Kort presentation av admin

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Kort presentation av admin

Inläggav Leopold 24 nov 2019, 21:33

Som redan annonserats av Daniel så har luftvapen.info nu en ny ägare: undertecknad!

Jag har varit med ett antal år på forumet, blev medlem 25 oktober 2010. Mitt första inlägg postade jag kvällen därpå kl 22:54 och handlade om litet funderingar kring en luftpistol jag just skaffat, Hatsan Mod 25. Frågorna och funderingarna var ganska tekniska, ett rätt långt inlägg.

Fick svar inom tio minuter - ett bra svar som tog det från där jag var just där och då. Mycket informativt och absolut inget snack om vad det var för puffra jag kanske borde valt istället. Var sak har sin tid, man måste få komma fram till saker själv och med litet hjälp på traven av vänliga kunniga medlemmar.

Den här hjälpsamma attityden var en av de saker jag uppskattade med forumet, gjorde att jag blev nyfiken och planerade för nya bössor och pistoler, ställde frågor och började bidra litet själv också med recensioner av div prylar och instruktioner/guider om hur man som nybörjare kan serva bössor.

Daniels tankar med forumet - som jag tolkat det - är svåra att sammanfatta i en mening men det handlar mycket om att luftvapen.info ska vara en plats där man bemöts med nyfikenhet och respekt, en välkomnande attityd där alla kan känna sig delaktiga i diskussionerna. Framför allt fokuseras luftvapen i alla former men även annat kan diskuteras. Vi behöver inte gå in i detalj på forumpolicyn men det syns en del av tankarna där.

Jag kommer att göra mitt bästa för att vårda denna forumanda med hjälp av er alla och forumets utmärkta moderatorer, och tar tacksamt emot idéer om hur vi kan utveckla forumet vidare.

Ett stort tack till Daniel som har skapat denna mötesplats, och till alla medlemmar som gör den levande!

Mvh Leopold
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
Chris (24 nov 2019, 21:39), Nitro (24 nov 2019, 21:41), XY1 (24 nov 2019, 21:44), jerico (24 nov 2019, 21:58), börne (24 nov 2019, 23:01), gubbe (25 nov 2019, 06:39), skjutglad (25 nov 2019, 10:25), Batistuta (25 nov 2019, 16:32), Henno3 (25 nov 2019, 19:16), atte69 (25 nov 2019, 23:01), 1qaz1qaz (26 nov 2019, 13:08), 1qaz1qaz (26 nov 2019, 13:08), Skyddsjägarn (26 nov 2019, 18:44), Vedman (27 nov 2019, 16:07), Frank69 (28 nov 2019, 14:46), Watchdog (22 dec 2020, 20:11)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Nitro 24 nov 2019, 22:00

Har alltid upplevt dig som väldigt seriös och har en förmåga att uttrycka dig på ett professionellt sätt.
En del har kanske tyckt att du varit för petig och önskat högre i tak och alla ska veta att det inte är lätt alltid var man ska sätta gränsen för vad som är okej.
Tycker nog att du lyckats bra med gränsdragningen.

Vi önskar ju god ton och givande diskussioner som för allas kunskap och utveckling vidare.

Sen att blir det en del irritationer och missförstånd ibland är väl normalt. Forumet ska vara levande och utvecklande, det är i vart fall min avsikt.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Följande användare vill tacka Nitro för detta inlägg
Leopold (25 nov 2019, 23:59)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Batistuta 25 nov 2019, 16:36

Du har många goda sidor och ett sunt förhållande till det mesta, så en bättre admin kan inte önskas. En sak du nämner var en välkomnande attityd till nykomlingar och det tycker jag är en superviktig punkt som alla bör tänka på lite då och då.
Lycka till kompis!
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Följande användare vill tacka Batistuta för detta inlägg
Brogubben (25 nov 2019, 18:30), Leopold (25 nov 2019, 23:59)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav dano_swe 25 nov 2019, 18:30

Något behöver helt klart göras då det känns som att det är 30-40 pers som postar. I övrigt stendött med extremt liten tillväxt är känslan jag får.

