Kina luftgevär

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Kina luftgevär

Inläggav Desaleux 18 aug 2019, 07:48

En föregångare till QB58 vilket har spär för laddningskolv för diabol B4 saknade den då. En typ
av lösning som BAM har på finger klipp kvaliteten är nitlott lotto på fjäder kina luftvapen på
Artemis som handla digitalt säljer kann vara över diameter på pipa 4.5mm film länk handlar
oftast om 22 kalibers kina direkt är billigt metallpris objekt men de är ju ej meningen skall
själv tillverka i hop ett lokal fabrik plock i hop luftvapen.(sakFEL is ej rätta SEDAN)
Senast redigerad av Desaleux 14 mar 2020, 09:11, redigerad totalt 1 gång.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Kina luftgevär

Inläggav Archon 18 aug 2019, 14:24

börne skrev:
Skyddsjägarn skrev:Är intresset att skjuta luftgevär eller bara köpa billigt skit

Håller med... Finns för mycket skit här i världen, tänk va bra om folk började köpa kvalitet som håller, detta gäller allt.


Ja du, BÖRNE. Det är inte alla som vill eller kan betala för hög kvalitet. Till exempel är jag inte beredd att betala 10.000:- och mer för en telefonjävel, hur bra den än är. Då köper jag hellre en betydligt billigare, lite sämre telefon. Samma när det gäller fällknivar/knivar. Inte fan betalar jag tusentals kronor för att få ett knivblad med det allra senaste superduper-stålet, när jag klarar mig alldeles utmärkt med enklare bruksknivar med 'sämre' stål. Kan tänka mig att många resonerar likadant när det gäller luftgevär. De köper en billig Kina-bössa från Jula, eller någon Hatsan eller Gamo, pangar lite burkar och är helt nöjda med detta. De är inte jätteintresserade av luftvapen och frekventerar inte detta forum. Jag äger själv en Gamo Whisper IGT som är en modern, lite 'tacticool' bössa. Hade jag bara skjutit med den och inte haft något annat att jämföra med, hade jag tyckt att det är en skitbra bössa. Men nu har jag erfarenhet av bättre vapen, och därför håller jag den inte särskilt högt.

Det jag vill ha sagt är att vi alla väljer att lägga oss på en nivå som känns bra för oss, och att detta är helt OK. Att seriösa skyddsjägare och tävlingsskyttar väljer att lägga mer pengar på sitt skytte är förståeligt. För Kenta, 15 år, som bara ska skjuta lite med polarna en kväll, kanske det inte känns lika angeläget att köpa ett dyrt kvalitetsvapen.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Kina luftgevär

Inläggav Pongo 18 aug 2019, 14:50

Archon skrev:
börne skrev:
Skyddsjägarn skrev:Är intresset att skjuta luftgevär eller bara köpa billigt skit

Håller med... Finns för mycket skit här i världen, tänk va bra om folk började köpa kvalitet som håller, detta gäller allt.


Ja du, BÖRNE. Det är inte alla som vill eller kan betala för hög kvalitet. Till exempel är jag inte beredd att betala 10.000:- och mer för en telefonjävel, hur bra den än är. Då köper jag hellre en betydligt billigare, lite sämre telefon. Samma när det gäller fällknivar/knivar. Inte fan betalar jag tusentals kronor för att få ett knivblad med det allra senaste superduper-stålet, när jag klarar mig alldeles utmärkt med enklare bruksknivar med 'sämre' stål. Kan tänka mig att många resonerar likadant när det gäller luftgevär. De köper en billig Kina-bössa från Jula, eller någon Hatsan eller Gamo, pangar lite burkar och är helt nöjda med detta. De är inte jätteintresserade av luftvapen och frekventerar inte detta forum. Jag äger själv en Gamo Whisper IGT som är en modern, lite 'tacticool' bössa. Hade jag bara skjutit med den och inte haft något annat att jämföra med, hade jag tyckt att det är en skitbra bössa. Men nu har jag erfarenhet av bättre vapen, och därför håller jag den inte särskilt högt.

