Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Här diskuterar vi om kikarsikten till luftvapen

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Luftpangarn 05 jan 2019, 03:48

Jag fick busbilligt köpa ett rödpunktssikte av marhol för 150 pix. marhol varnade, att punkten var för stor, samt bilden mörk. Jag vill bara testa vad rödpuntssikte är, och för 150 pix, har jag inga förväntningar. Siktet är Nikko Stirling 1x20x30, ungefär i 250kr klassen. (Om det inte är kopia, det vimlar ju av tex "Zeiss" sikten, made in China. :lol: )

Tanken var att testa siktet på min Artemis CP1 pistol. Men det visade sig, att man i sådant fall måste montera bort ordinarie sikte, samt att det verkade struligt med magasinet. :? Orkade inte undersöka saken så mycket, för jag bara kände att jag inte har lust att skruva av och på ordinarie sikte, när jag eventuellt skulle ha lust att skjuta rödpunkt. :roll:

Så slog det mig, att jag hade ett sött litet lätt Slavia 4,5mm brytpipa i garderoben. (Gammalt Tjeckiskt märke.) Det har aldrig haft något sikte under mitt ägande. Tänkt och gjort drog jag fram det ur garderoben. Men nu visade det sig att laxspåren var för korta.

Så jag sågade snabbt av litet på längden av fästesskenorna på siktet. Jag har ingen vintervärme i snickerboa, så matbordet blev arbetsplats. Man kan väl lugnt påstå, att det är bland de fulaste bland metallarbeten jag gjort. :lol: Men va' fan, det funkar. :-)

För att följa länken så måste du registera dig.



När jag först monterade siktet, insåg jag ögonblickligen, att jag monterat det bak och fram. Detta trots att ett antal forumsmedlemmar igår ansträngt sig, för att till slut få mig att fatta, vad som är fram respektive bak på ett rödpunktssikte. :lol: "Eru trög, eller?!" sa jag åt mig själv, och vände på monteringen. :oops: :o :-)

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Nu är problemet, att "rödpunkten" snarare är ett sol- och planetsystem av rödpunkter, lutande mellan kl 8 och 2, vars bredd dessutom överstiger svarta centrum på en hobby / pistoltavla, redan på 4,5m.

För att följa länken så måste du registera dig.



Att använda siktet, är väldigt mycket en fråga om att bestämma sig för vad man tänker använda som siktescentrum, och sedan försöka använda det konsekvent. Det tycker inte jag är lätt, och vilket ju dessutom försvåras av målet egentligen är skymmt. Nåväl, vid sådär 220 skott, såg de sista tavlorna ut enligt nedan. Ställningen är "4,5m sittande TV-soffa", vindstilla vardagsrum :lol: på 4,5m med JSB Exact RS 0,475g och 5 skott/tavla.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Jag tror ärligt talat inte att det kan bli bättre än så här, oavsett skytt, eller vapen. :roll: Jag var mycket nogrann med att repetera synvinkel etc, samt att centrera vald rödpunkt i "TV-rutan". proton slog huvudet på spiken, när han frejdigt lyckönskade mig till plinkersiktet. :)

Jag är dock nöjd. Det är är en lagom dyr lösning på mitt långvariga problem, att hitta ett sikte till Slavia bössan. Fast bössan har bra drag, och jag upplever att den har helt ok precision. Byggt på plinkning på 15m - då utan sikte. Typ som man skjuter en västernrevolver. Fast utan skåra. :wink: En dag orkar jag kanske såga till en plåtbit att jämföra med. :-)

Jag hade väldigt kul vardagsrumsskytte. Blev verkligen bli sugen på en brytpipa HW30s. :wink: :)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Följande användare vill tacka Luftpangarn för detta inlägg
Brogubben (05 jan 2019, 09:16)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav proton 05 jan 2019, 10:41

nu vet jag ju inte vad du har för rödpunkt IRL , MEN det finns rödpunkt med olika nivåer av styrka på punkten , samt olika riktmedel/punkter som går att ändras enkelt för varje skyttetillfälle och behov .
kan vara användbart och få träffbilderna att krypa i hop ytterligare :)
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Följande användare vill tacka proton för detta inlägg
Luftpangarn (05 jan 2019, 10:59)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Air 05 jan 2019, 10:59

