Co2 vapen

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Co2 vapen

Inläggav Knotvillage 01 sep 2017, 06:48

Ni som har co2 vapen. Efter hur många skott börjar det sjunka. Någon som har kronat och sett ett tydligt mönster när det börjar sjunka?
Weihrauch HW97KT .177
Hawke Airmax 8-32x50
Weihrauch HW80K .25
Hawke Vantage 6-24x50
FWB 300SU .177
Hawke Vantage 4-12x40
Weihrauch HW40 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Diana Eleven .177
Hawke Vantage 3-9X40
Weihrauch HW45 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Användarvisningsbild
Knotvillage
 
Inlägg: 1117
Blev medlem: 25 jun 2016, 21:43
Ort: Knutby
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 25 gånger i 24 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW80 .25

Re: Co2 vapen

Inläggav börne 01 sep 2017, 07:13

Knotvillage skrev:Ni som har co2 vapen. Efter hur många skott börjar det sjunka. Någon som har kronat och sett ett tydligt mönster när det börjar sjunka?

I mitt fall... Tanfoglio Witness 1911an med kraftig blowback så sjunker det väldigt fort, sen beror det på hur snabbt man skjuter! Tror jag fått ut som mest 4 magasin men då har jag polerat allt så det glider väldigt lätt, samt skjutit sakta, men man märker helt klart av att hastigheten sjunker, dock aldrig skjutit den genom kronografen! Matar jag på i full fart som ju är det enda roliga med den dalar kulorna snabbt & man får kanske ut max 3 magasin med 18 kulor!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Co2 vapen

Inläggav Knotvillage 01 sep 2017, 09:14

Oj, var köper du dina patroner. Blir kostsam hobby. Om du får ut 3x18 så krävs inte många skott innan träffbildem ändras.
Weihrauch HW97KT .177
Hawke Airmax 8-32x50
Weihrauch HW80K .25
Hawke Vantage 6-24x50
FWB 300SU .177
Hawke Vantage 4-12x40
Weihrauch HW40 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Diana Eleven .177
Hawke Vantage 3-9X40
Weihrauch HW45 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Användarvisningsbild
Knotvillage
 
Inlägg: 1117
Blev medlem: 25 jun 2016, 21:43
Ort: Knutby
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 25 gånger i 24 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW80 .25

Re: Co2 vapen

Inläggav sfe 01 sep 2017, 13:41

Varierar väldigt med vapnets konstruktion.
Det bästa jag testat ur den aspekten är min Smith & Wesson 79G. Den pistolen har den lite udda konstruktionen att gaspatronen inte ansluter direkt på ventilen utan tömmer sig i en kammare när den blir punkterad, en kammare som är en del av pistolens gjutna ram. Det är alltså en förhållandevis jättestor metallklump som tar upp kylan från CO2:n.
Innan jag "förbättrade" ventilen på pistolen fick jag ut 120 skott på en CO2 innan gasen var slut och jag märkte i stort sett ingen som helst effektförändring mellan skott 1 och skott 120. Nu är ju det här bara en enskottspicka så man blir av naturen tvingad till att ta en liten rast mellan varje skott, men ändå.
Numera får jag bara ut 60 skott på en patron men pistolen smäller mer, dvs den släpper ut alldeles för mycket gas på varje skott. Jag har dock inte mäktat med att plocka isär den en gång till för att justera detta. Den skjuter ganska OK och det är huvudsaken.

Med min Gletcher NGT brukar jag få ut i alla fall 70 skott innan jag märker någon sjunkande träffbild och det är ju en revolver med 7-skottmagasin så man skjuter relativt snabbt, i alla fall jämfört med en enskottare. Hemligheten här tror jag är den lilla kolven, i vilken patronen ligger. Jag tror att värmen ifrån handen håller tillbaka kylan en del även fast det är ett tunt plastgrepp mellan hand och patron. Detta är en av anledningarna till att jag inte gjort trägrepp till just denna för egentligen gillar jag inte plastgreppen nåt vidare.

Jag tror att någonstans 40-50 skott är ganska normalt att få ut ur en CO2-pistol med blowback innan det börjar sjunka för mycket, dvs svårt att träffa burkarna.

