Brainstorming request!

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Brainstorming request!

Inläggav Nitro 11 jan 2020, 20:37

Archon skrev:Ett mer nära samarbete med sponsorerna kanske skulle kunna vara en idé? Man skulle exempelvis kunna anordna tävlingar där sponsorerna går med på att skänka ett luftvapen till vinnaren, eller speciella rabatter för guldmedlemmar.


Jo det hade varit nice!
Hurricane sponsrar med en del priser på diverse tävlingar vi har och det ska Tobbe ha cred för.
Varit på en tävling där förstapris var en ny FX T12 tror jag det var och då var det sponsring från FX.

Det är inte helt lätt att få företag att sponsra.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Brainstorming request!

Inläggav Leopold 11 jan 2020, 20:38

Jag har inte någon erfarenhet sedan tidigare av att hantera tekniken bakom ett forum, i detta fall är det baserat på phpBB. Tar gärna emot tips och hjälp från er forummedlemmar.

Det finns en massa kul idéer i den här tråden och jag vill gärna ha lite hjälp för att realisera detta.

Så om ni kan bidra, hör gärna av er till mig via PM!
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 11 jan 2020, 20:41

Nej det är inte helt enkelt att få spons.

Jag brukar maila företaget och presentera klubben och frågar om dom är villiga att
sponsra med rabatt. I gengäld så ligger deras logga uppe på hemsida och forum som
reklam.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 03:10

Batistuta skrev:5. Ge Silwer ett rättstavningsprogram som inte låter honom posta innan han läst igenom sina kommentarer. (OBS skämt!)
:smt020


Ja, det är katastrof, och rätt fort har jag gjort mina max antal ändringar.

Och ja, jag skriver för långt så ingen läser det iaf.

Jag vill mest se er klara er, jag skjuter ju inte längre, det gör att jag själv inte frågar nåt här.

Däremot har jag försökt ta ställningen att struntsamma vad folk har för vapen, om de har en anledning att köpa det märke de valt så är det inget att kommentera i sig.

Det var för mycket "du har köpt fel" ett tag, och visst ibland la personen ett inlägg eller tråd som var svår att inte anmärka på.
Man kan ju faktiskt komma in på ett forum utan att provocera, svårt att veta om det är en brandfackla bara eller om det är en gammal medlem som är arg.

Sen ja en del inlägg får enbart ledande frågor innan de ev får svar, vi såg för en kort tid sedan någon som fick svar men menade att svaret han fick var fel tex, vad ska man göra då, det finns ju ingenting.

Visst kan man hålla samtliga trådar strickta, inget extrasnack utan information enbart.

Det vore nog bra om detta uttrycktes så det dras ner på inlägg som inte ger nåt konkret.
Det är jättesvårt att få det så men kanske om det är vad som söks.

Mindersvärdeskomplexen tycker jag folk kan släppa, vi har olika anledningar till varför vi äger eller köper ett luftvapen, även olika ekonomiskt att lägga på detta.

Och FT är en tävlingsform enbart, man måste ju inte planera att börja med det och därmed få vara med "eliten", en sak som brukar anges utan att närmare förklaras.

Visst våra svenska klagar kring luftgevär tillåter egentligen bara det och BR för att få licens, iaf som det ser ut idag, men nåt tvång att vara inriktad på det finns ju inte.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
Batistuta (12 jan 2020, 11:05)

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 03:31

Nitro skrev:
Archon skrev:Ett mer nära samarbete med sponsorerna kanske skulle kunna vara en idé? Man skulle exempelvis kunna anordna tävlingar där sponsorerna går med på att skänka ett luftvapen till vinnaren, eller speciella rabatter för guldmedlemmar.


Jo det hade varit nice!
Hurricane sponsrar med en del priser på diverse tävlingar vi har och det ska Tobbe ha cred för.
Varit på en tävling där förstapris var en ny FX T12 tror jag det var och då var det sponsring från FX.

Det är inte helt lätt att få företag att sponsra.


Det där var länge sen och det blev problem, vinster delades aldrig ut tex till vinnaren.

FX har sedan dess sponsrat i USA de har ju en hel extreeeme BR tävling där tex.

Den tiden är förbi och det glr väl inte så mycket.

Hurricane sponsrade en tävlng här iaf en gång för länge sen, jag vann och köpte ett SM endelsfäste.
Antar att han var med på tävlungar förr med vid vedbo FT tiden.

Många många fler var aktiva då, delvis tror jag för att pcp kom så stort i Sverige just då och alla funkade att ha med, hög effekt, .22 tex var allrådande.