Fundera på tävlingar, quizzes eller vad som helst som kan få forumet att leva upp.
Användarvisningsbild
dano_swe
 
Inlägg: 3297
Blev medlem: 31 okt 2009, 09:36
Ort: Gbg
Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting

Följande användare vill tacka dano_swe för detta inlägg
Leopold (25 nov 2019, 23:59)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Dudda 25 nov 2019, 19:48

Kul Leopold, tror på dig. Har själv följt forumet dagligen sedan 2009 och forumet att gett mig massor med intressant och hjälpsam info.
Hoppas ditt förvärv ska bidra till nya idéer och inte bara vara ett förvärv. Här finns en möjlighet att vara innovativ.
Må gott!
Walther lgv .177
Användarvisningsbild
Dudda
 
Inlägg: 1784
Blev medlem: 07 jul 2009, 02:12
Ort: Skåne
Tack utdelade: 187 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka Dudda för detta inlägg
Leopold (25 nov 2019, 23:59)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav dano_swe 25 nov 2019, 19:50

Glömde tillägga att jag inte kan se en bättre ägare än Leopold. Aktiv och duktig skytt, kunnig, trevlig och rättvis. Vad mer kan man begära?
Användarvisningsbild
dano_swe
 
Inlägg: 3297
Blev medlem: 31 okt 2009, 09:36
Ort: Gbg
Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting

Följande användare vill tacka dano_swe för detta inlägg
Leopold (26 nov 2019, 00:00)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav atte69 25 nov 2019, 23:02

Rätt man för uppdraget
atte69
 
Inlägg: 1096
Blev medlem: 24 jun 2015, 16:24
Ort: Norra halland
Tack utdelade: 148 gång
Tackad: 150 gånger i 115 inlägg
Luftvapen favorit: HWalther BsAAnschuts

Följande användare vill tacka atte69 för detta inlägg
Leopold (26 nov 2019, 00:00), Leopold (26 nov 2019, 00:00)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Leopold 26 nov 2019, 00:11

Tack för ert stöd allihop! Det blev ett dubbeltack där till och med... hur det nu gick till :-)

Ja det finns en del saker att ta tag i bla när det gäller att öka benägenheten att posta bland den stora tysta massan av medlemmar, som dano_swe noterar. Quiz och dylikt kan vara ett sätt, vi funderar vidare! Och att välkomna nya medlemmar som Batis säger, viktigt.

Det är ju så att en del frågor har en tendens att dyka upp återkommande genom åren men jag tycker vi är duktiga på att se det som ett tillfälle att inleda en ny kontakt, tekniken förändras och det är ofta någon ny vinkling som kommer fram. Visst det finns en sökfunktion men det är bra mycket roligare att få växla litet intryck och idéer med riktigt folk eller hur, få kläm på de rätta begreppen om inte annat om man vill söka vidare.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Chris 26 nov 2019, 01:09

Leopold skrev:Tack för ert stöd allihop! Det blev ett dubbeltack där till och med... hur det nu gick till :-)

Jodå... som nyfödd admin har man möjligheter som alla andra vanliga medlemmar inte ens vågar drömma om :D
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Silwer 26 nov 2019, 18:15

Jag mins det där jag var hör då, han hade köpt en klunsig Hatsanpistol mins jag.
Mins också senare uttalanden om att aldrig köpa nåt nytt dyrt vapen.

Men det var mycket mer folk då, man glömmer dem lätt, mycket mer skruvande var det även om en hel del tyvärr följde med Airgun.se i graven sista ägaren grävde av nån obegriplug anledning då han inte ens var med på den tiden.
Jag har ju uttryckt ett övertagande av Leo, impopulärt då antar jag, men jag såg det bara som det ser ut här idag.

Hur man får icke tävlande folket hit vet jag inte, forumet tycks ha rykte om sig att vara enbart för den typen av människor ch att man inte ska göra sig besvär att fråga nåt här.

Visdst risken idag att inom vissa områden blir det samma personer som svarar då få är aktiva, och det kanske inte passar oavsett om det är ett riktigt svar.

Personlugen tycker jag tramset ned fejsbook dragit bort folk i nåt som är ytterst kortsiktigt och kan raderas nör som hekst de ör skitnödiga angående vapen som ju inte alls finns i USA.
Möjligen även för småpåvar att få köra sin deal där så länge det håller.
Konstigt att telefoner och dylikt dödat hobbys i det fria så pass, men så är det.
Flör varför skulle inte luftgevär plötslugt duga?
Om så som träningsvapen, och krutskyttar är i almänhet odugliga att svara på det i vilket fall, de antar en massa tyvärr är min upplevelse.
Bara i ett fall har jag inte bemöts som en galning eller barnslig fåne när jag pratat ned dem, de var krutsportskyttar.

Mycket har hänt sen deras deras gamla BSA Meteor, och det är ett vapen i bästa fall haha.

Jag tror det är för sent, forumets storhetstid är över och redan då var det sämre ön Airgun.se runt 05 ungefär.

