Artemis PR900W Intressant artikel

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Portswede 06 jun 2019, 07:20

Hej ny här på forumet.

Snubblade in här då jag letade efter någon som gjort en listning av storlekar på Oringar till PR900W.

För de som till äventyrs kan vara intresserade av det luftvapnet ( kärt barn har många namn och det går förutom en lång rad olika namn under Diana Stormrider) så kan jag rekommendera denna artikel från ett verkligt proffs.

Han bygger luftvapen och tävlar professionellt och blev visst konsult åt Tyska Diana efter det här jobbet,,

För att följa länken så måste du registera dig.



Artikeln beskriver regulering och optimering samt ett sätt att förbättra avtryckaren.

Hur som helst tycker jag det är klart kul med en Kina produkt som har tillräcklig kvalitet till mycket attraktivt pris för de som kanske vill skruva och optimera själva.

Vad gäller tex en modifiering med regulator som ju i detalj beskrivs i artikeln kan man ju konstatera att det med original manometern går att få kontroll på vad det regulerade trycket är samtidigt som man ju kan investera i en fyllport med manometer från Diana Bandit pistolen ( går att köpa från Pyramid air i USA) Man kommer efter en sådan mod ha koll på fylltryck och samtidigt att regulatorn ger det önskade och inställda trycket

Jag skulle väl inte tro att det är ett omöjligt projekt att köpa delar för att byta kaliber för de som möjligtvis skulla vilja ge sig på något sådant då det ser ut som Pyramid även har de delarna i sin webbshop.

De som verkligen tycker det verkar kul med optimering får väl kanske skriva om erfarenheter kring att matcha transferport mot ammunitions typ/vikt och inställt tryck på manometern.....

Jag har lekt lite med min Artemis 900W och är imponerad över möjligheten till god precision. Har beställt regulatorn från Altaros och återkommer när den monterats kring resultatet.

För att följa länken så måste du registera dig.



Har även beställt PCP pistolen som är byggd på samma delar som geväret, I mitt fall brandad till Onix reload ( Andra namn Diana Bandit ,Artemis PP800 mfl..)
Verkar vara lite leveransförsening då ganska många verkar vilja köpa den här relativt nyutkommna leksaken,
Portswede
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 06 jun 2019, 05:41
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 5 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: FX Streamline

Följande användare vill tacka Portswede för detta inlägg
Ivarsson (03 aug 2019, 14:38)

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav huldreh 06 jun 2019, 22:48

Jag har varit sugen på Diana bandit, namnet Onix har jag aldrig hört men onekligen verkar det vara samma pistol. Läste dock en recension av banditen och den fick så dåligt betyg att lusten svalnade... otroligt stor variation på hastigheten från fylld tub till mindre fylld var det i det testet. Berätta gärna dina intryck om den när du fått den :) på papperet har den allt jag önskar från en luftpistol (även om jag skulle gjort nåt åt den fula kolven ;)
huldreh
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 25 jan 2017, 04:59
Tack utdelade: 70 gång
Tackad: 8 gånger i 8 inlägg
Luftvapen favorit: crosman 357

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Luftpangarn 06 jun 2019, 23:14

Jag är en i grunden positiv och optimistitigt lagd person. Men 600W som jag köpte , är enligt mig litet väl magstark skit. Det samma torde gälla 900 pcp versionen. För mig är dessa bössor orimligt dyra korkgevär.

Köp ett billigt fjädervapen, eller ett dyrare pcp -dock utan liknande struliga magasin.

Lägg inte ner möda på dessa grejor. Ha kul med dom som de är. Precis som man har kul med korkgevär.;-)

Sedan har jag min personliga "dark horse" CO2 QB78. Den är jag apanöjd med. Senast i kväll, avslutade jag min födelsedag med några serier med denna bössa.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Portswede 07 jun 2019, 22:41

Bästa huldreh,
Dagen har till stor del tillbringats med den nya leksaken.
Utan tvekan värd varenda Euro. Skall skaffa något annat än öppna riktmedel så får vi se hur precisionen är på riktigt.

Kommer även att få hem en regulator till denna så både Artemis bössan och pistolen blir med regulator.