Så mycket har öndrat sig, urvalet av vapen och inriktning på dem är som en annan värld nu, men det nya i ocp är borta, de som var mycket aktiva då och även på forumet gick till krutskyttet eller så skutade de.

Det går ju så fort så finns en ny generation med helt annan inställning, de har aldrig ens sätt de här gamla vapnen osv.
De kanske tycke forum är långsamt och opersonligt, folk gör ju annat, folk på forum nöjer sig med ett nickname, behövs det så är det väl bara att gå längre, men man måste inte.
Det jag ser som en fördel är en nackdel i en värld av program man beskriver minsta sak man gör dygnet runt om så är fallet.

Facebook ser jag inte alls det fantastiska i att starta grupper, inser att de som alltid ogillat folk från dessa forum testar allt för att höras högst ännu.
Bidragandet till svenskspråkiga luftvapen information är meningslös där.
Å andra sidan så kan ett forum tas bort bara, det har ju hänt, Airgun.se borde iaf fått sina tekniska avdelningar kvar.
Ingen kommer göra om alla dessa tester ned bilder och mätningar som fanns där på svenska vilket ju är för våra förhållanden på nåt sätt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 12 jan 2020, 09:36

Silwer skrev:Personligen har jag problem med max 4 rättningar per dygn.

Jag vet varför det kom då en del raderade allt de skrivit någonsin, men det var länge sen.

Kan man inte ställa ett dygns ändrande som max i stället?

Tycker också det är lite lite med fyra. Om det är för mycket med ett dygn, ändra till 10 i alla fall.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav TheFoes 12 jan 2020, 09:44

Hade velat se följande sektioner då jag tror många av di gamle gäddorna som hänger här hade fått ro och ett ställe där dom kan prata.

-Klubben för ensamma själar.
Här tänker jag att man kan älta om sina problem,medicinering samt chatta med andra och eventuellt "få till det" dvs hitta kärleken.

-Jag har en åskit men jag vet inte hur verkligheten ser ut.
Denna sektion handlar mycket om att skriva så mycket man bara kan utan att egentligen veta vad man pratar om. Istället för tack knappen så får man ett klistermärke med en papegoja( brons,silver,guld) för alla inlägg man gör. Ju fler papegojor ju större bonus! varje år kring jul så får årets gojja en julklapp!
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 12 maj 2012, 14:36
Ort: Skåne
Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 12 jan 2020, 09:49

Silwer skrev:
Nitro skrev:Hurricane sponsrar med en del priser på diverse tävlingar vi har och det ska Tobbe ha cred för.
Varit på en tävling där förstapris var en ny FX T12 tror jag det var och då var det sponsring från FX.

Det är inte helt lätt att få företag att sponsra.

Det där var länge sen och det blev problem, vinster delades aldrig ut tex till vinnaren.

Det Nitro tänker på är i nutid. Bössan minns jag inte vilken tävling det var, men kommer ihåg jag sett det.

Hurricane ställer alltid upp med priser till eventuell utlottning som vi oftast brukar ha efter tävlingen, brukar vara lite grejor som är bra om man sysslar med LV, lite tröjor osv vilket är mycket uppskattat.

Även andra som sponsar detta, lite olika vilka som arrangerar tävlingen, detta gäller FT tävlingarna.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Clumber 12 jan 2020, 13:46

börne skrev:
Silwer skrev:
Nitro skrev:Hurricane sponsrar med en del priser på diverse tävlingar vi har och det ska Tobbe ha cred för.
Varit på en tävling där förstapris var en ny FX T12 tror jag det var och då var det sponsring från FX.

Det är inte helt lätt att få företag att sponsra.

Det där var länge sen och det blev problem, vinster delades aldrig ut tex till vinnaren.

Det Nitro tänker på är i nutid. Bössan minns jag inte vilken tävling det var, men kommer ihåg jag sett det.

Hurricane ställer alltid upp med priser till eventuell utlottning som vi oftast brukar ha efter tävlingen, brukar vara lite grejor som är bra om man sysslar med LV, lite tröjor osv vilket är mycket uppskattat.

Även andra som sponsar detta, lite olika vilka som arrangerar tävlingen, detta gäller FT tävlingarna.




Om sponsorer skänker priser till FT-tävlingar så ser blir ju den/dom tävlingarna stöttade inte Luftvapen forumet,alla är ju inte FT-tävlande här på forumet o inte bosatta i södra delen av landet.
Nä det skulle ju vara något som alla har möjligheten att kunna få njuta av, eller ?
Det kunde ju få lite snurr på forumet.
Clumber
 
Inlägg: 261
Blev medlem: 31 maj 2017, 19:25
Ort: Utanför Falköping
Tack utdelade: 44 gång
Tackad: 16 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: FX T12

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 12 jan 2020, 14:02

Clumber skrev:Nä det skulle ju vara något som alla har möjligheten att kunna få njuta av, eller ?