Nu ör chatten död här med inte för att många bryr sig, men en del kom dit först med frågor än la ett inlägg på forumet, ofta fick man skriva att det var lungt att starta en ny tråd osv, de hade oftast tanken att de redan måste kunna mycket för att skriva här.

Sen har vi Hatsanfolket och dylika, finns de?, Menar inte de som ett par ggr om året startar en tråd om hur jävligt det är här inte sällan pekas folk ut som måste bort då ska de börja dela ned sig av kunskaper.
Och jag har provat ut det genom att helt avvika nästan ett år, inget hände forumet gick vidare utan mig bara.

Sen har vi bakoframmarna, som är skitarga på HW, AA och dylika märken att de ofta nämns, för de ör ju bara skit ändå, oersonerna öger ett annat märke och har inte ens sett de vapen de menar är skit, än mindre provskjutit dem, de kommer enbart kommentera detta och sen sticka igen.

Vi ser även hur USAs intresse för luftvapen de senaste åren ändrat intställningen, de tror verklugen att de där på youtube är experter, det handlar om att sälja inte sällan sig själv där sen får man pengar ur det, USA är som en öde ö när det gäller luftvapen imo, luftvapnen har nästan alltid utvecklats här i Europa USA har mest bygt leksaker i plast, de så kallade BB guns vi inte haft här
Beeman hit och dit, allt var vapen från Europa när han ägde det.
Det gamla klassiska Allt är bra när de testar det, aldrig i helvete en jämförelse.
Skulle vara som i brittiska Airgunblaskor tidigt 90tal när de snackade ner vissa vapen helt, för de var inte bra, mao tillverkaren fick isf skärpa sig, det ör borta idag, det blir pinsant av och till nu.

Jag har alltid gillat forum som idé, ägt av intresserade personer, som databas, hur mycket info har man inte hittat i andra forum vid sökningar?
Att ha ägare som har inkomster som enda anledning, stödjandes möjligen de populäraste är korkat.

Men kanske har världen blivit lika kortsiktig som de här såkallade sociala medierna är.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
Watchdog (22 dec 2020, 20:12)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Archon 26 nov 2019, 22:00

Den gamle kungen är död (inte bokstavligt, tack och lov), länge leve kung Leopold!!!

Jag vill gå emot strömmen lite här. Mig gör det inget att det bara är ett relativt fåtal som skriver här regelbundet. Jag föredrar kvalitet framför kvantitet. Föreställ er att vi hade haft ett forum där det är 'högt i tak'. Då hade vi haft ett forum fullt med ljusskygga skumraskfigurer från internets undervegetation. Tonen hade sannolikt varit råare och vi hade haft en massa smutskastning och en sjuhelsikes massa oseriösa trådar skapade av folk som bara är ute efter att trolla. Det tror jag i förlängningen leder till en betydligt snabbare forumdöd, om ni frågar mig. Luftvapen.info har en seriös framtoning och värnar om luftvapenhobbyns ansikte utåt, och detta är något som jag verkligen uppskattar. Det gynnar alla med ett genuint luftvapenintresse i slutändan. Personligen är jag nöjd som det är. Om jag får drömma lite så hade jag väl önskat att knyta ännu fler sponsorer som kan erbjuda förmånliga rabatter till forumet.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
atte69 (26 nov 2019, 22:14), Leopold (29 nov 2019, 21:37)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Silwer 26 nov 2019, 22:27

Tycker ändå att det ör ett rent pcp forum tyvärr.

Helst 16j, licens osv.

För de involverade i det är det praktiskt att få avvikande trådar finns.

Själv gillade jag OT trådar, många garv har de givit.
Att jag nte kan få samlarvapen att bli mer än det är beror givetvis på få som håller på med sånt och kanske känner de ingen samhörighet med moderna skyttar.

Saken är att det säljs nassor av fjädervapen, men ngen kvalitet i trpdar har visat sig, de ör klart mindre hjälpsamma mot varandra och egensinniga.

En meningslös sak är de två inläggen innan man får annonsera, ta bort det.
Det enda det ger är helt ointressanta tvångsinlägg av nån helt ointresserad.
Senast redigerad av Silwer 26 nov 2019, 22:31, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Archon 26 nov 2019, 23:02

Silwer skrev:Tycker ändå att det ör ett rent pcp forum tyvärr.

Helst 16j, licens osv.

För de involverade i det är det praktiskt att få avvikande trådar finns.