Trevlig läsning kul att se en Slavia dyka upp igen de var mycket vanliga förr.
Ägde ingen själv men många av kompisarna använde Slavia vi hade mycket
roligt med luftvapenskyttet tillsammans på den tiden.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Följande användare vill tacka Air för detta inlägg
Luftpangarn (05 jan 2019, 15:14)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Sako Finnbear 05 jan 2019, 12:22

Trevligt litet projekt, och träffbilderna var ju faktiskt riktigt bra! :smt031

Tycker inte du behöver fundera mer om tankarna går kring ett HW30S. Bästa fjäderbössan jag ägt! :thumbupp:
Otroligt fin precision och trycke i en väldigt smidig och trevlig förpakning.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Följande användare vill tacka Sako Finnbear för detta inlägg
Luftpangarn (05 jan 2019, 15:17)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Tempest 05 jan 2019, 12:46

Jag har haft ett sånt där sikte med fast ljusstyrka och det var för ljusstarkt för inomhusskytte och utomhus i mulet väder så jag provade att sätta i ett begagnat batteri med lägre spänning och då gick det bättre, punkten blev lite mindre och det gick lättare att skjuta med det. Ett rödpunktsikte ska bara ha ha en punkt, har du försökt att ställa in det?
Tempest
 
Inlägg: 566
Blev medlem: 30 maj 2013, 15:37
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 64 gång
Tackad: 120 gånger i 105 inlägg

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Luftpangarn 05 jan 2019, 15:36

Sako Finnbear: Trycket på Slavian är naturligtvis inte så avancerat. Så ett HW vore mumma. :-) Jag kommer inte ihåg vilken forumsmedlem som brukar påpeka att fjäderpuffror är enkelt och bra. En burk ammo + puffran. Det sjönk in när jag bara öste på 220 skott. :)

Tempest skrev:Jag har haft ett sånt där sikte med fast ljusstyrka och det var för ljusstarkt för inomhusskytte och utomhus i mulet väder så jag provade att sätta i ett begagnat batteri med lägre spänning och då gick det bättre, punkten blev lite mindre och det gick lättare att skjuta med det. Ett rödpunktsikte ska bara ha ha en punkt, har du försökt att ställa in det?


Det där med begagnat batteri var ju fiffigt. Några inställningsmöjligheter har jag inte hittat. (Förutom höjd/sidled.) Om jag skall gissa, sitter väl dioden litet snett. Infästningen av dioden kanske inte tålde den påtagliga fjäderrekylen från de första skotten?

Vi får se hur det blir i framtiden. Man kan ju lägga lite mer än 150kr. :lol:
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Sako Finnbear 05 jan 2019, 15:40

Ja fjäderbössor av bra konstruktion är något som är både enkelt att använda och håller i generationer.
Har haft både PCP och fjäderbössor genom livet, men absolut bäst gillar jag en simpel fjäderbössa.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Air 05 jan 2019, 15:47

Ett fjäderluftgevär burk amo är svårslaget.
Men det är roligt med ett PCP med kan jag tycka där är en FX Typhoon något
enkelt men bra.Som en HW30 på fjädersidan.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Luftpangarn 05 jan 2019, 16:12

Jag blev djupt fascinerad, när jag först skjöt Hatsan AT44:an pcp:n. Inte en tillstymmelse till rekyl. Och barra ett "ping"-ljud vid avfyrning.

CO2 QB78:an är i princip rekylfri, men man känner och hör avfyrningen.

Så en HW30s skulle representera fjädervärlden i min garderob. Med juste öppna sikten också!

Jag är van vid den tyska påskharen. Han gömmer trevliga saker, som man har jättekul att leta rätt på, när man är barn. Och har jättekul att gömma som vuxen. Vem vet vad påskharen har med sig till mig? Och jag får väl leka barn, och be min snart 18 åriga dotter hjälpa till med gömmandet. :lol:

(Vi gömmer dessutom alla godisbitar en och en. Tex vita ägg på vita karmar etc. Vi hittar alltid godisar som är 2-3 år gamla. :shock: :-) )
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Följande användare vill tacka Luftpangarn för detta inlägg
Air (05 jan 2019, 17:22)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Air 05 jan 2019, 17:25

Har en HW30 som jag skjuter med dess mycket fina öppna riktmedel.
Håller den liten lätt smidig så rolig att skjuta med.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Följande användare vill tacka Air för detta inlägg
Luftpangarn (05 jan 2019, 17:46)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Silwer 06 jan 2019, 20:22

HW30S är inget rekylfritt vapen.

