Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kapten Kamin skrev:Samtidigt är det trist att vissa klasser blir mindre och den utvecklingen hoppas jag vi kan vända. Där måste vi hjälpas åt att hitta vägar framåt.
börne skrev:Kapten Kamin skrev:Samtidigt är det trist att vissa klasser blir mindre och den utvecklingen hoppas jag vi kan vända. Där måste vi hjälpas åt att hitta vägar framåt.
Då kan man börja med att ha klasserna på alla tävlingar, vet att Larzzon blev sjukt besviken på att det inte ens fanns en 10J klass På Scandinavian tävlingen, 45J fanns för den gick jag, så pass att han nu troligtvis lämnar FT tävlandet![]()
Har ibland fått frågan varför tävlar du i 45J klassen, nästan med en lite förlöjligande ton. Bara därför fortsätter jag i den klassen! Mitt mål var att slå Rudolf med halva effekten mot hans bössa, det har jag gjort nu under senaste 2 tävlingarna, men kommer nog köra vidare så. Avslappnat & skönt i 45J klassen.
Ska man få folk att börja tävla i 10 & 45J Får vi ju inte se ner på dom som tävlar i klasserna som jag själv känt vid nåt tillfälle, du kör ju fullfart har jag även hört... ja, det finns en sådan klass!!
Samt ha klassen även om det bara deltar en i värsta fall.
börne skrev:Kapten Kamin skrev:Samtidigt är det trist att vissa klasser blir mindre och den utvecklingen hoppas jag vi kan vända. Där måste vi hjälpas åt att hitta vägar framåt.
Då kan man börja med att ha klasserna på alla tävlingar, vet att Larzzon blev sjukt besviken på att det inte ens fanns en 10J klass På Scandinavian tävlingen, 45J fanns för den gick jag, så pass att han nu troligtvis lämnar FT tävlandet![]()
börne skrev:Ska man få folk att börja tävla i 10 & 45J Får vi ju inte se ner på dom som tävlar i klasserna
skjutglad skrev:Kanske dags att ha 2 prisutdelningar i 16J : Elit och motionsklass som man har i andra länder.
Kapten Kamin skrev:Det hoppas jag verkligen att ingen ser ner på nån annan skytt. För mig känns det självklart att alla klasser är välkomna och alla skyttar är lika viktiga. Dock är det också naturligt att mest "prestige" hamnar i den klassen med flest deltagare och mest motstånd.
Kapten Kamin skrev:Edit: Detta är ett viktigt ämne att diskutera. Moderator får gärna flytta dessa inlägg till en egen tråd. "Tävlingsklasser FT" eller liknande.
börne skrev:Då kan man börja med att ha klasserna på alla tävlingar, vet att Larzzon blev sjukt besviken på att det inte ens fanns en 10J klass På Scandinavian tävlingen, 45J fanns för den gick jag, så pass att han nu troligtvis lämnar FT tävlandet![]()
Martin skrev:börne skrev:Då kan man börja med att ha klasserna på alla tävlingar, vet att Larzzon blev sjukt besviken på att det inte ens fanns en 10J klass På Scandinavian tävlingen, 45J fanns för den gick jag, så pass att han nu troligtvis lämnar FT tävlandet![]()
Alla klasser fanns valbara nu på SMDock hade vi inte en endaste anmäld i nån av 10J klasserna...
Martin skrev:börne skrev:Då kan man börja med att ha klasserna på alla tävlingar, vet att Larzzon blev sjukt besviken på att det inte ens fanns en 10J klass På Scandinavian tävlingen, 45J fanns för den gick jag, så pass att han nu troligtvis lämnar FT tävlandet![]()
Alla klasser fanns valbara nu på SMDock hade vi inte en endaste anmäld i nån av 10J klasserna...
Nitro skrev:Skjut för att det är skoj. Håll dig till 10J klassen ifall du vill hålla ner priset på utrustningen.
Batistuta skrev:Men som sagt jag ska dra in så många jag kan framöver i Mörrum, ska bli en intressant utmaning
börne skrev:Batistuta skrev:Får vi in nytt folk 2020 i MSG så kör vi lite Back to basic
Skyddsjägarn skrev:Väljer man att delta i 16J klassen som ju är en internationell klass så måste man ju också förstå att konkurrensen där är stenhård. Tycker man då att det är tråkigt att tävla mot andra i den klassen därför att många har dyr utrustning då får man faktiskt tänka om.
Reagerar på detta Nitro de är klart att man vill skjuta i 16j och vet att konkurrensen är tuff, men de ska väll inte påverka de som vill upp i sina resultat, att gå upp en division eller vad man nu kan kalla detta är en större morot än att bara! Susa i slutet eller i mitten på ett gäng som skjuter i samma klass
Tycker nog att en stege på motionsnivå/ nybörjarnivå hade varit fräckt, svårigheten för att göra en sådan ”ranking” kan ju inte var så svårt.
Är inte arg vill bara att ha ett system som ska hålla kvar de som kommer in./Skyddsjägarn
dano_swe skrev:Att exkludera folk från en FT-tävling är vansinne. Om det är SM eller VM i Sverige så måste alla få möjlighet att vara med ändå. Att resultaten för 10j, 45j och debutant inte blir ”officiella” och publiceras på svenska skyttesportsförbundets hemsida är helt oviktigt.
Om detta inte är möjligt har någon tänkt eller tolkat något helt fel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst