Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Här samlas alla omröstningar

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Silwer 17 sep 2016, 23:37

Det är ju inget fel på tävlingar, då det ju är en del av luftskyttet, men med här båda moderaterna i nån form av elittävlingar hur ser det ut?

Jag kan känna mig liten bara och att annat är ointressant här.

Jag menar inte trimmtrådar mm, men rent normala grejor som jag känner glömts bort i tävlingshysterin.
Vissa har även klart skiftat sitt deltagande till att ignorera det mesta utom vad de tävlar i för tillfället.

Jag menar inte att hindra det, men det har allt mer tagit över, top 7 kan vara nästa tävlingar bara, vad fan ska du skriva?, Tro inte att de bryr sig i de trådarna iaf.

Nån mänsklighet kan ju vara bra ändå?

Gubbe? Var är du numera?, Har du ens startat en tråd sen år?, Inte ens om din FT Fx bössa du är den ända i världen som använder.

Lägg av oket tycker jag och fortsätt dit liv sen länge.
Senast redigerad av Silwer 18 sep 2016, 00:32, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav grym 18 sep 2016, 07:23

det är bara till att öka mängden inlägg som är om sådant du gillar ;-)

jag hoppar bara över trådar som inte ser intressanta ut ex dom om tävlingar
för övrigt anser jag att svsf dödar intresset för sportskytte
Användarvisningsbild
grym
 
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 feb 2010, 17:54
Ort: småland
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 23 gånger i 18 inlägg

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Enfemtifyra 18 sep 2016, 08:41

Ja höst, tävlingarna avlöser varandra, KM, SM, VM, mm. å var är alla "vanliga" trådar att haka på..?

Får intrycket att det senaste tiden varit lugnt på forumet överlag, men det går väl i perioder.

Du behöver nog inte inte känna dej liten, tycker du är på och bidrar lite överallt med både vettiga och ibland lite mer färgstarka inlägg.
Tumme upp för det.

Vi är väl alla lika ansvariga till att hålla forumet vid liv och styra det åt det håll vi vill med våra inlägg, att det skrivs lite mer just nu runt både kommande och aktuella tävlingar är väl egentligen helt naturligt och säkert roligt för dom som är inblandade.

Och visst kan det kännas lite tufft att hävda sig mot eliten vare sig det är tävlingselit eller forumskrivarelit, men alla är ändå först och främst människor med ett gemensamt intresse kring luftvapenskytte.

Jag tror det finns stort utrymme för många fler att skriva på forumet än vilka är aktiva idag, gissar en jättestor del mest bara läser och inte "vågar" skriva själva?
Att känna sig liten och oviktig ibland händer nog alla emellanåt, oavsett sammanhang.
Bara ta ett djupt andetag och ta ett steg framåt med egna trådar, eller hitta något som verkar intressant å haka på där.
Enfemtifyra
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 17 jul 2014, 00:48
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: Steyr Lg 110 FT

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav gubbe 18 sep 2016, 08:50

Silwer skrev:Det är ju inget fel på tävlingar, då det ju är en del av luftskyttet, men med här båda moderaterna i nån form av elittävlingar hur ser det ut?

Jag kan känna mig liten bara och att annat är ointressant här.


Du har helt klart en poäng i vad du skriver.
För egen del så har det varit en resa från Diana 23, Gamobössor, Tracker, Eclipse, Cyclone, FWB 300 till Royalen. Från att ha suttit och skjutit hemma burk efter burk med ammo med dom första fem bössorna utan att ha fått någon vidare ordning på skyttet så lossna det ordentligt när jag köpte Cyclonen.
Skickade in tavlor till Dagens och blev uppmuntrad av Skogshuggarn att åka på nån tävling vilket jag också tog mig mod att göra. Kan säga att jag var bra nervös och resultatet blev inget vidare.
Men, jag kände att för att ha något som motiverade mig till träning och att försöka få ut något av mitt intresse för skytte så var det tävling som gällde.