Visst hade det varit bra :thumbupp:

Mitt inlägg riktade sig bara till Silwers svar till Nitro att det Nitro pratade om var i nutid & inte nåt som skedde förr som Silwer skrev.

Sorry... inte helt On Topic. Jag ber om ursäkt.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 14:06

Jo något alla kan ta del av hade ju varit kalas!

Frågan är ju då om man måste vara registrerad medlem för att ta del av eventuell rabatt?
I så fall får ju eventuella rabattkoder ligga i en del av forumet som bara medlemmar har
tillgång till?
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 14:22

Sedan en grej jag tycker är väldrigt intressant är att se vad andra pysslar med. Behöver
inte vara några stordåd, utan jag tycker det är lika spännade med t.ex vanlig vapenvård
eller något annat vapen/skytte relaterat man pysslar med. Hade ju livat upp forumet
lite om alla ville dela med sig i text och bild om vad som händer.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Clumber 12 jan 2020, 14:36

Sako Finnbear skrev:Jo något alla kan ta del av hade ju varit kalas!

Frågan är ju då om man måste vara registrerad medlem för att ta del av eventuell rabatt?
I så fall får ju eventuella rabattkoder ligga i en del av forumet som bara medlemmar har
tillgång till?



Forumet kunde ju ha någon tävling som gynnade sponsorerna ex vinnarna får en x-tra ask JSB vid nästa köp hos dom alltså inga dyra vapen eller liknande .

Men då är ju frågan vem åtar sig det jobbet att fixa o dona med frågesport/lek.
Clumber
 
Inlägg: 261
Blev medlem: 31 maj 2017, 19:25
Ort: Utanför Falköping
Tack utdelade: 44 gång
Tackad: 16 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: FX T12

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 14:41

Clumber skrev:
Sako Finnbear skrev:Jo något alla kan ta del av hade ju varit kalas!

Frågan är ju då om man måste vara registrerad medlem för att ta del av eventuell rabatt?
I så fall får ju eventuella rabattkoder ligga i en del av forumet som bara medlemmar har
tillgång till?



Forumet kunde ju ha någon tävling som gynnade sponsorerna ex vinnarna får en x-tra ask JSB vid nästa köp hos dom alltså inga dyra vapen eller liknande .

Men då är ju frågan vem åtar sig det jobbet att fixa o dona med frågesport/lek.

Skoj i.o.f.s, men då har ju oftast inte nybörjare/nya på forumet någon chans att vinna om
det t.ex handlar om fakta angående luftvapen/skytte. Blir mer rättvist om alla medlemmar
har tillgång till samma rabatt?

Bara en tanke...
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Nitro 12 jan 2020, 14:47

Clumber skrev:Om sponsorer skänker priser till FT-tävlingar så ser blir ju den/dom tävlingarna stöttade inte Luftvapen forumet,alla är ju inte FT-tävlande här på forumet o inte bosatta i södra delen av landet.
Nä det skulle ju vara något som alla har möjligheten att kunna få njuta av, eller ?
Det kunde ju få lite snurr på forumet.

Det är ju fritt fram att anordna vilka tävlingar man vill och var man vill i hela Sverige.
Det är även fritt fram att söka sponsring på eventuella priser eller något annat för vem som helst hos vem som helst.
Oavsett vem som sponsrar så ska de ha cred för detta.
Senaste tävlingen Mörrum anordnade hemma hos mig på min mark så var jag ute och jagade sponsring hos diverse lokala företag och fick ihop fem olika företag som sponsrade med lite prylar till bl.a. vinstbordet.
Ett av företagen gav rabatt på fem kg. högrev som användes till den goda Gulashgrytan.
Men det är ju så att det är inget självspelande piano. Man för jobba ganska aktivt och stå ute hos folk med kepsen i hand och buga och bocka för att få något litet bidrag.

Som sagt det är upp till var och en om man vill
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Brainstorming request!

Inläggav Clumber 12 jan 2020, 14:51

Sako Finnbear skrev:
Clumber skrev:
Sako Finnbear skrev:Jo något alla kan ta del av hade ju varit kalas!

Frågan är ju då om man måste vara registrerad medlem för att ta del av eventuell rabatt?
I så fall får ju eventuella rabattkoder ligga i en del av forumet som bara medlemmar har
tillgång till?