Själv gillade jag OT trådar, många garv har de givit.
Att jag nte kan få samlarvapen att bli mer än det är beror givetvis på få som håller på med sånt och kanske känner de ingen samhörighet med moderna skyttar.

Saken är att det säljs nassor av fjädervapen, men ngen kvalitet i trpdar har visat sig, de ör klart mindre hjälpsamma mot varandra och egensinniga.

En meningslös sak är de två inläggen innan man får annonsera, ta bort det.
Det enda det ger är helt ointressanta tvångsinlägg av nån helt ointresserad.


Håller nog inte helt med dig där, Silwer. Jag har själv inget större intresse av PCP-vapen och upplever inte det här forumet som 'ett rent PCP-forum'. Däremot kan jag hålla med dig om att man gott kunde slopa kravet på att skriva minst två inlägg innan man får annonsera. Det tjänar inget som helst syfte.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Pongo 27 nov 2019, 08:36

Tycker att det är svårt att förändra forumet. Oftast i dessa diskussioner så slutar det med påhopp och hårda ord. Man kan ju tolka det som att huvudklicken av dom inbitna är nöjd med som det är. Försökte lyfta frågan i en annan tråd och pekade då på att folk som hänger länge på samma forum blir hemmablinda. Då var det en av veteranerna som ansåg att man är kaxig, ivrigt påhejad av en annan veteran. Svårt att lyfta frågor om förändringar. Man ser många som kommer in på forumet med entusiasm men lämnar fort. Har stött på vissa av dessa på andra forum och känner en del privat. Många upplever forumet som ingrott och likriktat. Var medlem för många år sedan. Tycker inte det förändrats något nämnvärt sedan dess. Det lunkar nog på i samma anda. En sammansvetsad kärna några hangarounds och folk som är in och vänder. Men en stor eloge till dom som driver forumet. Är ju en fantastisk kunskapsbank.
Pongo
 

Följande användare vill tacka Pongo för detta inlägg
Brogubben (27 nov 2019, 16:31)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Silwer 28 nov 2019, 13:50

Sen blev det tyst :-)

Då ingen tråd startades om ev förändringar är det inte intressant med några tolkar jag det som, därför skrev några här.

Att folk inom ledning håller på ändrar inget då alla aktiva tycker xakt likadant.
Jag tror det hela mest är prat, som jag skrev funkar forumet bra för tävlande och saker kring detta, nya pcper mm så de har inte ont.

Man bör nog bemöta alla oavsett om man tycker de är dumma och har fel.

Men nu har jag inget att göra med vad de nu är för elitgrupp det pratas om att göra så jag kan inget göra bara skriva hur jag hade gjort.

Om det så vore "passar det inte så kan ni dra" är bättre än inget imo.
Senast redigerad av Silwer 28 nov 2019, 13:51, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Pongo 28 nov 2019, 14:23

Silwer skrev:Sen blev det tyst :-)

Då ingen tråd startades om ev förändringar är det inte intressant med några tolkar jag det som, därför skrev några här.

Att folk inom ledning håller på ändrar inget då alla aktiva tycker xakt likadant.
Jag tror det hela mest är prat, som jag skrev funkar forumet bra för tävlande och saker kring detta, nya pcper mm så de har inte ont.

Man bör nog bemöta alla oavsett om man tycker de är dumma och har fel.

Men nu har jag inget att göra med vad de nu är för elitgrupp det pratas om att göra så jag kan inget göra bara skriva hur jag hade gjort.

Om det så vore "passar det inte så kan ni dra" är bättre än inget imo.


Jo, du har nog rätt.
Pongo
 

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Frank69 28 nov 2019, 14:51

Leopold skrev:Som redan annonserats av Daniel så har luftvapen.info nu en ny ägare: undertecknad!
Jag har varit med ett antal år på forumet, blev medlem 25 oktober 2010.
Daniels tankar med forumet - som jag tolkat det - är svåra att sammanfatta i en mening men det handlar mycket om att luftvapen.info ska vara en plats där man bemöts med nyfikenhet och respekt, en välkomnande attityd där alla kan känna sig delaktiga i diskussionerna. Framför allt fokuseras luftvapen i alla former men även annat kan diskuteras. Vi behöver inte gå in i detalj på forumpolicyn men det syns en del av tankarna där.
Jag kommer att göra mitt bästa för att vårda denna forumanda med hjälp av er alla och forumets utmärkta moderatorer, och tar tacksamt emot idéer om hur vi kan utveckla forumet vidare. Mvh Leopold