Det jag vill ha sagt är att vi alla väljer att lägga oss på en nivå som känns bra för oss, och att detta är helt OK. Att seriösa skyddsjägare och tävlingsskyttar väljer att lägga mer pengar på sitt skytte är förståeligt. För Kenta, 15 år, som bara ska skjuta lite med polarna en kväll, kanske det inte känns lika angeläget att köpa ett dyrt kvalitetsvapen.


Precis! Huvudet på spiken. Bra formulerat Archon.
Pongo
 

Re: Kina luftgevär

Inläggav Desaleux 18 aug 2019, 15:51

Felet är att en lessnar fort om den ej presterar jag gör då det i alla fall felet jag gjorde var
att lägga undan kartongen i tre år skulle kollat direkt sedan upptäckte jag att avtryckare
till den model diana 20 TO 1 gammel model var dyrare en en till därav två har hittat sådan
senare i tyskland Ni gillar bild länk så här kommer industri brand QB58 men omstöpt namn
För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av Desaleux 14 mar 2020, 08:56, redigerad totalt 1 gång.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Kina luftgevär

Inläggav börne 18 aug 2019, 15:53

Archon skrev:
börne skrev:
Skyddsjägarn skrev:Är intresset att skjuta luftgevär eller bara köpa billigt skit

Håller med... Finns för mycket skit här i världen, tänk va bra om folk började köpa kvalitet som håller, detta gäller allt.


Ja du, BÖRNE. Det är inte alla som vill eller kan betala för hög kvalitet. Till exempel är jag inte beredd att betala 10.000:- och mer för en telefonjävel, hur bra den än är. Då köper jag hellre en betydligt billigare, lite sämre telefon. Samma när det gäller fällknivar/knivar. Inte fan betalar jag tusentals kronor för att få ett knivblad med det allra senaste superduper-stålet, när jag klarar mig alldeles utmärkt med enklare bruksknivar med 'sämre' stål. Kan tänka mig att många resonerar likadant när det gäller luftgevär. De köper en billig Kina-bössa från Jula, eller någon Hatsan eller Gamo, pangar lite burkar och är helt nöjda med detta. De är inte jätteintresserade av luftvapen och frekventerar inte detta forum. Jag äger själv en Gamo Whisper IGT som är en modern, lite 'tacticool' bössa. Hade jag bara skjutit med den och inte haft något annat att jämföra med, hade jag tyckt att det är en skitbra bössa. Men nu har jag erfarenhet av bättre vapen, och därför håller jag den inte särskilt högt.

Det jag vill ha sagt är att vi alla väljer att lägga oss på en nivå som känns bra för oss, och att detta är helt OK. Att seriösa skyddsjägare och tävlingsskyttar väljer att lägga mer pengar på sitt skytte är förståeligt. För Kenta, 15 år, som bara ska skjuta lite med polarna en kväll, kanske det inte känns lika angeläget att köpa ett dyrt kvalitetsvapen.

Du missuppfattade mig helt.

Visst det är ett LV forum men då jag skrev det hade jag inte bara LV i tankarna utan det gällde allt slit & släng skit vi köper idag i ett mycket större perspektiv än om man bara plinkar burkar eller inte. Det framgick nog inte alls även om jag skrev att det gäller allt.

Det är stor skillnad på en Kina Julapang för 299kr som är ren skit & ditt Gamo, en Morakniv eller vad som helst som inte behöver kosta skjortan bara för att det är av en kvalitet som faktiskt fungerar & man kan använda det i år utan att det rasar samman & bara slängs på högen bland allt annat skit. Är det så fel att tänka på att det kanske är bättre att lägga nån krona mer för nåt som kan vara till nytta en tid framöver istället för bara slängas på sopberget då det inte fungerar längre, det betyder inte att man måste köpa en kniv för flera tusen kronor vilket jag själv aldrig i helvete skulle göra. Eller att man måste köpa ett LV för 10000kr för att det ska fungera.