Det värsta jag testat var en BB mini-UZI. En patron CO2 räckte väl till ett magasin och lite till men när trycket blev för lågt släppte den automatiskt ut vad som var kvar. Första gången jag testade den var utomhus i 8 grader och jag lyckades knappt ladda den för trycket blev så lågt att den tömde patronerna efter bara några få skott och när jag satte i en ny CO2 tömde den denna direkt eftersom den fortfarande var kall av förra patronen. Gick bättre några månader senare när det var sommar.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Co2 vapen

Inläggav Archon 01 sep 2017, 17:38

Precis som tidigare påpekats så har vapnets konstruktion stor betydelse för hur många skott man får ut per kolsyrepatron. Normalt får jag ut cirka 60 skott i rumstemperatur med ett kolsyrevapen som är utrustat med en kraftfull blowback eller en non-blowback som har en relativt hög utgångshastighet. Med andra ord samtliga mina kolsyredrivna airsoft- och luftpistoler och revolvrar, med ett enda undantag. Får ut det dubbla med min Bersa BP9CC airsoftpistol. En alldeles utmärkt replikapistol som är väldigt lik krutvapnet som den imiterar. Ett vapen med en väldigt beskedlig blowback som inte förbrukar onödigt mycket kolsyra.
Senast redigerad av Archon 01 sep 2017, 17:47, redigerad totalt 2 gånger.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Co2 vapen

Inläggav Archon 01 sep 2017, 18:28

börne skrev:
Knotvillage skrev:Ni som har co2 vapen. Efter hur många skott börjar det sjunka. Någon som har kronat och sett ett tydligt mönster när det börjar sjunka?

I mitt fall... Tanfoglio Witness 1911an med kraftig blowback så sjunker det väldigt fort, sen beror det på hur snabbt man skjuter! Tror jag fått ut som mest 4 magasin men då har jag polerat allt så det glider väldigt lätt, samt skjutit sakta, men man märker helt klart av att hastigheten sjunker, dock aldrig skjutit den genom kronografen! Matar jag på i full fart som ju är det enda roliga med den dalar kulorna snabbt & man får kanske ut max 3 magasin med 18 kulor!


Helt klart skiljer det sig en del från vapen till vapen. Min Umarex HPP och Sig Sauer P320 ASP får ut cirka lika många skott innan effekten är så låg att det inte är lönt att skjuta längre. Dock tappar HPP:n kraften snabbare. Efter cirka 30-40 skott känner man skillnad, dessutom sprider den betydligt mer, dvs utgångshastigheten varierar kraftigt. Sig Sauern är betydligt jämnare och tappar effekten långsamt fram till mål. Mätte i kronografen och spridningen var obetydlig från skott 1-30 (ett magasin). Har för mig att det skiljde typ 8 meter per sekund eller något sådant mellan det högsta och det lägsta värdet. Det är faktiskt väldigt bra.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Co2 vapen

Inläggav Castaneda 01 sep 2017, 18:54

Nu har jag demonterat min Sig P226 och märkte att den var löst hopskruvad. Blev klart bättre med träffsäkerheten och skotten kommer längre upp.
Nästa steg blir att staga upp manteln som är väldigt lös, runt pipan.
Testade med spetsdiaboler men det gick inte alls bara låste sig. Platta diaboler går bättre men de trillar ofta ur magasinet. Jag får antagligen pröva mig fram.
Testade stålkulor, då tillverkaren anger att det ska gå. Dessutom är magasinet försett med en magnet som gör att stålkulor sitter kvar bättre än bly.
Verkar också bli mer punch i stålkulorna. Skjuter genom botten på en Abba tonfiskburk. Det gjorde inte diabolen.
Men blowbacken slukar nog mycket CO2 verkar det som. Den är grymt kraftfull och ger en rekylkänsla. Stöttade pistolkolven mot knät och det kändes rejält.


Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Castaneda
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 jul 2009, 18:21
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Crosman

Re: Co2 vapen

Inläggav Knotvillage 01 sep 2017, 19:12

Hade jag haft äldre barn så hade jag kunnat tänkta mig CO2 vapen. Nu har ju bara grabben, 3.5 skjutit lite med mina men han tycker mest om när det smäller. Han får nog vänta tills han blir än 6-7år innan han får ett semi vapen.
Weihrauch HW97KT .177
Hawke Airmax 8-32x50
Weihrauch HW80K .25
Hawke Vantage 6-24x50
FWB 300SU .177
Hawke Vantage 4-12x40
Weihrauch HW40 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Diana Eleven .177
Hawke Vantage 3-9X40
Weihrauch HW45 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Användarvisningsbild
Knotvillage
 
Inlägg: 1117
Blev medlem: 25 jun 2016, 21:43
Ort: Knutby
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 25 gånger i 24 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW80 .25

Re: Co2 vapen

Inläggav Castaneda 01 sep 2017, 19:21

Knotvillage skrev:Hade jag haft äldre barn så hade jag kunnat tänkta mig CO2 vapen. Nu har ju bara grabben, 3.5 skjutit lite med mina men han tycker mest om när det smäller. Han får nog vänta tills han blir än 6-7år innan han får ett semi vapen.

Mitt 7-åriga barnbarn, gillar hellre att höra youtubefilmer. Medans 9-åringen han kunde nästan inte sluta att skjuta med Berettan. Han älskade det. Kommer troligen att gå med i en skytteklubb.


Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Castaneda
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 jul 2009, 18:21
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Crosman

Re: Co2 vapen

Inläggav Archon 02 sep 2017, 06:08

Castaneda skrev:Nu har jag demonterat min Sig P226 och märkte att den var löst hopskruvad. Blev klart bättre med träffsäkerheten och skotten kommer längre upp.
Nästa steg blir att staga upp manteln som är väldigt lös, runt pipan.
Testade med spetsdiaboler men det gick inte alls bara låste sig. Platta diaboler går bättre men de trillar ofta ur magasinet. Jag får antagligen pröva mig fram.
Testade stålkulor, då tillverkaren anger att det ska gå. Dessutom är magasinet försett med en magnet som gör att stålkulor sitter kvar bättre än bly.
Verkar också bli mer punch i stålkulorna. Skjuter genom botten på en Abba tonfiskburk. Det gjorde inte diabolen.
Men blowbacken slukar nog mycket CO2 verkar det som. Den är grymt kraftfull och ger en rekylkänsla. Stöttade pistolkolven mot knät och det kändes rejält.


Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk


Du kan ju prova JSB:s nya, blyfria Match Predator GTO diaboler:För att följa länken så måste du registera dig.

. Väger ungefär lika mycket som stålkulor. Presterar riktigt bra i mina kolsyrepistoler. Ger en något högre utgångshastighet och framför allt är dom jämnare och spridningen blir mindre i effektsvaga vapen. Dom är dessutom hårdare än bly-diaboler och deformeras inte lika lätt. En fördel om man vill skjuta på plåtburkar och dylikt. Nackdelen, förstås, är att det ökar risken för att kulorna ska studsa tillbaka. En annan nackdel är priset. Blyfria diaboler kostar mer än vanliga bly-diaboler. Förvänta dig ingen matchprecision, dock. Även om jag upplever att precisionen blivit en smula bättre med dessa diaboler, så är snabbskjutande kolsyrevapen i princip bara leksaker för små såväl som stora barn. Dom är inte till för folk som jagar millimetrar på en tavla eller som vill kunna skjuta sockerbitar från x antal meter. Dom är till för folk som vill ha ett luftvapen med krutvapenkänsla.
Senast redigerad av Archon 02 sep 2017, 06:20, redigerad totalt 3 gånger.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Co2 vapen

Inläggav sfe 02 sep 2017, 07:50

"Förvänta dig ingen matchprecision, dock. Även om jag upplever att precisionen blivit en smula bättre med dessa diaboler, så är snabbskjutande kolsyrevapen i princip bara leksaker för små såväl som stora barn. Dom är inte till för folk som jagar millimetrar på en tavla eller som vill kunna skjuta sockerbitar från x antal meter. Dom är till för folk som vill ha ett luftvapen med krutvapenkänsla."

