras inte denna pistol till Sverige längre, detta pga att tillverkaren höjde priset mycket kraftigt,
(detta enligt den Svenska generalagent Classic vapen i Bollebygd) men det lär finnas ett par tre tusen på den
Svenska marknaden.
Chansen att hitta en bra begagnad är ganska stor.

Arne Nohlberg 2003 07 20 rev 2012 10

Copyright Arne Nohlberg

Flera Luftpistoler
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav malajo 29 sep 2013, 17:53

Det var efter bland annat denna texten av Arne som jag valde denna pistolen.

Vill ha något hyffsat billigt som funkar.

Man jag har beställt min från checkien (eller hur det nu stavas) och det verkar inte som att jag får med nån 150g flaska.

Antar att jag får hålla mig till dom mindre 12g-flaskorna då?
malajo
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 sep 2013, 01:17
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Tau 7

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav 1qaz1qaz 29 sep 2013, 17:55

Ja eller från en stor tub
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: Sv: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav malajo 29 sep 2013, 18:07

Så man kan fylla direkt i pistolen från till ex en sodastream-flaska eller en brandsläckare?


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
malajo
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 sep 2013, 01:17
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Tau 7

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav sr 500 29 sep 2013, 18:23

Dom här CO2 fyllkiten på ebay för ett par hundringar, är dom för brandsläckare?
sr 500
 
Inlägg: 479
Blev medlem: 06 jan 2012, 21:19
Ort: örebro
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 19 gånger i 19 inlägg
Luftvapen favorit: BAM50 kanske

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav PALLE_H 29 sep 2013, 18:50

sr 500 skrev:Dom här CO2 fyllkiten på ebay för ett par hundringar, är dom för brandsläckare?

Nej det brukar inte vara den standard som är här i Europa,köp från någon paintball shop istället här i sverige.
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav Etienne 29 sep 2013, 18:56

Alltså, köp INTE paintballgrejer i första hand. Det är helt andra saker och du kommer att behöva adaptrar ändå i så fall.

För att fylla behöver du motsvarande anslutning som är på en en brandsläckare. Det är en DIN477 anslutning, alternativt W21 8 x 1/14, beroende på vad man vill kalla det.

Men kolla först och främst vad du har för prylar när du får pistolen. Dessa finns i flera konfigurationer. En del har bara "hårdvara" för 12g powerlets, medan andra kommer med den halvstora lösa tuben och motsvarande kopplingar.

Vänta in vapnet först, och köp sedan grejerna.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav Etienne 29 sep 2013, 19:01

Varifrån köpte du pistolen förresten?
Fler kan nog vara intresserade av att importera pistoler och annat...

Eller var det på andrahandsmarknaden?
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Sv: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav sr 500 29 sep 2013, 19:13

malajo skrev:Måste man ha en extra-tub att fylla först för att sen fylla på pickan eller hur gör man? Har beställt en TAU 7 och det verkar inte som att det följer med nån extra tub.


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
TAU är det CZ Brno?
sr 500
 
Inlägg: 479
Blev medlem: 06 jan 2012, 21:19
Ort: örebro
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 19 gånger i 19 inlägg
Luftvapen favorit: BAM50 kanske

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav malajo 29 sep 2013, 19:16

Japp

Här köpte jag min För att följa länken så måste du registera dig.


Ca 3800 för en vänster och 3400 för en höger med porto och avgifter.
Puffra.se tar 4700
malajo
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 sep 2013, 01:17
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Tau 7

Re: Sv: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav Etienne 29 sep 2013, 19:17

sr 500 skrev:
malajo skrev:Måste man ha en extra-tub att fylla först för att sen fylla på pickan eller hur gör man? Har beställt en TAU 7 och det verkar inte som att det följer med nån extra tub.


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
TAU är det CZ Brno?


Vad jag fattat så är typ Drolov, CZ, Brno, Aeron, Tau, mfl på något sätt samma tillverkare, eller starkt relaterade till varandra. Alla dessa använder typ liknande lösningar till sina vapen, med mycket liknande system.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Sv: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav malajo 29 sep 2013, 19:25

Det låter vettigt om man kollar på väskan.
uploadfromtaptalk1380479144028.jpg


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
malajo
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 sep 2013, 01:17
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Tau 7

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav Etienne 29 sep 2013, 19:27

Hehe, sedär! :-)
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Sv: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav 1qaz1qaz 29 sep 2013, 19:38

malajo skrev:Det låter vettigt om man kollar på väskan.
uploadfromtaptalk1380479144028.jpg


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Visa mer!!!!!! :arrow:
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: Fylla CO2 i tävlingsvapen från Sodastream-tub

Inläggav Etienne 29 sep 2013, 19:42

Fast det är alltså en produktbild från hemsidan. Han har ju inte fått hem pistolen ännu.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer