Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Luftpangarn 15 apr 2018, 13:18

Den här killen har uppenbarligen löst hur man kan fylla CO2 från sodastream gaspatroner i ett (Artemis) CR600W Frågan är vilka bla vilka delar han använder. Jag gissar tublock och adapter till PCP versionen?

Är det någon här, som kan litet spanska, och som kan försöka hitta väsentligheter i hans snack?! Komiskt att han i inledande titel råkat skriva BLUK istället för bulk. Han tyckte bergis felstavningen var rolig :lol:

För att följa länken så måste du registera dig.

Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Crosman_1377 15 apr 2018, 14:15

Ser ut som om han använder tuben där man har co2 patroner som reservoar och bara har ersatt tublocket mot det som används på PR900W.
Vet inte om den tuben är konstruerad att man kan ha co2 direkt i den.
Crosman_1377
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 mar 2018, 19:09
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: 1377

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Luftpangarn 15 apr 2018, 22:04

Jag gissar också att det är delarna från en PCP. Men, jag har inga egna erfarenheter av PCP versionen, så jag gissar. Tex undrar jag om PCP versionen har en separat tank innanför "stomröret"? Och därmed, vart hamnar fyllningen i PCP versionen? Kan någon bekräfta att de känner igen "påfyllningsnippeln"?

Röret är ca 1mm tjockt (magnetiskt) stål. Jag kan inte räkna ut tryckhållfastheten, men den är rejäl! Alla gånger de maximala 65bar x2ggr säkerhetsmarginal = 130 bar. Men det är jättelätt att provtrycka på säkert sätt. (Man fyller med vatten, sedan pumpar man luft, och kollar vattenläckor, eller om trycket sjunker. Min andra hobby är modellånglok :-D ) Långt över vad CO2 kan generera. Däremot, kan man inte fylla hela behållaren med flytande CO2, man vill ha litet förgasad CO2. Annars lär de första avfyrningarna bli väldigt konstiga - typ nysning med snor ;-) Och kanske kulor som bara sitter i loppet :-(

Jag tänker att man borde ha en mellantank, med volym motsvarande maxfyllning av geväret.

Egentligen är nog grundkonstruktionen identisk i CO2 och PCP utförande. Kanske / troligen skiljer bara fjädrar, och portar. Om de varit ambitiösa, skiljer ventilens volym. Vilket jag starkt betvivlar är fallet.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Hostile 16 apr 2018, 07:59

Jag har en artemis cp2 som först byggde om till bulk co2. Använde en sodastream flaska som jag anslöt med en slang. Men jag tyckte det var klumpigt. Så jag svarvade en ny halva till ventilen som är längre så den sticker ut lite framtill och där har jag satt en ninja paintball flaska med regulator. Fabriks inställd reg. På ca 80bar tror jag men det går att ändra. Flaskan är på 13cui och jag får ut minst 250 skott i 10j.
Finns endel videos på youtube där folk gör det med crosman 2240.
Hostile
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 07 maj 2016, 16:59
Ort: Hässleholm
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 5 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW97

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Luftpangarn 16 apr 2018, 12:24

Jag gissar att CP2 är ett CO2 vapen från början, avsett för 12g CO2 patroner? I sådant fall, verkar det ju som att du redan provat att ha CO2 direkt i tuben?! (Om inte anslutningsslangen från sodastreamtuben gick genom "magasinsröret" och anslöt direkt till avfyrningsventilen - vilket väl inte var fallet?) Tycker mig ha läst att du hade sodastreamtuben ansluten via slang under bruk. Det verkar onekligen bökigt.

Jag vill inte hänga på någon extra yttre tank. Vad jag är nyfiken på, är om PCP-tublocket med påfyllningsventil, och PCP insticksnippeln skulle kunna fungera för CO2. Om PCP versionen inte har en extra tank inuti "magasinsröret", så är det sannolikt löjligt enkelt på gevärssisdan.

Då återstår bara att hantera att man häller i lagom mycket flytande CO2. Kanske mäta upp i en mellantank (funker som ett köksdecilitermått typ ;-) ) Eller mer avancerat, kanske en flottörventil i magasinstuben? Vad flyter på flytande CO2? Funkar typ som en toalett. :-D (Eftersom CO2:n är flytande vätska, kan den inte komprimeras till högre tryck. Gastrycket kan då bara påverkas av temperatur. Vid 20grader 57 bar. Tryck/ temperaturtabell här För att följa länken så måste du registera dig.

