FX Royale 400

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

FX Royale 400

Inläggav sebbe 18 maj 2016, 16:23

hej,

önskar få tyst på min fx royale 400. den smäller när jag skjuter och jag önskar få det tyst som ett t.ex. fx whisper.
någon som vet vad jag behöver och var jag kan. ev. köpa det.

kan man ta bort original pipvikten? är pipan under original pipvikten gängad med 1/2 UNF?

hur kan jag få geväret tyst?

tacksam för svar.
Mvh
sebbe
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 04 mar 2011, 17:46
Ort: Jönköpings län
Tack utdelade: 27 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau FWB 300S

Re: FX Royale 400

Inläggav börne 18 maj 2016, 16:51

FX R400 är ju en tyst bössa som den är :?
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: FX Royale 400

Inläggav gubbe 18 maj 2016, 16:54

sebbe skrev:kan man ta bort original pipvikten?


Är det inte en shroud på den? Som på denna?




För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: FX Royale 400

Inläggav sebbe 18 maj 2016, 17:52

tack för hjälpen.
har ordnat det. det vart fel på stoppskruven.
sebbe
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 04 mar 2011, 17:46
Ort: Jönköpings län
Tack utdelade: 27 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau FWB 300S

Re: FX Royale 400

Inläggav ZaphodB 18 maj 2016, 17:58

sebbe skrev:tack för hjälpen.
har ordnat det. det vart fel på stoppskruven.


Vilken stoppskruv menar du, den som sitter i slutet av shrouden eller någon annan?

Bara nyfiken då jag äger både R400 och R500, har dock inte drabbats av något liknande men det kanske beror på att jag kör 10J.........

Mvh, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Re: FX Royale 400

Inläggav sebbe 18 maj 2016, 20:25

stopp locket i fronten.
har också 10 J men jämförde med kompisens whisper som var lite tystare.
nu är jag nöjd.
sebbe
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 04 mar 2011, 17:46
Ort: Jönköpings län
Tack utdelade: 27 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau FWB 300S

Re: FX Royale 400

Inläggav ZaphodB 19 maj 2016, 03:58

sebbe skrev:stopp locket i fronten.
har också 10 J men jämförde med kompisens whisper som var lite tystare.
nu är jag nöjd.


Sen vet jag inte om du känner till att det finns ett "stopp lock" att köpa som har 1/2" UNF gänga så man kan hänga på ytterligare "pipvikt", eller annat som passar på 1/2" UNF gänga....

Finns på bland annat Hurricane.

Mvh, ZaphodB


För att följa länken så måste du registera dig.

FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Följande användare vill tacka ZaphodB för detta inlägg
sebbe (19 maj 2016, 09:18)

Re: FX Royale 400

Inläggav johansson939 19 maj 2016, 12:43

För att följa länken så måste du registera dig.



Kikat där?
Användarvisningsbild
johansson939
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 29 dec 2012, 00:26
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: FX Royale 400

Inläggav sebbe 20 maj 2016, 13:33

det var vackert.
jag tackar alla som hjälper mig.

tack.
sebbe
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 04 mar 2011, 17:46
Ort: Jönköpings län
Tack utdelade: 27 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau FWB 300S

Re: FX Royale 400

Inläggav Leopold 01 okt 2017, 18:23

Matar på i denna tråd snarare än i "dagens inköp", tyckte det var onödigt att skapa en ny Fx Royale 400-tråd.

Ljudet:
- inga problem alls med det snarare tvärtom förbluffad över hur litet den hörs. Bara knäpper till litet som typ en häftpistol och det är mest hammaren som hörs. Att skjuta i en vanlig villaträdgård med denna är inga som helst problem i synnerhet inte om man dämpar kulfånget. Tyst nog även för inomhusskytte om man så vill.

Prestandamässigt, alldeles utmärkt! Skjuter riktigt tätt i cal .177 med AA Field, även i 10 J. Avtrycket var lätt att få till med minimala justeringar, litet smågrejer i början med att förstasteget inte återställde sig om man ångrar skott men bara att skruva på andrastegsskruven en smula så blev det kanon. Bra avtryck, rent och fint!

Här sitter TopGunn och provar ut skjutställningar mera seriöst på längre håll och vad det är för höjd på kolvkammen som behövs. Ett Beartooth-set är beställt som ska ta hand om detta på snyggt & effektivt sätt. A och O att ha rätt höjd! Över armen-ställningen testas här men alternativet funkade bättre.

För att följa länken så måste du registera dig.