Sant! Ändå kan man inte låta bli att försöka att få dessa leksaker lite bättre än vad de är direkt ur kartong men det är ju, kanske inte skall skriva "roligt" men i alla fall, mysigt att sitta och pilla med såna här mekaniska saker. Ibland när jag trasslar in mig i tankar om vad som kan göras med en speciell pistol för att få den bättre blir jag tvungen att säga till mig själv "Lägg av nu! Tänk på vad det är för nåt! Den är överhuvudtaget inte byggd för att jaga poäng på måltavla. Man har inte ens brytt sig om att tänka på det när man tillverkat den."

Men, jag tycker ändå att jag har förbättrat flera av mina CO2-pistoler. Mycket kan vinnas genom en isärplockning, lite avgradning och polering och, framförallt, smörjande på rätt ställen. En detalj som verkar vara ganska vanlig att enkelt kunna förbättras på CO2 replikapistoler är att stabilisera pipan, som ofta sitter lite löst både inne i ytterpipan och ytterpipans infästning i ramen. Även om det är "leksaker för små och stora barn", vilket jag ställer mig bakom, så blir leken roligare om leksaken inte kärvar i de rörliga delarna och om man i alla fall kan träffa så bra som möjligt även om det är meningslöst att räkna poäng på en tavla.

För att fritt citera James May i ett av hans TV-program: "So if you think getting a present for your husband is a problem - you're wrong. Anything marked "Ages 10 - 16" will do."
Senast redigerad av sfe 02 sep 2017, 07:52, redigerad totalt 1 gång.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Co2 vapen

Inläggav zpiff 02 sep 2017, 10:28

Har en Luger kopia som skjuter BB, ca 3 magasin med ok fart det 4:e svajar redigt.
Själv plinkar jag konservburkar med den.
Vi är dock ett gäng som brukar ha lite fester under sommaren och då brukar det bli lagtävlingar. Då har ballonger fästa på snöre varit målen, 5 poäng på 5 meter, 10 på 10 meter och 30 på 20 meter.
För att följa länken så måste du registera dig.

Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Co2 vapen

Inläggav sfe 02 sep 2017, 18:21

En jobbarkompis har också en Luger med Blowback. Kanske att det är KWC men jag är lite osäker?
Hursomhelst, han gjorde den tråkiga erfarenheten att om man torrklickar UTAN magasin i så går pistolen sönder. Magasinet stoppar normalt hammaren men om magasinet inte finns på plats blir en annan del belastad istället och går sönder. Det behövdes inte alls många klick innan det hände.
Jobbarkompisen är en ganska fiffig typ så han lyckades laga sin pistol och tillverka en ersättningsdel med hjälp av fräsen på jobbet men jag skulle tro att de flesta inte har vare sig möjligheterna eller händigheten att göra detsamma, så en varning för att klicka med dessa pistoler utan magasin är på sin plats.
Senast redigerad av sfe 02 sep 2017, 18:23, redigerad totalt 1 gång.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Co2 vapen

Inläggav zpiff 02 sep 2017, 19:40

Tack för varningen!
Har inte gjort några torr klick hittills, och efter varningen kommer inga i framtiden heller!
Och, japp det är en KWC.
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Co2 vapen

Inläggav Castaneda 05 sep 2017, 03:46

sfe skrev:"Förvänta dig ingen matchprecision, dock. Även om jag upplever att precisionen blivit en smula bättre med dessa diaboler, så är snabbskjutande kolsyrevapen i princip bara leksaker för små såväl som stora barn. Dom är inte till för folk som jagar millimetrar på en tavla eller som vill kunna skjuta sockerbitar från x antal meter. Dom är till för folk som vill ha ett luftvapen med krutvapenkänsla."

Sant! Ändå kan man inte låta bli att försöka att få dessa leksaker lite bättre än vad de är direkt ur kartong men det är ju, kanske inte skall skriva "roligt" men i alla fall, mysigt att sitta och pilla med såna här mekaniska saker. Ibland när jag trasslar in mig i tankar om vad som kan göras med en speciell pistol för att få den bättre blir jag tvungen att säga till mig själv "Lägg av nu! Tänk på vad det är för nåt! Den är överhuvudtaget inte byggd för att jaga poäng på måltavla. Man har inte ens brytt sig om att tänka på det när man tillverkat den."