Ok om att rekylen är låg, men kom inte med några dumheter.

Det är FWB300S som har den platsen i den prisgruppen idag och inget annat.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav börne 06 jan 2019, 22:43

Silwer skrev:HW30S är inget rekylfritt vapen.

Vem har påstått det då?
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
Luftpangarn (07 jan 2019, 03:18), Air (07 jan 2019, 11:44)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Luftpangarn 07 jan 2019, 03:41

Tack börne! Du har fattat! :wink:

Poängen med min uppräkning, var just att det finns en logik bakom den. Fjäderbössor har alltid rekyl. Men en HW30s, är sannolikt bland änglarna i mitt himmelrike, typ, bland fjäderbössor. :-) Jag vet inte. Men jag saknar mitt Diana 35. :cry: Jag tror en HW30s kan lindra min saknad. :)

Faktiskt tänkte jag igår, när jag låg där i sängen för att somna, att "ok Luftpangarn, först HW30s. Men medge att nästa puffra därefter blir en HW57?! Eller HW50s?! Sedan började jag fantisera om användninsområden. Och lämpliga sikten. Och man kan ju inte ägna tid på att hålla på och av- och påmontera siken. Typ punkt och utropstecken - !!!. Alltså MÅSTE jag egentligen ha alla puffrorna. Sa självbegragaren allvarligt till sig själv. :-) Fast jag är ju innerst inne övertygad om, att jag faktiskt behöver alla tre modellerna...
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Air 07 jan 2019, 11:52

Köpte min första HW i slutet på 80-talet då kom jag till fjäderluftvapnens paradis. :)
Även om jag i min samling som under åren blivit ganska stor har andra märken som
med är fina så är en HW närmast hjärtat.
Förstår inte hur de kan tillverka så fina luftvapen för så lite pengar i inköp lika
bra du passar på innan någon ekonom på HW börjar kolla.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Följande användare vill tacka Air för detta inlägg
Luftpangarn (07 jan 2019, 23:07)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Luftpangarn 07 jan 2019, 23:55

Det är mycket möjligt att du har rätt Air. Att Weihrauch inte räknar riktigt ekonomiskt på sina luftgevär. Det kan finnas helt andra drivkrafter. Stolthet, familjetradition och annat.
Vad jag fattar, är Weihrauchs huvudverksamhet ytbehandling, härdning, slipning och infärgning av metaller, som underleverantörer till annan industri. Iofs närbesläktade teknologier, så de har liksom maskinparken, kanske?

Litet som en fantastiskt tysk leverantör av små skruvar till mekaniska modeller. Tex mina kära ånglok (spårvidd 45mm) / ångmaskiner i 1:32. Jag säger bara M1 kupolmuttrar! "Teknikporr", som en ångkompis kommenterade mitt inköp. :-)

Själv sysslar Dieter Knupfer med ånglok med spårvidd 5" (dryga 12cm), som kan dra sådär 20-40 personer. Inte farao tjänar han pengar på detta. Dieter blev jätteglad, när jag ringde och uttryckte min uppskattning, men samtidigt efterfrågade hans M1,7 sexkantskruv, med låg skalle, i rostrfritt stål, för hållfasthetens skull. Knupfers huvudverksamhet, är annars tillverkning av specialskruv till tysk industri.

Gentemot gemene man, framstår ett HW30s som en puffra som kostar dubbelt så mycket som vanliga små luftgevär. En genomsnittlig tysk, har nog aldrig hört talas om något annat luftgevärsmärke än Diana. Med alla konsekvenser det har för hur marknaden ser ut.

Det är inte så smart av Weihrauch, att sälja HW30 på det sätt de gör. Kostar djäkligt litet, att sätta på justerbar bakkappa, kroma pipan, leverera rem, kikarsikte, laminatkolv, lyxig trälådeförpackning eller något annat, som får deras grejor att sticka ut. Och sedan upplyser man kunden om att detta är "serious shit"! = allt i syfte att höja betalningsvilja.