Den där inställningen på 80bar, är nog bara maxinställning, med marginal???)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Hostile 16 apr 2018, 13:52

Ja den är avsedd för 12g co2 patron. Jag hade en slang från en hemma svarvad kopia av en 12g patron. Det var klumpigt. Kör på luft istället då det är billigare, lättare att få ett jämnt tryck oavsett temperatur. Att fylla co2 direkt i tuben avsedd för co2 patroner skulle jag aldrig våga. Dels vet jag inte om tuben håller och dels finns en risk att du kommer skjuta ut ventilen bakåt vilket inte skulle vara så kul då det är i den ändan du har ditt huvud.
Hostile
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 07 maj 2016, 16:59
Ort: Hässleholm
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 5 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW97

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Luftpangarn 16 apr 2018, 14:25

Det där väcker frågor, har du skaffat /gjort en egen lufttub, som du nu använder med tryckluft i? Isåfall måste du väl ladda denna "luftpatron" utanför vapnet? Eller har du fixat (egenbyggd) påfyllning genom tublocket framtill? Har du fått ändra fjäderspänningar för hammare och avfyrningsventil?
Vad kör du för lufttryck? I PCP originalutföranden, är väl trycket typ runt 200bar, dvs 3-4ggr så högt som CO2? Är inte det en litet läskigare konvertering, än att använda CO2 i ett PCP vapen?
Fast just nu är inte min tanke att ändra från CO2 till luft, bara från 12g patron till bulk från sodastream. (1/3 av kostnaden)

(Exakt hur ditt gamla arrangemang med slang till egengjord 12g CO2-patronkopia, genom tublocket, och samtidigt ha mekaniskt "tryck-in-mot-påfyllningsventilen", verkar ha varit mekaniskt knepigt att bygga?!?)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Hostile 16 apr 2018, 20:09

Jag använder en ninja paintball flaska med regulator inbyggd. Fabrik ställd till ca 80 bar. Kan fyllas när den sitter på vapnet med en foster koppling. Kan fyllas till 3000psi (200 bar) men släpper endast ut 80bar. Ja jag har fått ändra hammar fjädern då den gav ca 16j efter konvertering. 80bar direkt in i ventilen är inte så farligt. Co2 direkt in i tuben ger hårt tryck på ventilen så att den kan skjutas ut. Jag har borrat hål i tuben (som kan släppa ut tryck om det läcker) och extra skruvar in i ventilen för att den inte ska komma flygande ut.

När jag använde sodastream flaska så gjorde jag en kopia på en 12g patron i alu med hål rakt igenom. Gängade i bakändan och satte en 10mm mässing stav med ett 4mm hål. Den staven gick genom orginal tublock (borrade ett 11mm hål) monterade slangen på den, som gick till sodastream flaskan.

OBS!! Att göra sådana här hemmabyggen utan att du vet 100% vad du sysslar med kan vara rent livsfarligt och är inget jag rekommenderar. Görs på egen risk!
Sök på nätet och youtube för mer info.
Finns en kille som skjutit en 2240 ventil rakt genom benet.
Hostile
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 07 maj 2016, 16:59
Ort: Hässleholm
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 5 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW97

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Crosman_1377 17 apr 2018, 07:16

Du kan inte tänka dig att dela en bild på din cp2. Min tanke är att göra något liknande fast då med en 88g co2.
Crosman_1377
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 mar 2018, 19:09
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: 1377

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Luftpangarn 17 apr 2018, 12:09

Hallå alla konvertiter in spe! :-P

Att kopiera *Hostile*s konvertering, med ett genomgående rör innuti "magasinsröret", mellan avfyrningsventilen, och en extern CO2 patron, tex Sodastream eller 88g, som hela tiden är inkopplad vid användning, verkar rimligt enkelt och riskfritt / ofarligt. Det är väl det som du *Crossman_1377* vill?!

Om det är så, att Artemis karbinen i PCP utförande, använder en extra gastank inuti magasinsröret, så skulle man kunna köpa lock m ventil och tanken, och fylla med bulk CO2. (De som har en PCP, borde kunna fylla CO2 utan andra möjliga behov, än att justera hammarfjädern!?)

Dock, har har man en separat tank i vapnet, måste man fixa att fylla den lagom, som jag skrivit. Det har två olika källor angivit. Den ena säljer påfyllningsutrustning för bulkfyllning av paintball patroner, De hänger upp patronen i en "fiskvåg" för att kunna mäta fyllningsgraden. (Att hänga hela vapnet, skulle ju gå, men... har man lust till det? :-P )


*Hostile*s resonemang att 57bar CO2 skulle ge "hårdare tryck" mot ventilen än 200bar komprimerad luft, förstår jag inte. Tryck som tryck, eller? Jag vet inte om avfyrningsventilen fylls med gasfas eller vätskefas av CO2'n, i okonverterat utförande av CO2 versionen av vapnen, eller en blandning av gas/vätska. Uppkommer andra påfrestningar pga ändrade strömningsförhållanden, vid gas gentemot vätska? Eller något annat?