På den vägen är det, och som det är nu kan jag tycka att det nästan har gått över styr. Träning, träning, träning som jag i och för sig tycker är rolig men den tar enormt mycket av den lilla tid man har efter jobb och andra "måsten". När det sen blir tävlingar tre helger i rad med övernattning då börjar man nästan fundera på vad man håller på med.
Det finns liksom inte tid till andra former av luftskytte, man känner att man måste skjuta med sitt tävlingsgevär all ledig tid och självklart speglar det av sig om vad man skriver om på forumet.
Att jag inte skriver om min FX beror helt enkelt på att jag aldrig "meckar" med den, bara skjuter. Den går så bra att missar jag så vet jag att det beror på mig och det är en skön känsla.

Vad som är ointressant eller inte, ja vem avgör det. Tycker nog det varit många bra trådar om nya gevärsmodeller och liknande.
Det är ju medlemmarna på ett forum som bestämmer vad det ska handla om så jag hoppas att både nya och gamla medlemmar fortsätter att delge oss sina tankar och funderingar om luftvapen,
inte minst du Silwer.
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Bara7 18 sep 2016, 09:22

Man skall också veta att just ordet tävling skrämmer bort hobby utövarna. Tyvärr är det just hobbyisterna man behöver för att hålla något igång, då kommer frågor och tankar upp so man kanske aldrig ens tänkt på. Tävlanden är mer hemlighetshållna av sig för att inte avslöja trixs eller nyheter. Men man behöver inte läsa vissa trådar om intresset inte finns utan kan över lämna över till de som vill och tycker det är intressant.

Själv är jag intresserad av närbilder på bössor för att se olika lösningar, och det är min grej som jag inte tvingar på någon.
Söndag och fint väder = uteaktivitet
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav PALLE_H 18 sep 2016, 10:08

Kan hålla med om att elitnivå snacket här har fått en mer överhängande del här på forumet, vilket för mig som har denna hobby som ett trevligt tidsfördriv och avkoppling inte är så relevant.

Som tur är så verkar forumet alltid ha bra tillskott av nyregistrerade medlemmar som blandar nivån på snacket här! :thumbupp:

Men jag förstår samtidigt de som ligger på tävlingsnivå att de såklart gillar att snacka om det, hoppas bara folk inte skräms bort av för mycket elitsnack..
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Följande användare vill tacka PALLE_H för detta inlägg
martinw (19 sep 2016, 06:42)

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Silwer 18 sep 2016, 10:56

Nä, det klart att man inte kan tvinga fram nåt annat om ingen är intresserad.

Kanske är det lite segt allmänt efter sommaren.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav PALLE_H 18 sep 2016, 11:07

Ja det är ju inte samma tryck med inlägg som när ex "sir ville" var här. :lol: På gott och ont..
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav dano_swe 18 sep 2016, 11:19

Som någon redan nämnde så utgörs forumets innehåll av vad medlemmarna tillför, det blir liksom vad det blir. Skjuta Co2-pistol på burkar eller vara med på en tävling i Field Target är lika mycket hobby i min värld även om jag lägger mycket mer tid på FT. Jag är inte professionell Field Target-utövare (får betalt för att skjuta) och mig veterligen är ingen annan svensk det heller. Alltså, FT = hobby.

Nu senaste i Norge var det flera skyttar som plockade fram enkla bössor med enkla sikten och gick en runda bara för att se om det gick att fälla några mål. FT-tävlingar måste inte vara dramatiskt, även FT blir vad man gör det till.
Användarvisningsbild
dano_swe
 
Inlägg: 3297
Blev medlem: 31 okt 2009, 09:36
Ort: Gbg
Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting

Följande användare vill tacka dano_swe för detta inlägg
gubbe (18 sep 2016, 11:23), Nitro (18 sep 2016, 11:43), börne (18 sep 2016, 12:11), Tomaz (18 sep 2016, 12:12), Lasse (18 sep 2016, 16:34), David_M (18 sep 2016, 21:50)

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Nitro 18 sep 2016, 11:58

Bland det roligaste jag vet är att åka ut på olika tävlingar. Självklart hoppas jag ju också på ett bra resultat. Men att åka iväg handlar ju inte bara om resultat det är så mycket mer. Det är hela gemenskapen med alla dessa goa skyttevänner som gör det roligt. Då är det ju inte så konstigt att det blir mycket diskussioner även här på forumet om dessa träffar och tävlingar inte minst under den aktiva tävlingsperioden.