Men man kanske skulle lägga nån krona mer istället för att köpa det allra billigaste skitet så det varar lite. Det produceras för mycket utan kvalitet idag. Det är inte hållbart i längden.

Ja du fattar förhoppningsvis vad jag menar.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Kina luftgevär

Inläggav Desaleux 18 aug 2019, 16:27

Ja det kan bli absurt exempel jula rondell var så billig att går ej få grund komponenter
att tillverka så lågt men håller ej kuggar rensa direkt vid användning var 1997 de va så.
reklamer storm.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Kina luftgevär

Inläggav Silwer 19 aug 2019, 00:18

Vi ska tillägga att Kina är en kommunistisk stat och många fabriker är av i det närmaste slavnivå.

Personligen har jag svårt att förstå att det bara accepteras medans det grinas och ylas över folk som inte gör ett skit från mellanöstern eller Somalia.

Kan bero på avstpådet, troligen kommer der bli kaos i Kina med de som är någurlunda fria, de kommer vilja ha mer öven om internet är väldigt stoppat där och för oss vanliga funktioner är ersatta av kinesiska.
Detta för att de inte ska få se västvörlden.
Betänk när fina gamla iphone var ny men i fabriken hängde de sig pga för hård nivå, folk som jobbar här är knappast att begriper hur det ör där borta.
Men vill inte en kan de hugga in en annan.

Vissa saker kan man ju inte ungå att köpa från kina tyvärr, annars gör jag inte det, har jag inte råd fpr jag leva utan, det dör man inte av.

Knivar att leka med, säger sig helt självt i min meninng.

Folk är hejdlöst ytliga helt enkelt, korttänkta.
Occh för all del spg på TV herr knölnösa i Vörmland lovade pengaar, publiken? Russin allihop, dvs det kvittar hur de tycker de vet inget om Sverige, förbud.

Det är en annan vörld nu.
Senast redigerad av Silwer 19 aug 2019, 00:26, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Kina luftgevär

Inläggav Archon 19 aug 2019, 06:01

börne skrev:
Archon skrev:
börne skrev:
Skyddsjägarn skrev:Är intresset att skjuta luftgevär eller bara köpa billigt skit

Håller med... Finns för mycket skit här i världen, tänk va bra om folk började köpa kvalitet som håller, detta gäller allt.


Ja du, BÖRNE. Det är inte alla som vill eller kan betala för hög kvalitet. Till exempel är jag inte beredd att betala 10.000:- och mer för en telefonjävel, hur bra den än är. Då köper jag hellre en betydligt billigare, lite sämre telefon. Samma när det gäller fällknivar/knivar. Inte fan betalar jag tusentals kronor för att få ett knivblad med det allra senaste superduper-stålet, när jag klarar mig alldeles utmärkt med enklare bruksknivar med 'sämre' stål. Kan tänka mig att många resonerar likadant när det gäller luftgevär. De köper en billig Kina-bössa från Jula, eller någon Hatsan eller Gamo, pangar lite burkar och är helt nöjda med detta. De är inte jätteintresserade av luftvapen och frekventerar inte detta forum. Jag äger själv en Gamo Whisper IGT som är en modern, lite 'tacticool' bössa. Hade jag bara skjutit med den och inte haft något annat att jämföra med, hade jag tyckt att det är en skitbra bössa. Men nu har jag erfarenhet av bättre vapen, och därför håller jag den inte särskilt högt.

Det jag vill ha sagt är att vi alla väljer att lägga oss på en nivå som känns bra för oss, och att detta är helt OK. Att seriösa skyddsjägare och tävlingsskyttar väljer att lägga mer pengar på sitt skytte är förståeligt. För Kenta, 15 år, som bara ska skjuta lite med polarna en kväll, kanske det inte känns lika angeläget att köpa ett dyrt kvalitetsvapen.

Du missuppfattade mig helt.

Visst det är ett LV forum men då jag skrev det hade jag inte bara LV i tankarna utan det gällde allt slit & släng skit vi köper idag i ett mycket större perspektiv än om man bara plinkar burkar eller inte. Det framgick nog inte alls även om jag skrev att det gäller allt.

Det är stor skillnad på en Kina Julapang för 299kr som är ren skit & ditt Gamo, en Morakniv eller vad som helst som inte behöver kosta skjortan bara för att det är av en kvalitet som faktiskt fungerar & man kan använda det i år utan att det rasar samman & bara slängs på högen bland allt annat skit. Är det så fel att tänka på att det kanske är bättre att lägga nån krona mer för nåt som kan vara till nytta en tid framöver istället för bara slängas på sopberget då det inte fungerar längre, det betyder inte att man måste köpa en kniv för flera tusen kronor vilket jag själv aldrig i helvete skulle göra. Eller att man måste köpa ett LV för 10000kr för att det ska fungera.

Men man kanske skulle lägga nån krona mer istället för att köpa det allra billigaste skitet så det varar lite. Det produceras för mycket utan kvalitet idag. Det är inte hållbart i längden.

Ja du fattar förhoppningsvis vad jag menar.


Jo, jag förstår. Jag reagerade bara på vad jag uppfattade som den något mästrande och folkföraktande tonen. "Att folk inte begriper bättre". Faktum är att jag inte heller är särskilt förtjust i slit & släng-samhället. Att man medvetet tillverkar produkter som är ämnade att gå sönder efter en tid för att folk ska köpa nytt. Därför är jag så glad över mina tyska fjäderbössor. Min Hw35:a är 50 år gammal i år och den lär hålla 50 år till, med endast ett minimum av omsorg från min sida. Den skjuter som en dröm fortfarande, efter alla dessa år. Samma gäller för min Diana 35:a som är från tidigt 1970-tal.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Kina luftgevär

Inläggav Desaleux 22 aug 2019, 17:06

Guider bra sidor sprängskisser en spansk sida där finns till kina luftvapen men under annat namn
så det är svårt veta till vad den som letar finner men alla finns ej med en del under fabriks namn
andra under annat Athemis M16 D verkar vara cometa Lynx? och Xisisco verkar vara BAM sedan
finns även fx och hw och gamo och norica med mera bra om någon skriv frågar.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Kina luftgevär

Inläggav Silwer 25 aug 2019, 23:48

Gamo? Det är väl inget bra?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Kina luftgevär

Inläggav Desaleux 26 aug 2019, 20:12

En intressant länk om kina luftvapen För att följa länken så måste du registera dig.


välj språk det är på spansk (OBS 2012 har till kommit mer men är till de år ett klar gör mycket hoppas jag
Mvh Desaleux
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Kina luftgevär

Inläggav Desaleux 03 sep 2019, 17:40

jag skall ej skriva mer på forat skall ej komma något olämplig fråm mig. Kina luftvapen de har stor tillverkning till exempel SPA gör 500 000 enheter per år anställda 250-500 beroende på order
tillverkar med CNC maskiner men dropp höjden i bulk lådor är hög blir dropp grader och man sköljer av järnspån med högtrycks vatten men man låter det ej torka utan på direkt med fett om man lät det torka skulle det halvera produkt tillverkningen nackdel är rost fett? vid demontering av kund titt men de är mekanisk hög kvalitet på ett med tanke på volymen att uppnå order volym. Är billiga byggs hemma bygg på luftvapen men direkt ur låda nja inte så fynd då riktigt men de säljer exempel B3 har samma säkerhet som hw undespånare men de fungerar direkt ur låda är ej över fettade som kina kräve 250 skott.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Kina luftgevär

Inläggav Silwer 03 sep 2019, 17:51

Du skriver vad du vill på forumet, jag bestämmer inte.

Du ska inte sluta pga mig.

Olämpligt?