Det var ju en överraskning! :)
Lycka till med förvärvet och med att driva forumet.
Något önskemål från min sida är att få en säkrare plats så att ev krascher inte ställer till det.
Dvs att det säkerhets kopieras regelbundet.
Kanske se över möjligheter där bilder kan lagras utan att de försvinner pga en 3:dje part ändrar i deras databas osv.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Kort presentation av admin

Inläggav zpiff 30 nov 2019, 18:55

Vad händer på forumet? Ofta får jag idag meddelanden om att det inte är tillgängligt. Flyttas forumet mellan servers eller??? :-/
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Leopold 30 nov 2019, 19:40

Jag skulle inte säga det är särskilt ofta som forumet drabbas av stillestånd men idag skedde det, första gången jag sett detta på åtminstone ett halvår.

Beklagar detta. Jag kontaktade tjänsteleverantören direkt när jag fick reda på att forumet var nere, lade in ett supportärende. Verkar som att de fått ordning på servrarna nu, bra. Har inte fått svar på min förfrågan bara konstaterar att det verkar fungera normalt nu men fortfarande litet hiccups.. Återkommer med mer info när jag får reda på varför det blev så här.

Med anledning av detta så tror jag det skulle vara bra att ha en alternativ kanal att använda vid de få tillfällen som forumet inte är tillgängligt. Jag avvaktar en förklaring men oavsett så tror jag detta är bra. Väldigt frustrerande att bara mötas av ett felmeddelande, man vill veta litet mer som medlem tex om detta noterats av admin och hur status ser ut.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
gubbe (30 nov 2019, 19:45), XY1 (30 nov 2019, 19:50)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav XY1 30 nov 2019, 19:51

Aternativ kanal....det förhatliga Facebook...kanske?
Steyr LG110 FT/BR 16J, LP 50
AA TX200 Mk3 10J, S400 MPR FT 10J
FX Panthera 700, .22
Thomas BR/FT FAC
RAW BM500, .22 FAC
Morini CM 162E Titan
Weihrauch HW98, .22 27J
Användarvisningsbild
XY1
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 15 aug 2013, 14:21
Ort: ÄLVSJÖ
Tack utdelade: 440 gång
Tackad: 258 gånger i 126 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: Steyr LG110

Följande användare vill tacka XY1 för detta inlägg
Leopold (30 nov 2019, 19:52)

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Leopold 30 nov 2019, 19:55

Ja FB kan vara en idé. Ska sammanträffa med moderatorerna så klurar vi ut något smart tillsammans, meddelar detta när vi bestämt oss!

Tack för visat tålamod allihop, oftast funkar tekniken men man blir ju en smula vansinnig när det strular.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Kort presentation av admin

Inläggav börne 30 nov 2019, 20:10

Många som vägrar FB... Jag bland annat.

Men man kan väl ha det så alla kan se, FT Sverige har ju en FB sida där jag kan läsa i alla fall, då fungerar det ju.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Kort presentation av admin

Inläggav Clumber 30 nov 2019, 20:18

För en ovetande ,men luktar det inte lite brandrök ? :?
Clumber
 
Inlägg: 261
Blev medlem: 31 maj 2017, 19:25
Ort: Utanför Falköping
Tack utdelade: 44 gång
Tackad: 16 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: FX T12

Re: Kort presentation av admin

Inläggav börne 30 nov 2019, 20:19

Clumber skrev:För en ovetande ,men luktar det inte lite brandrök ? :?

Det är nåt som stinker här i alla fall...
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Kort presentation av admin

Inläggav XY1 30 nov 2019, 20:34

börne skrev:Många som vägrar FB... Jag bland annat.

Men man kan väl ha det så alla kan se, FT Sverige har ju en FB sida där jag kan läsa i alla fall, då fungerar det ju.

Jag har också vägrat FB i alla år!
Men, enda sättet att få info i benchrest-världen är via FB. Så, jag gav upp i somras och skaffade mig ett konto....
:cry:
Steyr LG110 FT/BR 16J, LP 50
AA TX200 Mk3 10J, S400 MPR FT 10J
FX Panthera 700, .22
Thomas BR/FT FAC
RAW BM500, .22 FAC
Morini CM 162E Titan
Weihrauch HW98, .22 27J
Användarvisningsbild
XY1
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 15 aug 2013, 14:21
Ort: ÄLVSJÖ
Tack utdelade: 440 gång
Tackad: 258 gånger i 126 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: Steyr LG110

Nästa

Återgå till Nyheter och Information om forumet

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

  • Sponsorer