Dagens skjutande på tavla 15 meter med stöd syns i bifogade bild.

Vad gäller luftpangarn som uppenbarligen hade dåliga erfarenheter med en CO2 bössa så får jag väl bara konstatera att jag kanske haft lite mer tur med min Kines.

Skjuter i princip hål i hål på 25 meter med ett riktigt bra kikarsikte. Det är en serie av skott när trycket minskat till ca 130 bar som är fantastiskt bra ( går sannolikt lite väl fort över 150 bar och kan intyga en duktig studs i hammarfjädern när 200 bar)

Naturligtvis är detta anledningen till att jag är riktigt nyfiken på hur bra det går att få denna lilla kinesen att bli. En helt annan grej än att bara skjuta med en FX bössa där man knappast blir särskilt färvånad över att kunna skjuta hål i hål.

Kul att QB78 levererar, verkar som det är på sin plats att säga grattis på födelsedagen!
Portswede
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 06 jun 2019, 05:41
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 5 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: FX Streamline

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Silwer 08 jun 2019, 07:04

Att göra en skjutkurva med användabara skott är ju en ide.

25m är rätt nära så det kanske inte påverkar så farligt om den är ojämn.

Ska man tuna och förbättra gäller kronograf så man får svart på vitt och inte bara "det käns som att..."

Göra den jämnare och att ge fler användbara skott är ju imo viktigt.

Allt går att förfina, kinesisktillverkade vapen iaf de simplare har ju alltid varit att snurra på lyckohjulet för vad man får för grund att börja med.

Bra ammo är A och O med, men det vet du säkert att spara stålar och skjuta Gamo diaboler är inte värt de tiorna.

Många förvånas även med billiga bössor när de säg provar JSB Exact, plötsligt är bössan bättre, de tänkte att diaboler som diaboler bara inget är mer fel.
Senast redigerad av Silwer 08 jun 2019, 07:11, redigerad totalt 3 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Portswede 08 jun 2019, 20:49

Hej Silwer!
JSB Exact , inget annat...Jo jag provade en hemsk fransk projektil på över grammet som både fastnade i magasinet/ loppet och dessutom stundtals såg ut som om den passerade på tvären genom tavlan...

Om det är bra med mycket anslagsenergi så var det väl den enda gren där fransmannen levererade, ramen på kulfånget fick justeras efter träff så det gick att få in en tavla igen.

Provade två olika vikter på JSB diaboler båda strax över 0.5 gram, båda gick mycket bra.

Som med det mesta här i världen går det bättre med bra verktyg och jo en kronograf vore väl ytterligare en kul leksak. Ramlade på en möjlighet att köpa en Air Arms bössa lite av en tillfällighet tidigare idag så det får nog kanske bli en sådan innan någon kronograf får plats i budgeten..Har ställt frågan till forumets kloka skribenter då jag aldrig ens skjutit med en Air Arms än mindre gjort någon riktig research på hur de är uppbyggda etc.
Portswede
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 06 jun 2019, 05:41
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 5 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: FX Streamline

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Silwer 08 jun 2019, 21:02

Jag kör HN Sport plattnos, rundnosar ger inte bra hål i tavlan tycker jag.

Har bara c:a 5J själv i pistolen men det ska ju räcka.

Och tro mig jag är unte duktig, jag har alltid hoppat över pistolskytte för gevör, men nu har jag bara pistol kvar som möjlighhet.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Silwer 08 jun 2019, 21:18

Jag skjuter med en Walther LPM-1 av sen modell.
Det är en ssp.

Jag gillar den
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
Faidros (23 nov 2019, 00:42)

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Portswede 08 jun 2019, 22:27

Walter LPM-1

Riktigt trevlig pistol!

Förstår att du gillar den,nu när jag naturligtvis behövde kolla vad du leker med blev jag riktigt tagen och habegäret vällde upp. Grattis till den , gissar att du inte springer på så där väldigt många andra ägare.

Skulle du vilja sälja någon gång framgent kan du utgå från att jag tröttnat på Kinesen och är väldigt mottaglig för den typen av lockelser!
Portswede
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 06 jun 2019, 05:41
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 5 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: FX Streamline

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Silwer 08 jun 2019, 22:45

I Sverige är så nya ovanliga, ett vanligt val är FWB103, men de är så dyra..