Men, jag tycker ändå att jag har förbättrat flera av mina CO2-pistoler. Mycket kan vinnas genom en isärplockning, lite avgradning och polering och, framförallt, smörjande på rätt ställen. En detalj som verkar vara ganska vanlig att enkelt kunna förbättras på CO2 replikapistoler är att stabilisera pipan, som ofta sitter lite löst både inne i ytterpipan och ytterpipans infästning i ramen. Även om det är "leksaker för små och stora barn", vilket jag ställer mig bakom, så blir leken roligare om leksaken inte kärvar i de rörliga delarna och om man i alla fall kan träffa så bra som möjligt även om det är meningslöst att räkna poäng på en tavla.

För att fritt citera James May i ett av hans TV-program: "So if you think getting a present for your husband is a problem - you're wrong. Anything marked "Ages 10 - 16" will do."

Tack ska testa den där lätta kulan.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Castaneda
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 jul 2009, 18:21
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Crosman

Re: Co2 vapen

Inläggav MRZ999 13 okt 2017, 17:12

Vad är det för några pistoler ni rekommenderar att man beställer från tyskland om man gillar revolvrar eller "fräcka" Co2 pistoler i bättre kvalite?

Hade dött för den pistolen som länkades ovan eller en ME 38 Magnum.

Länka gärna tips!!! =)
MRZ999
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 21 jul 2016, 07:44
Ort: Trollhättan vid Göteborg
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Co2 vapen

Inläggav Knotvillage 13 okt 2017, 17:24

Sportwaffen?

Länkas ovan? Luger P08? Kostar typ 1000kr, annars har du Crosman 2240. En av de bättre CO2 vad jag förstått. Vill inte känna mig ”låst” därför har den inte blivit luft/CO2 vapen, eller ja HW40 är luft men ni fattar.
Weihrauch HW97KT .177
Hawke Airmax 8-32x50
Weihrauch HW80K .25
Hawke Vantage 6-24x50
FWB 300SU .177
Hawke Vantage 4-12x40
Weihrauch HW40 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Diana Eleven .177
Hawke Vantage 3-9X40
Weihrauch HW45 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Användarvisningsbild
Knotvillage
 
Inlägg: 1117
Blev medlem: 25 jun 2016, 21:43
Ort: Knutby
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 25 gånger i 24 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW80 .25

Re: Co2 vapen

Inläggav zpiff 13 okt 2017, 18:52

Knotvillage skrev:Sportwaffen?

Länkas ovan? Luger P08? Kostar typ 1000kr, annars har du Crosman 2240. En av de bättre CO2 vad jag förstått. Vill inte känna mig ”låst” därför har den inte blivit luft/CO2 vapen, eller ja HW40 är luft men ni fattar.


Har en "Luger" samt en moddad "2240" det är inte samma skytte den ena bara trycka av ett mag. stålrundkulor så fort det går. Den andra ett skott sedan måste man manuellt ladda. Den ena kan man säkert träffa en snusdosa på max 7,5 meter den andra på 30-35 meter, det är olika skytte.

Har även en FWB 65 för tavelstansning på 10 meter.
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Co2 vapen

Inläggav Knotvillage 13 okt 2017, 19:45

Medade MRZ999.
Weihrauch HW97KT .177
Hawke Airmax 8-32x50
Weihrauch HW80K .25
Hawke Vantage 6-24x50
FWB 300SU .177
Hawke Vantage 4-12x40
Weihrauch HW40 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Diana Eleven .177
Hawke Vantage 3-9X40
Weihrauch HW45 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Användarvisningsbild
Knotvillage
 
Inlägg: 1117
Blev medlem: 25 jun 2016, 21:43
Ort: Knutby
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 25 gånger i 24 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW80 .25

Re: Co2 vapen

Inläggav MRZ999 14 okt 2017, 06:58

Knotvillage skrev:Sportwaffen?

Länkas ovan? Luger P08? Kostar typ 1000kr, annars har du Crosman 2240. En av de bättre CO2 vad jag förstått. Vill inte känna mig ”låst” därför har den inte blivit luft/CO2 vapen, eller ja HW40 är luft men ni fattar.