Men nu är snart tävlingssäsongen slut så då blir det nog även mindre snack om dessa tävlingar.
Senast redigerad av Nitro 18 sep 2016, 11:59, redigerad totalt 1 gång.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Leopold 18 sep 2016, 16:42

Tanken med forumet är att det ska vara ett vattenhål för en mängd olika intresseriktningar kring luftvapen i synnerhet. En del är samlare, andra gillar hantverket kring att rusta upp vapen och kanske rariteter rent av. Finns även folk som gillar att klämma ut den där sista gnuttan av precision ur riggen, vissa gillar bara avkopplingen att plinka litet i eget majestät, någon kanske tränar på egen hand och försöker bli bättre än förra veckan... och några tycker det är kul att skjuta tillsammans med andra, även tävla litet informellt eller vid de officiella tävlingar som anordnas.

Finns säkert fler intressen men inget är "bättre" eller mer aktningsvärt än något annat. Många har fler än ett intresse kring luftvapen, tex tror jag de flesta som tycker det är kul att tävla samtidigt måste tycka det är intressant med teknikaliteterna kring att få ut max precision, hur man bäst rengör bössan osv. För FT och HFT/jaktstig så tillkommer allt detta med kikarsikten, fästen, montage, lodning etc som del i vad man måste bemästra.

Jag kan hålla med om att en hel del trådar under den intensivaste tävlingssäsongen kretsar kring tävlingar, inte så konstigt tycker jag eftersom Sverige är ett avlångt land med långt mellan klubbarna. Det behövs något lämpligt ställe för att koordinera verksamheten.

Sedan är det ju så att FT skiljer sig från vanligt banskytte i att det krävs en ansträngning för att ordna banor att skjuta på, jfr fältskytte inom krutskytte. Dvs man kan inte bara åka till en skjutbana och hänga upp några tavlor och köra ett träningspass. Så om man arrangerar en FT-bana så blir det naturligt att träningstillfället kombineras med ett litet tävlingsmoment för de som är med, åtminstone en informell tävling inom sällskapet.

Ska villigt erkänna att jag inte gillat att tävla större delen av livet, vet inte varför men så är det. Som gubbe skrev tidigare i tråden så blev det ändå så att jag lurades med på någon tävling för några år sedan och jag fick omvärdera det där med "tävling" en hel del. Så mycket mer än bara att mäta krafterna och dagsformen mot varandra som nitro skrev. Nu är det mer så att jag ser tävlingar som träningstillfällen inför nästa tävling... och träningstillfällen hemma på tomten eller var jag nu håller hus är tävlingar mot mig själv. Inget är mer värt än det andra men ska inte sticka under stol med att jag ser fram emot nästa tävling :) Sedan brukar vintersäsongen bli litet mer inriktad på att optimera utrustningen, kanske plocka isär och meka litet, installera någon ny grunka. Var sak har sin tid.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
PALLE_H (18 sep 2016, 19:05)

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav dano_swe 18 sep 2016, 17:17

Lite off topic, men jag tycker det gnälls lite väl mycket på FT från många håll. Handlar det om fotboll, ishockey, handboll, bordtennis, badminton, tennis eller en hel uppsjö liknande sporter är det inga som helst konstigheter med tävlingar. Och då handlar det även om knattar som inte ens kan räkna eller skriva.

Folk tycker för mycket rent generellt. Vill du tävla så tävla. Vill du inte tävla är det bara att stå över och fortsätta skjuta på burkar eller what ever. Jag har aldrig gnällt eller snackat skit om någon burkskytt vad jag vill minnas.
Användarvisningsbild
dano_swe
 
Inlägg: 3297
Blev medlem: 31 okt 2009, 09:36
Ort: Gbg
Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting

Följande användare vill tacka dano_swe för detta inlägg
börne (18 sep 2016, 17:37), David_M (18 sep 2016, 21:51)

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav gubbe 18 sep 2016, 17:26

Bara7 skrev:Tävlanden är mer hemlighetshållna av sig för att inte avslöja trixs eller nyheter.


