BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav hj0302 12 maj 2014, 11:00

Har blivit sugen på en multishot med nya bolten i cal. 177.

Nån som vet vart man får tag i en sån....har kollat med hurricane och han skulle återkomma.

Nån som köpt en nyligen....? Vart isåfall?
hj0302
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 19 jun 2013, 10:49
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: BSA Meteor

Re: BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav Batistuta 12 maj 2014, 16:18

hj0302 skrev:Har blivit sugen på en multishot med nya bolten i cal. 177.

Nån som vet vart man får tag i en sån....har kollat med hurricane och han skulle återkomma.

Nån som köpt en nyligen....? Vart isåfall?

Fondprodukter som är importören har denna bild Bild Så det blir nog att importera den från England eller nåt!
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav Silwer 12 maj 2014, 18:40

Den har nog inte utgått, snare har den aldrig funnits till salu i Sverige ens.

FP vill sälja sina gamla BSA först och BSA handlar enbart direkt med dem i Sverige så i UK kan du inte köpa den av nån seriös handlare, så du får söka i övriga Europa.

Detta är den mest komplicerande frihandelsfientliga grej mna kan hitta inom EU(ja gällandes luftvapen), det borde inte ens var tillåtet med monopol, men jag vet inte vem man ska peka finger åt BSA eller FP, troligen båda då det ger totalsumman i princip noll sålda PCP BSA i Sverige.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav börne 12 maj 2014, 18:47

Silwer skrev:troligen båda då det ger totalsumman i princip noll sålda PCP BSA i Sverige.

Dom får skylla sig själva. Finns ju andra engelska vapen som är mycket trevligare ändå så jag bryr mig inte :)

För om jag fattat rätt är väl deras PCP fortfarande tillverkade i England till skillnad mot deras fjäderskräp.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav Silwer 12 maj 2014, 18:52

Ja allt BSA gör idag förutom pipor till Supersport är bar PCP vapnen därav problemet, det andra är spanskt rakt igenom idag.

Jo det är rasande dumt av dem att göra så här imo, mne som du säger AA finns och tar deras skörd här i landet direkt, tack och bock ungefär dumhuven :-)
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav börne 12 maj 2014, 18:53

Silwer skrev:Jtack och bock ungefär dumhuven :-)

:smt016
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav morgan2421 12 maj 2014, 19:17

Silwer skrev:Den har nog inte utgått, snare har den aldrig funnits till salu i Sverige ens.

FP vill sälja sina gamla BSA först och BSA handlar enbart direkt med dem i Sverige så i UK kan du inte köpa den av nån seriös handlare, så du får söka i övriga Europa.

Detta är den mest komplicerande frihandelsfientliga grej mna kan hitta inom EU(ja gällandes luftvapen), det borde inte ens var tillåtet med monopol, men jag vet inte vem man ska peka finger åt BSA eller FP, troligen båda då det ger totalsumman i princip noll sålda PCP BSA i Sverige.


Detta är ju inget ovanligt en av mina kunder ville köpa ett annat engelskt luftgevär ifrån mig
Och jag frågade den svenska återförsäljaren om jag fick köpa ett gevär därifrån
Det fick jag inte jag var tvungen att köpa 5 stycken

Och på det sättet är ju Fondprodukter helt fantastiska att ha att göra med man kan beställa 1 gevär som
företags kund om man så önskar fast det kanske inte är nån lönsamhet på det

Det hade gynnat alla och speciellt kunden om alla företag kunde importera direkt ifrån alla återförsäljare i eu

Då hade vi fått mer europeiska priser även i Sverige
+ några procent för den högre momsen och frakten men inte flera tusen lappar i påslag på en bössa
Senast redigerad av morgan2421 12 maj 2014, 19:22, redigerad totalt 1 gång.
morgan2421
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 dec 2012, 16:43
Ort: Härryda
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 16 gånger i 13 inlägg
Luftvapen favorit: Cometa Lynx-v10

Re: BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav Silwer 12 maj 2014, 19:21

Öh Fondprodukter är importörer i Sverige av BSA och Hatsan.

Enligt dem vill BSA enbart sälja större partier åt gången inte alls enstaka vapen som du beskriver, jag har personligen själv frågat dem om detta med BSA och dem hur det fungerar.

BSA vill inte sälja till anat än importören i Sverige vilket gör att de håller på delar för tex strypning för 10j och ostrypning själva.

Så NEJ säger jag du kan inte få FP att importera ett BSA PCP som de inte själva har i lager, glöm det.

OCH jo det är ovanligt jag känner inte till någon annan som har detta som krav, berätta gärna vilka tilverkare du menar isf?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav morgan2421 12 maj 2014, 19:29

Jag vet inte vad Fondprodukter har för deal med bsa

Men det finns ju fler ställen tex i Tyskland eller England som kan tänka sig att skicka till oss om marknaden inte vore låst
morgan2421
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 dec 2012, 16:43
Ort: Härryda
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 16 gånger i 13 inlägg
Luftvapen favorit: Cometa Lynx-v10

Re: BSA Ultra Multishot....vart hittar man den?

Inläggav Silwer 12 maj 2014, 19:41

Jo men det var ju det jag skrev, och jag vet dealen de har, jag har redan skrivit om den här.

Den är mycket ovanlig imo iaf i EU tider, förr var det förstås enbart så här.

Men säg HW som Arnheim väl är importörer för men ingen tar sina HW från dem iaf vad jag vet utan tar in dem från Tyskland själva även som ÅF.
Detta kan du mao EJ göra med BSA, så du får söka i Europa efter någon ÅF som vill sälja dig en 10J PCP BSA, det är helt möjligt men varför jobba så över ett sånt här vapen när AA redan finns för vettiga priser här då de valt att inte var helt fyrkantiga.

För mig är det inte värt dt över nåt annat än möjligen BSAs toppbössa R10 men nu råkar jag skaffat bättre grejor än så och från UK utan nån importör alls i Sverige, så tro mig jag kan turerna.

Jag måste ju skriva som det är och inte hitta på saker, det här är ett märkligt förhållkande och inte oväntat är det med UK det går åt skogen, de har börjat resa en mur mot resten av EU och har terroristlagar när det gäller kikarsikten, bipods osv.
BSA kanske inte går loss på det men vill alltså sälja större parteier och med marknaden för BSA PCP stendöd i landet på eget begåv av de här så kan de givetvis aldrig förväntas sig sälja nåt, ett moment 22.

Hatsan kan FP kränga ändå då folk aldrig kollar var dessa kostar i andra delar i Europa alls utan bar betalar för dem prisatta efter FX bössor de inte når upp till på nåt sätt.

Nej här finns ett gravt fel men ingen förlorar mer på det än de inblandade iaf så ok lek vidare då i sandlådan, UK BSA kan mycket väl på sikt kursa imo då jag gissar tat de inte bar spelar det här spelet med FP utan med fler länders huvudimportörer.
Daystate är så slöa i skallen tex att de inte vill utvidga sin marknad, de bygger fina vapen men är träskalliga som fasen, det här käns det är nånting som är inbygt i UK mentaliteten, man låter sig nöjas med det man har tills det faller pladask för at man inte har andra marknader än hemmamaknaden i princip.

Det är en mardröm att ens diskutera nånting med dem vill jag lova, vore inte bössorna så jävla bra så hade de lagt näsan i vädret för länge sen.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
Cal (10 maj 2015, 11:07)


Återgå till Bsa

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

  • Sponsorer