Jag jagade just den i pratal då en medlem importerade den frpn Tyskland frpn egun, jag sa åt honom sälj den åt mig när du nu ska sälja.
Det glömde han och en annan medlem köpte den i stället.

Vid det laget var min ekonomi helt kaputt, men några här på forumet köpte den åt mig.

Jag hade tjatat om modellen i åratal vid det laget.

Iaf en sak som bara händer en gång, men så klart jag började använda sen, 3d handrag fö, den är speciell då modellen funnits länge men detta var de sista som kom ut i slutet av 90talet.

Sen kan man ju diskutera om man gillar att pumpa mellan var skott, det gör ju absolut inte alla.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav dreg 10 jun 2019, 05:02

Silwer skrev:I Sverige är så nya ovanliga, ett vanligt val är FWB103, men de är så dyra..

Jag jagade just den i pratal då en medlem importerade den frpn Tyskland frpn egun, jag sa åt honom sälj den åt mig när du nu ska sälja.
Det glömde han och en annan medlem köpte den i stället.

Vid det laget var min ekonomi helt kaputt, men några här på forumet köpte den åt mig.

Jag hade tjatat om modellen i åratal vid det laget.

Iaf en sak som bara händer en gång, men så klart jag började använda sen, 3d handrag fö, den är speciell då modellen funnits länge men detta var de sista som kom ut i slutet av 90talet.

Sen kan man ju diskutera om man gillar att pumpa mellan var skott, det gör ju absolut inte alla.


Tjena S.
Du säljer INTE den pistolen!!!
I så fall köper jag tillbaka den!
/dreg
Nihill nisi mors
dreg
 
Inlägg: 629
Blev medlem: 04 aug 2014, 18:18
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 75 gånger i 57 inlägg

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Luftpangarn 10 jun 2019, 11:14

Silwer skrev:Jag kör HN Sport plattnos, rundnosar ger inte bra hål i tavlan tycker jag.

Har bara c:a 5J själv i pistolen men det ska ju räcka.

Och tro mig jag är unte duktig, jag har alltid hoppat över pistolskytte för gevör, men nu har jag bara pistol kvar som möjlighhet.


Jag har växlat fram och tillbaka mellan .177 JSB RS och H&N Sport plattnos, och kan inte konstatera någon skillnad i precision, men plattnos ger snyggare hål i tavlor, så är det. Jag har även testat några serier blyfritt H&N, kunde inte heller inte fastställa någon skillnad, men det var så få serier. Andra JSB har däremot funkat klart sämre.

Personen jag köpte Röhm Trainer pistolen, skickade med H&N Sport plattnosarna, och han skulle just köpa en mer avancerad pistol för att tävla. Han är rimligen rejält bättre skytt än jag är, och har tydligen bedömt H&N Hobby som ok.

Förra veckan fick jag hem en version av samma H&N Sport, som skall ge bättre funktion i diverse magasin. Nu trasslar aldrig Röhm magasinen, vill testa i Sig Sauers bandmagasin, för de funkar rätt skruttigt. Precision är inte ett relevant begrepp på de pickorna. :o

Som framgått i annan tråd, är det dock snarast formen på diabolens midja, som avgör mekaniskt strul i magasin med fjädrande skruvlock. Rund nos är nog dock också närmast ett krav i dessa magasin.

Rimligen bucklar skruvlocket och utmatningshålet till kjolen på diabolen. Så för bäst precision kanske det är bäst att använda enskottsadaptern?! Nu var jag ganska ringrostig (nästan 40 års uppehåll) när jag använde CP-1 pistolen, så någon systematisk skillnad kunde jag inte konstatera.