I största allmänhet, reflekterade jag när jag plockade isär min CR600W, över det mycket enkla utförandet. Att det verkar saknas säkerhetsventil på PCP tanken i 900 versionen, förvånar mig mycket. Jag tror trycktanken på PCP vapen är en större hälsorisk, än an själva skjutvapenfunktionen...
I modellånglokshobbyn, är det mycket diskussioner kring ångpannornas säkerhet. Alla har minst en säkerhetsventil, ofta två, för säkethets (rendundans) skull. Och då är de små lokens pannor bara några deciliter med 2-4 bars tryck. För stora persontågsbefordrande drift, är pannorna oftast 4-10liter, med 6-8bars tryck. För de stora, krävs årlig inspektion och provtryckning, om man vill besöka andras banor. Möjligen är tanken på 130-180grader varm ånga / vatten djäkligt obehaglig. Men åtminstone de mindre pannorna, innehåller inte tillräckligt med energi för att driva en äkta explosion. Det gör däremot en PCP tank, tror jag. Möjligen räknar man med att o-ringspackningar och annat, skall paja vid för högt fyllningstryck, och därmed fungera som säkerhetsventil. *Hostile*s åtgärd med fler skruvar att hålla fast avfyrningsventilen, verkar mycket vettig. Jag hajade som sagt till på den enkla och ganska i mitt tycke veka (?) originalkonstruktionen, fast jag är total nybörjare inom luftvapenmekanik.

*Air* skrev att Diana tänker börja sälja vapnet. Det vore intressant och se, om de modifierar konstruktionen?
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Crosman_1377 18 apr 2018, 06:42

Min tanke var att svarva fram en egen "framdel" till ventilen och i denna borra och monter en standard koppling till en paintball slang. Och på så vis kan jag använda de tankarna jag redan har till paintball till min luftpistol remote. För på så vis är det mer eller mindre bara standard delar jag använder som jag dessutom redan har liggandes hemma.
Crosman_1377
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 mar 2018, 19:09
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: 1377

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Hostile 18 apr 2018, 11:15

Det är det jag gjort men jag anväder luft inte co2. Samt tanken sitter direkt på ventilen istället för slang som jag tyckte var ivägen och klumpig.
Hostile
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 07 maj 2016, 16:59
Ort: Hässleholm
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 5 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW97

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Luftpangarn 18 apr 2018, 14:24

Jag har fortfarande två frågor jag skulle bli mycket tacksam att få svar på;

1) Har PCP versionerna av Artemisvapen en särskild / extra lufttank / foder innuti magasinsröret? Eller lagras tryckluften direkt i magasinsröret? Vet någon?

2) Kan Hostile förklara varför delvis flytande CO2 trycker hårdare än komprimerad luft, mot avfyrningsventilen?

*Crossman_1377* varför skall du svarva en ny framdel till avfyrningsventilen? Gör på det enkla sätt *Hostile* gjort! Principen är ju bara ett metallrör genom magasinsröret. Längst in försedd med tillsvarvad 12g patron-nos, mot avfyrningsventilen, vilket du kanske tom kan göra direkt på röret. Fram går röret genom locket på magasinsröret. Fixa någon form av krage på röret innanför locket, så locket trycket röret mot avfyrningsventilen i botten på magasinsröret. På den del av det genomgående röret, som sticker ut ur vapnet framtill, monterar du valfri koppling till valfri CO2 / trycktank. Med eller utan slang.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Hostile 18 apr 2018, 16:04

När jag kör luft går det direkt in i ventilen dvs inget tryck på ventilen. När jag körde co2 så gick det genom en "patron" så det var bara ett litet hål mot ventilen. Om du släpper in co2 i hela tuben så agerar tuben som pipa och kan skjuta ut ventilen om den inte är väl förankrad.
Hostile
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 07 maj 2016, 16:59
Ort: Hässleholm
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 5 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW97

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav _Axel_ 18 apr 2018, 18:08

Luftpangarn skrev: Men det är jättelätt att provtrycka på säkert sätt. (Man fyller med vatten, sedan pumpar man luft, och kollar vattenläckor, eller om trycket sjunker.


Luft är kompressibelt, där för brukar man vatten. Alla de instruktioner om hur man testar pannor jag läst understryker noga att inte använda luft? Har jag missat nått? (Ska bygga ett litet ånglok snart i "skala 16mm" för 45mm spårvidd)
Användarvisningsbild
_Axel_
 
Inlägg: 516
Blev medlem: 31 jan 2008, 17:51
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 61 gånger i 53 inlägg

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav Luftpangarn 20 apr 2018, 11:29

Först en beskrivning av provtryckning. Den som vill, kan hoppa till beskrivningen av PCP och CO2 versionerna, och hur man kan använda bulk CO2 respektive tryckluft, i BÅDA versionerna!

*_Axel_* Du har helt rätt! Det är MYCKET VIKTIGT att ångpannan, PCP lufttanken, gasbränsletanken eller vilket annat tryckkärl som helst som skall provtryckas, är HELT VATTENFYLLT. Att provtrycka med luft är riktigt farligt, av det skäl du skriver. Komprimerad luft kan expandera och driva en explosion om det spricker, och i värsta fall blir det ju rena splittergranaten. Vid vattenfyllt kärl, är det värsta som kan hända, att skiten spricker och det blir en just vattenpöl. Eventuellt påfylld av byggarens tårar - men med garanterat hela ögon. (Skyddsglasögon kan man i alla fall lägga till.) Sedan man vattenfyllt kärlet, ansluts en manuell vattenpump. Med den pumpar man in en mycket liten vattenmängd ytterligare, varvid trycket snabbt stiger. (Eftersom vattnet / vätska inte kan komprimeras, bångnar egentligen tryckkärlet som en ballong / överjäst surströmmingsburk. Men det lilla syns inte för blåtta ögat (om man inte använt alldeles för klent material.

Jag avviker från detta supersäkra sätt, genom att jag använder en cyckelpump, eller kompressor, för att bygga upp det där övertrycket, med pyttelitet luft. Med en cyckel / fotpump för bil, är det fortfarande riskfritt, enligt mig. Med kompressor, får man däremot vara djäkligt försiktig, eftersom kompressorns lufttank räcker för att snabbt fylla på med livsfarliga luftmängder, och därmed kunna driva en explosion om tanken man testar spricker på ett oturligt sätt. Egentligen inte en riktigt rekomendabel metod alltså. (Vad jag gjort, är att jag skruvat ner kompressorns tryckregulator till långt under önskat provtryck, vilket dock inte principiellt gör förfarandet säkert. Man måste vara bombis på att reglera och styra tillförd luftmängd exakt, till en mycket liten luftvolym. För detta har jag använt en renblåsningspistol. Sedan höjer jag trycket mycket gradvis, och pausar hela tiden, för att leta efter eventuella vattenläckor. (Oavsett trycksättningsmetod, ger det tillfälle att löda om / täta framställningsmisstag, innan/ utan att man totalförstört sitt bygge. Detta händer då ock då.)

Har man ingen tryckmätare / manometer att ansluta till ångpannan, kan man använda luftpumpens tryckmätare. Att den visar rätt, kan man kolla på bensinmacken, med att mäta trycket i ett däck, både med deras lufttryck, och ens egna pump. Det borde gå att förfara likadant med en PCP pump, fast kalibrering vet jag inte hur man skulle fixa. Om det finns tryckmätare både på pumpen och vapnet, kan man ju bli väldigt misstänksam / vaksam, om de visar olika.

Normalt provtrycker man till dubbla arbetstrycket / avsett användningstryck, och håller det en viss tid. På små modellok brukar det vara 15-60 minuter. En fog kan nämligen krypa eller tänjas ut, och spricka. En del förespråkar provtryckning till endast 1,5 ggr arbetstryck, för att inte riskera att faktiskt försvaga fogarna och göra tanken mer osäker. Jag trycker till 2ggr, men håller inte trycket mer än 15 minuter.

Allt detta sagt, för att inte oavsiktligt ha bidragit till olyckor.

*Hostile* Jag tror jag ser logiken i ditt resonemang. Jag flyttar dock svaret till ny tråd! Mvh
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Hjälp m. Spanska?! Bulk CO2 i CR600W

Inläggav börne 20 apr 2018, 16:28

Luftpangarn skrev:*_Axel_* Du har helt rätt! Det är MYCKET VIKTIGT att ångpannan, PCP lufttanken, gasbränsletanken eller vilket annat tryckkärl som helst som skall provtryckas, är HELT VATTENFYLLT. Att provtrycka med luft är riktigt farligt, av det skäl du skriver.

Sedan man vattenfyllt kärlet, ansluts en manuell vattenpump. Med den pumpar man in en mycket liten vattenmängd ytterligare, varvid trycket snabbt stiger.

Du skriver dock trycka med luft i inlägget _Axel_ citerade :?

Luftpangarn skrev: Men det är jättelätt att provtrycka på säkert sätt. (Man fyller med vatten, sedan pumpar man luft, och kollar vattenläckor, eller om trycket sjunker.


Vi provtrycker värmeväxlare på jobbet med vatten, vi har en provtryckningspump som mäter sjukt små skillnader, den får stå över natten med tryck & minsta lilla skillnad i tryck syns!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms


Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster

  • Sponsorer