Tack och lov skaffade vi justerbara kikarfästen, blev FX No-limit för att få plats med magget under kikaren. Det är verkligen en enorm skillnad på det siktet vi använder här (Hawke SW30 6-24x56) om man ligger och tummar på absoluta gränsen av justerintervallet -
typ två varv från mitten nästan max uppskruvat för att nå 50 meter - jämfört med knivskärpan och exaktheten när man är kring mitten av optiken där man bör hålla sig. Bokstavligen som natt & dag, inte mycket som stämmer annars... inte ens parallaxhjulet stämde med avstånden som uppmätt i mitten av optiken på förra riggen den var monterad på.

Så för sjutton fixa detta om ni missat den lilla detaljen, alla FT-aspiranter oavsett bössa / kikare! Kikare måste monteras så att man bedömer avståndet så nära kikarens optiska centrum som möjligt, absolut inte i ytterkanterna på justerintervallet för rattarna. För att uppnå detta måste man antingen shimsa så man får lämplig lutning neråt i fästena - tex är att göra enligt instruktioner om epoxy-shimsning som finns här på forumet och som jag använder på mina tävlingsriggar - eller att man använder justerbara fästen som i detta fall (enklare/snabbare och kan bli lika bra).
__
PS. Postimage funkar inte alls idag så det fick bli en annan bilduppladdare.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: FX Royale 400

Inläggav Leopold 03 okt 2017, 18:15

En fråga: är det någon som har några tips hur man kan montera en rail under framstocken på syntetstocken på dessa bössor? Vad är det för rail man lämpligen väljer för att kunna fästa tillbehör som hamsters och kanske ev en bipod? Det måste bli ultrastabilt och det känns som att stocken är gjord mest av skum in mot kärnan med tanke på den extremt lätta vikten.

Jag är rätt väl medveten om att det förmodligen finns en massa tidigare trådar om denna bössa men nu försöker vi samla oss kring den mest aktuella tråden, samla tillgänglig kunskap.

Man kan givetvis fråga sig varför man väljer syntetstocken, svaret i detta fall är att den är ett par hekto lättare än det näst lättaste alternativet valnöt. Plus totalt okänslig för väder och fukt. Så där var det avklarat, trä och valnöt är snyggt men det var inte det som var viktigt här :)
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: FX Royale 400

Inläggav Larzzon 03 okt 2017, 18:28

Leopold skrev:En fråga: är det någon som har några tips hur man kan montera en rail under framstocken på syntetstocken på dessa bössor? Vad är det för rail man lämpligen väljer för att kunna fästa tillbehör som hamsters och kanske ev en bipod? Det måste bli ultrastabilt och det känns som att stocken är gjord mest av skum in mot kärnan med tanke på den extremt lätta vikten.

Jag är rätt väl medveten om att det förmodligen finns en massa tidigare trådar om denna bössa men nu försöker vi samla oss kring den mest aktuella tråden, samla tillgänglig kunskap.

Man kan givetvis fråga sig varför man väljer syntetstocken, svaret i detta fall är att den är ett par hekto lättare än det näst lättaste alternativet valnöt. Så där var det avklarat :)


Syntetstocken är hård på ytan och porös inuti. Rampamuff och 2-komponents epoxylim hade jag kört på.
UIT är att föredra till hamster. Weaver/Picatinny till bipod.
Användarvisningsbild
Larzzon
 
Inlägg: 725
Blev medlem: 15 mar 2015, 07:40
Ort: Eslöv
Tack utdelade: 235 gång
Tackad: 161 gånger i 89 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr

Re: FX Royale 400

Inläggav Leopold 03 okt 2017, 18:38

Larzzon skrev:
Leopold skrev:En fråga: är det någon som har några tips hur man kan montera en rail under framstocken på syntetstocken på dessa bössor? Vad är det för rail man lämpligen väljer för att kunna fästa tillbehör som hamsters och kanske ev en bipod? Det måste bli ultrastabilt och det känns som att stocken är gjord mest av skum in mot kärnan med tanke på den extremt lätta vikten.

Jag är rätt väl medveten om att det förmodligen finns en massa tidigare trådar om denna bössa men nu försöker vi samla oss kring den mest aktuella tråden, samla tillgänglig kunskap.

Man kan givetvis fråga sig varför man väljer syntetstocken, svaret i detta fall är att den är ett par hekto lättare än det näst lättaste alternativet valnöt. Så där var det avklarat :)


Syntetstocken är hård på ytan och porös inuti. Rampamuff och 2-komponents epoxylim hade jag kört på.
UIT är att föredra till hamster. Weaver/Picatinny till bipod.