Där tror jag faktiskt du har fel när det gäller FT skyttar. Upplever att man kan fråga vem som helst om vad som helst och alla förklarar glatt och sanningsenligt hur och vad dom gör för att förbättra sina resultat.
Har faktiskt hört av gamla rutinerade krut skyttar som provade på luft i Laxå att dom var väldigt förvånade över öppenheten mellan olika skyttar.
Hoppas det förblir så även i framtiden. :)
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Batistuta 18 sep 2016, 17:35

Jag är tävlingsidiot och tävlar i allt jag kan, det kan mina klubbkompisar intyga. Det är inte alltid de är med på mina upptåg. Men samtidigt gillar jag att renovera och fräscha upp gamla bössor. Senast var en Walhter LG 55 från 50-talet. Den sköt jag med inomhus hela vintern.
Nu ligger det en Execellent nedplockad framför mig.

Sedan skjuter jag med allt jag kommer över, senast idag var det förreningsmästerskap på 300 meter. Skjuta är kul sedan kan man träffa nya vänner också :Hughug:
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav börne 18 sep 2016, 17:39

Bara7 skrev:Tävlanden är mer hemlighetshållna av sig för att inte avslöja trixs eller nyheter.

Du träffade en hel del av oss som tävlar inom FT hos Nitro i somras... Inte var vi väl så hemlighetsfulla osv, samma snack & glada skratt ute på en tävling :thumbupp:
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Leopold 18 sep 2016, 17:42

Måste tillägga också att jag älskar att plinka, utmana gränserna för vad som går att träffa med någorlunda säkerhet. Bangar inte för 100m-skytte mot burkar etc med fjäderpang, skitskoj!

Här är en höjdare från förra våren... det krävdes en del experimenterande för att få ut max spektakulär effekt (hint: man ska träffa i nedre halvan av ägget...)
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav gubbe 18 sep 2016, 20:23

Leopold skrev:Måste tillägga också att jag älskar att plinka


Nej men Leopold, håller du på med sådana oseriösa saker. :mrgreen:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Leopold 18 sep 2016, 20:34

gubbe skrev:
Leopold skrev:Måste tillägga också att jag älskar att plinka


Nej men Leopold, håller du på med sådana oseriösa saker. :mrgreen:


Japp, absolut skitskoj är det... barnsligt kul att se prylar explodera! Reaktiva mål rulez... :Thumbupp:
__
PS. Självklart skadades inga bra ägg under denna övning, alla hade passerat bäst före datum med råge. Men lyssna gärna på detta i hörlurar för den ultimata slow-mo upplevelsen... hehe :Hughug:
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Sundan 18 sep 2016, 20:37

Ju fler medlemmar som är intresserade av tävling ju mer inlägg om tävling blir det.

Men man måste ju inte läsa allt och man kan heller inte tvinga andra att läsa o svara i trådar de inte är intresserade av, på gott och ont.
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Kapten Kamin 18 sep 2016, 21:56

gubbe skrev:
Bara7 skrev:Tävlanden är mer hemlighetshållna av sig för att inte avslöja trixs eller nyheter.


Där tror jag faktiskt du har fel när det gäller FT skyttar. Upplever att man kan fråga vem som helst om vad som helst och alla förklarar glatt och sanningsenligt hur och vad dom gör för att förbättra sina resultat.
Har faktiskt hört av gamla rutinerade krut skyttar som provade på luft i Laxå att dom var väldigt förvånade över öppenheten mellan olika skyttar.
Hoppas det förblir så även i framtiden. :)

Håller med dig helt och hållet gubbe.
Utan den fantastiska hjälp jag fick av Tomaz i början skulle jag aldig fått till det så bra så fort. Jag har aldrig haft några problem att få tips och trix för att förbättra utrustning och träningsmetoder. Själv försöker jag bidra med det jag lärt mig och visa nya skyttar vad som funkar för mig. Jag har då aldrig hemlighållt något av mina ammotester eller utrustningsförbättringar.
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Har forumet blivit för mycket om tävlingar?

Inläggav Silwer 18 sep 2016, 23:09

Nåväl tråkigt, får se i vinter hur det blir helt enkelt.

Jag menar nån som går in här ser bara top 7 tävlingar, men som sagt de aktiva medlemmarna vill så då blir det så.

Nååväl det är inget för mig, jag ville bara kolla, och tydligen är det normalt då.

Jag menade inte att här ska ingen jävla få tävla, utan bsra att forumet imo nu på sensommaren till nu i princip bara har trådar om tävlingar.
Senast redigerad av Silwer 18 sep 2016, 23:20, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm


Återgå till Omröstningar

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Sponsorer