De såg mer ut som tävlingspistoler. Vill ha replikor då jag redan har en HW40. Men har en H&K P30 med diaboler på ingång så ska se om det är något att ha. Om inte får jag fortsätta fråga! :)
MRZ999
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 21 jul 2016, 07:44
Ort: Trollhättan vid Göteborg
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Co2 vapen

Inläggav Knotvillage 14 okt 2017, 14:27

Luger är snygg men inget precisionsverktyg.
Weihrauch HW97KT .177
Hawke Airmax 8-32x50
Weihrauch HW80K .25
Hawke Vantage 6-24x50
FWB 300SU .177
Hawke Vantage 4-12x40
Weihrauch HW40 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Diana Eleven .177
Hawke Vantage 3-9X40
Weihrauch HW45 .177
Hawke Vantage Red Dot 1x30
Användarvisningsbild
Knotvillage
 
Inlägg: 1117
Blev medlem: 25 jun 2016, 21:43
Ort: Knutby
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 25 gånger i 24 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW80 .25

Re: Co2 vapen

Inläggav MRZ999 27 okt 2017, 15:55

Jag köpte en begagnad Heckler & Koch P30 med Co2. Riktigt imponerad på alla sätt! :) Den skjuter 4,5mm Diabolo och jag kan träffa burkar utan problem.

För att följa länken så måste du registera dig.

MRZ999
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 21 jul 2016, 07:44
Ort: Trollhättan vid Göteborg
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Co2 vapen

Inläggav sfe 28 okt 2017, 09:29

MRZ999 skrev:Vad är det för några pistoler ni rekommenderar att man beställer från tyskland om man gillar revolvrar eller "fräcka" Co2 pistoler i bättre kvalite?

Hade dött för den pistolen som länkades ovan eller en ME 38 Magnum.

Länka gärna tips!!! =)


Det finns så många att välja på att det är nästan omöjligt att rekommendera nåt. Generellt är det så att det är MYCKET billigare att köpa från Tyskland än här i Sverige, som regel är det tyska priset kanske 60% av det svenska. Emellanåt kan man dock hos svenska säljare hitta priser som kan konkurrera med de tyska.
Du måste nog specificera lite närmare vad du vill ha för att kunna få vettiga rekommendationer annars kommer det bli väldigt spretigt och du blir rekommenderad i stort sett alla varianter och typer som finns.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Co2 vapen

Inläggav Hanzki 09 dec 2017, 13:44

Castaneda skrev:Nu har jag demonterat min Sig P226 och märkte att den var löst hopskruvad. Blev klart bättre med träffsäkerheten och skotten kommer längre upp.
Nästa steg blir att staga upp manteln som är väldigt lös, runt pipan.
Testade med spetsdiaboler men det gick inte alls bara låste sig. Platta diaboler går bättre men de trillar ofta ur magasinet. Jag får antagligen pröva mig fram.
Testade stålkulor, då tillverkaren anger att det ska gå. Dessutom är magasinet försett med en magnet som gör att stålkulor sitter kvar bättre än bly.
Verkar också bli mer punch i stålkulorna. Skjuter genom botten på en Abba tonfiskburk. Det gjorde inte diabolen.
Men blowbacken slukar nog mycket CO2 verkar det som. Den är grymt kraftfull och ger en rekylkänsla. Stöttade pistolkolven mot knät och det kändes rejält.


Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk


Kom du på nåt bra sätt att staga upp manteln? Min är också lite "lös", inte så det stör men lite tajtare vore inte fel.
Hatsan Factor. Hatsan Flash. Hatsan Flashpup.
Användarvisningsbild
Hanzki
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 20 apr 2017, 11:29
Ort: Rådmansö
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 10 gånger i 10 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan Factor

Re: Co2 vapen

Inläggav proton 13 dec 2017, 15:50

För att följa länken så måste du registera dig.

. någon gammal mätning av en moddad co2 pistol :wink:
'
detta är mätt med en patron co2 och fullt magasin och två sekunder mellan avfyringarna :)
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Föregående

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

  • Sponsorer