Ok, man får se det som att syntetstocken är byggd ungefär som en fluga. Ett hårt ytterskal med rätt mosig inuti. Inte bekant med UIT, vad är det? Tänkte att nästa steg i moddningen blir att välja ett bra system för rail och få det monterat riktigt stadigt, har tänkt någon typ av epoxy-förankring jag med. Ska bli snyggt och stadigt är målet.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: FX Royale 400

Inläggav Larzzon 03 okt 2017, 18:40

Leopold skrev:
Larzzon skrev:
Leopold skrev:En fråga: är det någon som har några tips hur man kan montera en rail under framstocken på syntetstocken på dessa bössor? Vad är det för rail man lämpligen väljer för att kunna fästa tillbehör som hamsters och kanske ev en bipod? Det måste bli ultrastabilt och det känns som att stocken är gjord mest av skum in mot kärnan med tanke på den extremt lätta vikten.

Jag är rätt väl medveten om att det förmodligen finns en massa tidigare trådar om denna bössa men nu försöker vi samla oss kring den mest aktuella tråden, samla tillgänglig kunskap.

Man kan givetvis fråga sig varför man väljer syntetstocken, svaret i detta fall är att den är ett par hekto lättare än det näst lättaste alternativet valnöt. Så där var det avklarat :)


Syntetstocken är hård på ytan och porös inuti. Rampamuff och 2-komponents epoxylim hade jag kört på.
UIT är att föredra till hamster. Weaver/Picatinny till bipod.


Ok, man får se det som att syntetstocken är byggd ungefär som en fluga. Ett hårt ytterskal med rätt mosig inuti. Inte bekant med UIT, vad är det? Tänkte att nästa steg i moddningen blir att välja ett bra system för rail och få det monterat riktigt stadigt, har tänkt någon typ av epoxy-förankring jag med. Ska bli snyggt och stadigt är målet.


För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Larzzon
 
Inlägg: 725
Blev medlem: 15 mar 2015, 07:40
Ort: Eslöv
Tack utdelade: 235 gång
Tackad: 161 gånger i 89 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr

Re: FX Royale 400

Inläggav Leopold 03 okt 2017, 18:49

Larzzon skrev:För att följa länken så måste du registera dig.



Ok då är det "UIT-rail" jag har på AA FTP900 och FWB 300s, dvs "Anschütz"-skena.

Det är väl med andra ord det man får satsa på om man tex tänker på att skruva dit en typisk FT-hamster som är det mest aktuella. Får se om man kan hitta någon dylik rail att förankra stabilt i framstocken. Bipod mindre intressant idag, BR kan man skjuta med sandsäck under framstocken och det brukar gå fint för dessa enstaka tillfällen.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: FX Royale 400

Inläggav Larzzon 03 okt 2017, 19:12

Leopold skrev:
Larzzon skrev:För att följa länken så måste du registera dig.



Ok då är det "UIT-rail" jag har på AA FTP900 och FWB 300s, dvs "Anschütz"-skena.

Det är väl med andra ord det man får satsa på om man tex tänker på att skruva dit en typisk FT-hamster som är det mest aktuella. Får se om man kan hitta någon dylik rail att förankra stabilt i framstocken. Bipod mindre intressant idag, BR kan man skjuta med sandsäck under framstocken och det brukar gå fint för dessa enstaka tillfällen.


Någon av dessa kanske funkar:
För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Larzzon
 
Inlägg: 725
Blev medlem: 15 mar 2015, 07:40
Ort: Eslöv
Tack utdelade: 235 gång
Tackad: 161 gånger i 89 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr

Följande användare vill tacka Larzzon för detta inlägg
Leopold (03 okt 2017, 20:39)

Re: FX Royale 400

Inläggav Leopold 04 okt 2017, 18:02

Riggen börjar ta form. Krävdes litet kolvkamsförhöjning så jag krängde på en Beartooth, vi får se hur det passar men det är ju relativt enkelt att finjustera. Blev extremt tajt på den här rätt höga kolven men funkade till slut efter litet knep o knåp. Ett Butler Creek objektivlock kostades på också, något bör man ha som skydd där fram (snusdoslock på min ftp900/Sightron S3...). Får säga att jag uppskattade FX NoLimit-fästena, superenkelt att få till rätta lutningen och de är bra centrerade horisontellt.

Förbannat kul bössa får jag säga, lätt och smidig, exakt i skjutprecision. Bra avtryck, inte räknat med det men blev överraskad. Och inte minst tyst och luftsnål. :thumbupp:

Återstår detta med att fixa dit en frontrail typ Anschütz-skena. Litet synd att det inte redan fanns men visst man kan väl aldrig få allt man önskar sig redan från början.

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: FX Royale 400

Inläggav Leopold 08 okt 2017, 19:47

Vill absolut inte lägga beslag på denna tråd som någon slags personlig blogg.

Men eftersom det fortfarande är den mest aktuella tråden för R400 så matar jag på litet.