När jag återupptog luftskyttet förra året, fick jag ett exemplar av 600W geväret med rejält krokig pipa. Men jag insåg att det knappast är normalt, så jag drog mig inte för att köpa en CP-1 .22 pistol. Regulatorproblematiken går ju bort med CO2, bara man inte är småsnål och försöker klämma ur de sista 10 skotten mot tavlan. För "skitskotten" på slutet av CO2 patronen, har jag ofta också några plinkningsburkar uppställda. :wink: :) Vilket dessutom ger litet omväxlande lattjo-lajban. :-)

För plinkning på burkar tycker jag .22 är roligare än .177 kaliber. Jag menar, hur kul är det att göra hål i en burk, och den "i bästa fall" tippar omkull?!? :wink: Med större kaliber, överför man mer energi i träffytan, så burkarna studsar ju upp i luften. Vilket tilltalar barnet i mig. :-)

Går man dessutom upp i energi, flyger burkarna rejält upp i luften, ock gör en mångdubbel bakåt saltomortal. Ger en djäkla psykologisk förstärkning av träffar, jämfört bommar! :Thumbupp:

I kulfång borde man kanske ha olika festliga ljudsignaler för olika träffar. Inte som nu, "klack"
och kanske "pjing" i centrum. Jag tänker mera Balou - ett vrål som en RIKTIG björn. Fast mera signaler i stil med "Vem vet mest". :wink:

Kan få mig att fundera på hur .25 skulle kännas? :wink: På pistol i 10J blir det dock rent korkat mot en tavla. (PCP gevär 50J på 75-100m vore nog däremot vettigt. Borde bli väldigt likt krutskytte, fast utan rekyl. Med fotpump skulle man väl dock inte klara några andra sysslor en skyttedag. Eller "pumpdag" snarare. :o :lol: )

Smälla lär det väl göra, så störa grannar momentet kommer in i bilden också. Sommartid har jag grannar på ön... åtminstone tidvis. Fast idag är de extremt få, så jag skall strax ner o panga i solskenet på stranden. Sannolikt inga barn och hundar som stör skottlinjen. :lol: (Blåser olika vid huset och nere på stranden. Olika bra, olika dagar.)

Precisionsmässigt tyckte jag då, att CP-1 var helt ok. Men kolven är för en aning liten för mina händer, och riktmedlen trivs jag inte med, men det är högst individuellt. Knäppt nog, trivs jag bäst med riktmedlen på min Cybergun Sig Sauer X-five CO2 BB - men det är ju en skämtartikel "precisionsmässigt". (Skulle vilja testa skjuta en X-five krut.)

Har inte bestämt mig för om jag skall sälja CP-1. För sedan jag fick Röhm Trainern ligger den pickan bara.

Jag har scrollat igenom inläggen, och kan inte bestämma mig för om jag är OT. :lol:
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Silwer 10 jun 2019, 16:17

Det där blir för mycket för mug, visst finns luftpistolskytte mot siluetter, rätt små sånna.

De som är bygda för det har längre pipa och mer effekt såklart.

Det är inget min Walther klarar iaf, en pcp pistol är flr mycket pengar idag om de ska ha hög kvalitet, jag ser folk köpa steyr hit ich dit som förstapistol.
Det ör juninte min sak men vilka pengar när man aldrig provat på luftpistolskytte ens.

Jag väntar på bilden där 10m har pangar i alla svarta på en luftbösse tavla, 5 i varje givet.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
Luftpangarn (10 jun 2019, 22:51)

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Silwer 10 jun 2019, 16:24

Tjena S.
Du säljer INTE den pistolen!!!
I så fall köper jag tillbaka den!
/dreg[/quote]

Hmmm? Jag har den inte ute till salu.

OCH en gåva av den stilen säljer man inte, det skulle kännas ytters otacksamt.
Visst jag har tappat kontakten med er men betyder inte att jag tänker bli korkad, jag ville ha just DEN pistolen så fort Etienne visade bilder på den importerad vua egun.

Det tog många år innan jag fick den, du köpte den ju för att han glömt mig.
Nu kan det kvitta då du hjälpt mig en hel del med den, det är ju värt mycket med.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav börne 10 jun 2019, 16:28

Silwer skrev:OCH en gåva av den stilen säljer man inte, det skulle kännas ytters otacksamt.

:thumbupp:
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Luftpangarn 10 jun 2019, 22:55

Silwer skrev:
Jag väntar på bilden där 10m har pangar i alla svarta på en luftbösse tavla, 5 i varje givet.