Men jag misstänker något i stil med dig Air - detta är inte deras drivkrafter.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Silwer 09 jan 2019, 22:26

skitprat, de tar vad de kan för dem.

Hatsan erbjuider mer effet om man ostryper dem osv, Jula hade xe billigaste krafset från Kina till pris på några hundra.
En HW35 i Sverige kostar väl iaf 2500? det anser många är vansinne kan jag säga, en Gamo eller annaat avskräde kan du få mycket billigare, så de säljer bättre.

VI blir inet så glada av valen men det betyder inget på marknaden, tro mig de flesta oinsatta tror allt är samma bara.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Chris 09 jan 2019, 23:05

håller med Silwer faktiskt.
Weihrauch är ett företag som tillverkar vapen och säljer de till bestmöjliga priser. jag är säkert att de har duktiga ekonomer inom företaget och "familjestolthet", "tradition" osv låter bra i deras promotion så klart men spelar ingen roll i deras prissättning.
man får bra bössor oavsett vilken man väljer men de är i övre prissegment och som Silwer säger... oinsatta köper hellre nån billig Hatsan eller Swiss Arms i taktikal utförandet för det verkar tuffare och har enligt papper och reklam samma precision och styrka för halva priset..... så länge den gör hål i ölburkar.
Weihrauch tar vad de kan för sina bössor och de tjänar fortfarandet bra med det.
Senast redigerad av Chris 10 jan 2019, 10:06, redigerad totalt 2 gånger.
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Sako Finnbear 10 jan 2019, 14:03

Chris skrev:håller med Silwer faktiskt.
Weihrauch är ett företag som tillverkar vapen och säljer de till bestmöjliga priser. jag är säkert att de har duktiga ekonomer inom företaget och "familjestolthet", "tradition" osv låter bra i deras promotion så klart men spelar ingen roll i deras prissättning.
man får bra bössor oavsett vilken man väljer men de är i övre prissegment och som Silwer säger... oinsatta köper hellre nån billig Hatsan eller Swiss Arms i taktikal utförandet för det verkar tuffare och har enligt papper och reklam samma precision och styrka för halva priset..... så länge den gör hål i ölburkar.
Weihrauch tar vad de kan för sina bössor och de tjänar fortfarandet bra med det.

Håller nog med här!

Sedan kan det kanske vara så att Weihrauch medvetet håller sina priser lite lägre och
säljer på kvantitet i stället för "överpris"? Men det är givetvis spekulationer från min sida.
I vilket fall får man jäkligt mycket bössa för pengarna.

Förr samlade jag på BSA bössor, vilka i sig var jäkligt fina bössor som sköt bra. Men trots
att det var dyrare bössor än Weihrauch får dom alla stryk vad gäller precision och trycke
av min lilla "billiga" HW30S.

Tror att Weihrauch har hittat absolut rätt "läge" vad gäller pris kontra kvalitet och säljer
massor på det?
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Air 10 jan 2019, 16:56

Det var väldigt vad ni överreagerar.
Självklart tar HW vad de behöver för sina produkter jag är inte orolig för dom.
Att man däremot får mycket för lite pengar står jag för ock många med mig.
Vad har hänt här på forumet spänt som satan många söker tjafs för ingenting.
Ta en kaffe el två.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Följande användare vill tacka Air för detta inlägg
Luftpangarn (10 jan 2019, 17:57)

Re: Slavia 618 samt billigt rödpunktssikte

Inläggav Sako Finnbear 10 jan 2019, 18:09

Air skrev:Det var väldigt vad ni överreagerar.
Självklart tar HW vad de behöver för sina produkter jag är inte orolig för dom.
Att man däremot får mycket för lite pengar står jag för ock många med mig.
Vad har hänt här på forumet spänt som satan många söker tjafs för ingenting.
Ta en kaffe el två.

Om du syftar på mig menar jag inte att tjafsa. Jag håller med om att man får väldigt
mycket bössa för pengarna. Jag ville bara ge min syn på saken, och det är alltid skoj
att diskutera och utbyta mening om saker. :)
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E


Återgå till Sikten

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster

  • Sponsorer