Hade litet matningsproblem (originalmagasinet) igår i Mörrum, vi körde relativt mjuka AA Field 4.52. Fick trycka tillbaks ett par knepigt matade diaboler via läskstång från pipmynningen men det gick relativt smärtfritt, magget kunde tas bort och den deformerade diabolen plockas ur magget.

Sedan dess har jag ställt om magasinet så att det bara är ett fjädervarvs förspänning istf tre eller vad det var, funkar betydligt bättre men fortfarande inte klockren matning alltid av AA Field. Det trögar sig ibland ungefär som att kulan hamnar litet på sniskan och tar i någonstans.

Men så fick jag idén att byta till en annan kulsort: JSB Exact Heavy. Nu blev det perfekt matning varje gång, dragit igenom åtminstone sju magg idag i 16J-läget. Riktigt bra träffbilder också, jäklig vind men det var stabilt trots det. Såpass att jag nu skrivit ut en ny skjutkurva för denna ammo som tejpats på höjdratten.

Som extra bonus testade jag även denna ammo i fullfart, ca 23 J. Fina träffbilder trots besvärlig vind så denna ammo verkar ju passa perfekt i bössa! Så det blev en liten utskrift som jag tejpade på scope cap för att visa hur många dottar man ska hålla över och under, kul om man vill testa fullfartsklassen vid någon tävling framöver.

Framöver ska testas att köra mer med Blackpowders singelladdare, kan hända att det blir en ögonöppnare och kan göra att man kan dra nytta av ömtåligare ammo typ JSB Express.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: FX Royale 400

Inläggav Air 08 okt 2017, 20:36

De där magasinen hör inte hemma i era tävlingar glöm det.
Ni har gott om tid att singelladda så är självklart val sen är
det gott om utrymme för det med så man behöver inga singeladaptrar.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: FX Royale 400

Inläggav Nitro 08 okt 2017, 20:42

Leopold skrev:Framöver ska testas att köra mer med Blackpowders singelladdare, kan hända att det blir en ögonöppnare och kan göra att man kan dra nytta av ömtåligare ammo typ JSB Express.

Med grabbens FX struntade vi i magasinet och körde istället med singelloadern.
Upplevde det inte som något problem när man fått till hur man ska släppa diabolen. Svårast är med korta typ RS och Express då de lätt kan landa lite hur som om man inte är försiktig.
Träningsak bara.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: FX Royale 400

Inläggav Leopold 08 okt 2017, 20:46

Air skrev:De där magasinen hör inte hemma i era tävlingar glöm det.
Ni har gott om tid att singelladda så är självklart val sen är
det gott om utrymme för det med så man behöver inga singeladaptrar.


Tja. Funkar det bra nog så duger det. Sitter jag och matar kula efter kula i stort sett samma hål på 30 meter utan flyers på ett 16-skottsmagasin så duger det gott.

Att singelladda en Royale cal .177 kräver någon typ av hjälpmedel, alltför litet plats och för pilligt annars. Det tror jag alla som testat kan hålla med om. Behöver man inte detta, jättebra.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: FX Royale 400

Inläggav Air 08 okt 2017, 20:48

Det mjukaste sättet utan att skada diabolen ni tävlar ju måste vara att
direkt med fingrarna sätta diabolen i loppet.
Ni behöver inte svara mig ni vet bäst såklart som vanligt i klubben.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: FX Royale 400

Inläggav börne 08 okt 2017, 20:55

Air skrev:Det mjukaste sättet utan att skada diabolen ni tävlar ju måste vara att
direkt med fingrarna sätta diabolen i loppet.
Ni behöver inte svara mig ni vet bäst såklart som vanligt i klubben.

Att singelladda är såklart aldrig fel, dessutom att föredra på tävling där man inte får förflytta sig mellan stationerna med magasinet i, men som Leopold skrev så var det lite svårt på den bössan, inte testat själv men bössor avsedda för magasin brukar ju inte ha så stor plats!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: FX Royale 400

Inläggav Air 08 okt 2017, 21:07

Det är lugnt gör det ni finner bäst.
FX har tänkt på åtkomligheten vid singelladdning gjort ett uttag i blocket
för att göra enklare.Singelladdar oftast mina fast jag inte tävlar annat än
mot mig själv.Magasinen försämrar träffbilder även om släppt fjäder gör
det bättre tycker jag men kör på.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: FX Royale 400

Inläggav börne 08 okt 2017, 21:15

Det är ju ingen stor plats för fingrarna för att få in kulan i loppet... med singelladdare är det lättare men kulan vände sig för dom när dom testade den!


För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Nästa

Återgå till Fx Airguns

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster

  • Sponsorer