Varje givet ligger nog i närsta universum för mig. Men EN sådan tavla kan jag nog fixa småningom.

Föresten - talar vi om riktig luftpistolskyttetavla, eller gevärstavla? På 10m? :wink: Jag tänkte på gevärstavlan. Får jag 100 försök, så vad fan... fixar jag en iaf. :lol: :-) Kanske tre...
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav Silwer 14 jun 2019, 17:18

Fö du nämnde Sig Sauer, har du en sån bössa med bandmagasin?

Jag har de äldre Beretta CX4 Storm, 30 skotts bandmagasin, fick för mig vid den tiden att köpa den bästa co2 bössan seriöst bgd semi och magasin så den köptes frpn Tyskland med lite blingmojs på för att se coolare ut, dvs fösten för en massa fram osv.

Flertalet pr senare kom Siggarna med sina som skulle vara överlägsna allt, och de såg ju tuffare ut utan tvekan, så jag surade lite då min inte direkt skjuter hål i hål ens på 20m ja inte ens ruggat.

Sen kom det ut hur Siggarna var ich det var i princip same shit diffrent name, de hade exakt samma problem, bla att verklugen ladda bandmagasinen väl, tull min vinns en grej att trycka in diabolerna så alla hamnar lika.

7.5j är egentligen ok, mäter min till 175mps nånstans om allt är bra.
Lustigt nog går den som bäst vid snabb avfyrningar säg 5-7 skott sådär än om jag skjuter dem i enskott, trycket är inte så skoj, mycket plast.
En sak dock säg av tusen skott noll eldavbrott, aldrig inträffat, men känslug för hur duabolen sitter i magasinet annars aviker den i v0.

Men ok det är ju en lekbössa främst, så man ska inte begära sp mycket, Umarex är tillverkaren fö.

Nu gick vi från tråden men jag ville kommentera just det du kort skrev, bäst ammo i cx4an inte en susning det får väl sprida en del man. Har ju 30 chanser till att träffa :-)
Senast redigerad av Silwer 14 jun 2019, 17:26, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav BSF S60 21 jun 2019, 07:33

I djungeln av videor på bössan är dessa två sevärda,
För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.



Jag saknar en mod och det är om någon har byggt ut lufttuben för mer volyym?
Det borde finnas någon förlängare som passar direkt där ute.
BSF S60
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 06 aug 2017, 15:08
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Följande användare vill tacka BSF S60 för detta inlägg
Portswede (28 jun 2019, 09:18)

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav börne 21 jun 2019, 08:00

BSF S60 skrev:Jag saknar en mod och det är om någon har byggt ut lufttuben för mer volyym?
Det borde finnas någon förlängare som passar direkt där ute.

peter68 har en tubförlängare på sin.

Han har låtit en med tillgång till svarv tillverka den, vet inget mer än så tyvärr.
För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav BSF S60 28 jun 2019, 17:24

Hur gick det med regulatorn till 900:an?
BSF S60
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 06 aug 2017, 15:08
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav BSF S60 28 jun 2019, 17:38

börne skrev:
BSF S60 skrev:Jag saknar en mod och det är om någon har byggt ut lufttuben för mer volyym?
Det borde finnas någon förlängare som passar direkt där ute.

peter68 har en tubförlängare på sin.

Han har låtit en med tillgång till svarv tillverka den, vet inget mer än så tyvärr.
För att följa länken så måste du registera dig.



Intressant, går det att få kontakt med uppfinnaren tro ?
BSF S60
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 06 aug 2017, 15:08
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Re: Artemis PR900W Intressant artikel

Inläggav börne 28 jun 2019, 17:41

BSF S60 skrev:
börne skrev:
BSF S60 skrev:Jag saknar en mod och det är om någon har byggt ut lufttuben för mer volyym?
Det borde finnas någon förlängare som passar direkt där ute.

peter68 har en tubförlängare på sin.

Han har låtit en med tillgång till svarv tillverka den, vet inget mer än så tyvärr.
För att följa länken så måste du registera dig.



Intressant, går det att få kontakt med uppfinnaren tro ?

peter68 här på forumet, skicka ett PM.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms


Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Buttler och 42 gäster

  • Sponsorer