Jag får be om ursäkt jag förstod inte att du hade problem, inget att skämmas för.
Senast redigerad av Silwer 03 sep 2019, 17:53, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Kina luftgevär

Inläggav PLUTTE 14 mar 2020, 08:12

Såldes Bam b40 i Sverige? Jag har inte sett någon begagnad till salu.
PLUTTE
 
Inlägg: 1451
Blev medlem: 01 jun 2009, 18:45
Ort: Boden
Tack utdelade: 39 gång
Tackad: 103 gånger i 74 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 127 HW 30s cal 22

Re: Kina luftgevär

Inläggav Desaleux 14 mar 2020, 08:54

Det vet jag ej om det sålts några alls i Sverige Staffans jakt&skytte har BAM men är Nog SPA under BAM namn är brytpipe luftgevär sortiment. Skall finnas i polen BMK 40 och BMK 41 är klon AA TX 200. När det gäller kina luftvapen SAG och SPA Tyskland är det Narconia och LG och Perfecta och till och med Diana som har kina tillverkat är för billigt mot egen tillverkning i Tyskland. Finns någon spansk Eu importör BAM men är SPA under BAM namn.Är sugen på en SAG QB 58= Norconia B88F göra som Uri gaudiomonte på youtube men göra om kolven bak en Custom bygge.och prova med RWS superfeld Diaboler. Det Uri gaudiomonte använder är RWS Masterkuglen Men ett fram tids inköp Kan se. Ser det finns i SMK40 hos SOLWARE.co.uk och SMK 41 hos Wonderland airguns skotland. För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av Desaleux 15 mar 2020, 15:38, redigerad totalt 4 gånger.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Kina luftgevär

Inläggav Silwer 19 mar 2020, 15:29

Har aldrg heller sett just B40 dvs AA TX200 kopian utan just nån funess öht.

Denna lyckades AA kväsa till västvärlden oga att den ånnu tillverkas, tanken var först att just kopiera vaoen som gått ur tillverkning redan.

Men tja HW kopieras ju, Gamo, Norica tex med modeller de ännu tillverkar.

B40 försvann.

Pcp hade de gamla DS Huntsman 2 frpn 90 talet ett tag, som nån sålde till rövarpriser här i Sverge, de var undermåluga vapen ibland genom nterade, mindre lyckat ned PCP.

Så det blev ingen stir grej då, nu har de väl smygit; in igen med pcp efter många år
Senast redigerad av Silwer 19 mar 2020, 15:33, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Kina luftgevär

Inläggav Desaleux 22 mar 2020, 23:08

Evelox EX 3-1 =SPA B10 är en bryt luftgevär mycket känns i gen Diana men mer karbin stor undra om den saknar pipled chims fast det är nog plocka ner bössa för custom förmodligen har ingen kikarsikte stopp. nästan 1½ hålet lite mycket plock då och köpa tysk fungerande kostar också är inte så mycket säkert fjäder och youtuben ger ju inte på 8 meter med jsb med SPA B10 någon direkt klar het en diabolo burks spridning mycket på 8 meter men skyttens träff säker het kan vara normalt för honom ger bara att den inte extrem sprider i stort på de av ståndet.Jag gör en länk på pip problem SPA Atemis . För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av Desaleux 30 mar 2020, 09:10, redigerad totalt 2 gånger.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Kina luftgevär

Inläggav Desaleux 23 mar 2020, 08:57

Den här sprängskissen på B19-18 jag lyckas ej med kina fabriks identifiering men en detalj hylsa 22 pip led är ju tillverkar onödigt men allt annat finns där hyllsa 22 är ju en sak man gör vid renovering ny på andra nötta pip upp spännare när hålet nött är helt klart tillverkar överkurs fördyrande.
För att följa länken så måste du registera dig.


(Kayoba=Norconia=Tillverkare SAG)(Atomsport=perfecta=Tillverkare SPA)(Swiss arm=SMK=Tillverkare ZSEA)
Senast redigerad av Desaleux 29 maj 2020, 14:29, redigerad totalt 2 gånger.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Föregående

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster

  • Sponsorer