Forumet kunde ju ha någon tävling som gynnade sponsorerna ex vinnarna får en x-tra ask JSB vid nästa köp hos dom alltså inga dyra vapen eller liknande .

Men då är ju frågan vem åtar sig det jobbet att fixa o dona med frågesport/lek.

Skoj i.o.f.s, men då har ju oftast inte nybörjare/nya på forumet någon chans att vinna om
det t.ex handlar om fakta angående luftvapen/skytte. Blir mer rättvist om alla medlemmar
har tillgång till samma rabatt?

Bara en tanke...



En tipspromenad bland sponsorns utbud en tanke bara men det går ju att utveckla .
Clumber
 
Inlägg: 261
Blev medlem: 31 maj 2017, 19:25
Ort: Utanför Falköping
Tack utdelade: 44 gång
Tackad: 16 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: FX T12

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 16:55

börne skrev:
Silwer skrev:
Nitro skrev:Hurricane sponsrar med en del priser på diverse tävlingar vi har och det ska Tobbe ha cred för.
Varit på en tävling där förstapris var en ny FX T12 tror jag det var och då var det sponsring från FX.

Det är inte helt lätt att få företag att sponsra.

Det där var länge sen och det blev problem, vinster delades aldrig ut tex till vinnaren.

Det Nitro tänker på är i nutid. Bössan minns jag inte vilken tävling det var, men kommer ihåg jag sett det.

Hurricane ställer alltid upp med priser till eventuell utlottning som vi oftast brukar ha efter tävlingen, brukar vara lite grejor som är bra om man sysslar med LV, lite tröjor osv vilket är mycket uppskattat.

Även andra som sponsar detta, lite olika vilka som arrangerar tävlingen, detta gäller FT tävlingarna.


Ok jo det jag menar var FX tid när de stöttade täävlingar.
Hurricane har jag inte påstått nåt strul med, jag skrev det enbart pga en önskan att FX skulle sponsra, annas är det lungt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 17:05

TheFoes skrev:Hade velat se följande sektioner då jag tror många av di gamle gäddorna som hänger här hade fått ro och ett ställe där dom kan prata.

-Klubben för ensamma själar.
Här tänker jag att man kan älta om sina problem,medicinering samt chatta med andra och eventuellt "få till det" dvs hitta kärleken.

-Jag har en åskit men jag vet inte hur verkligheten ser ut.
Denna sektion handlar mycket om att skriva så mycket man bara kan utan att egentligen veta vad man pratar om. Istället för tack knappen så får man ett klistermärke med en papegoja( brons,silver,guld) för alla inlägg man gör. Ju fler papegojor ju större bonus! varje år kring jul så får årets gojja en julklapp!



Äh många inlägg är negativt, det får du nga hyllningar för.

Felaktiga svar kan vem som helst tex du rätta till.

Är allt fel ska sklart det rättas till.

Hitta kärleken här blir nog jobbigt :-) tja berir på möjlugen, men de flesta är upptagna.

Chatt fanbs; ch användes länge, vissa enbart den, det som skrecs där hade inget med forumet självt att göra, det besoarade väl firumet för inlägg.
Tanken var aldrig en luftvapeninriktad chatt, men visst några har pratata luftvapen där många ggr.

Men nu är det lungt på den fronten.

Fel att koppla det till forumet anser jag, det var helt separat, och folk slapp oss här eftersom vi var där.
I varje fall behöver du inte vara rädd nu, det ör över iaf med de ursprungluga användarna.

Det car kul så länge et varade och ledde ju även till mer personluga kontakter inom luftskytte.

Men nu forumet,.........
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 12 jan 2020, 17:07

Silwer skrev:Ok jo det jag menar var FX tid när de stöttade täävlingar.
Hurricane har jag inte påstått nåt strul med, jag skrev det enbart pga en önskan att FX skulle sponsra, annas är det lungt.

Det med FX bössan Nitro nämnde är också i nutid, men skit samma, nu vet vi vad vi menar :-) Det blir lite OT i denna tråd.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 17:13

Clumber skrev:
Sako Finnbear skrev:Jo något alla kan ta del av hade ju varit kalas!

Frågan är ju då om man måste vara registrerad medlem för att ta del av eventuell rabatt?
I så fall får ju eventuella rabattkoder ligga i en del av forumet som bara medlemmar har
tillgång till?



Forumet kunde ju ha någon tävling som gynnade sponsorerna ex vinnarna får en x-tra ask JSB vid nästa köp hos dom alltså inga dyra vapen eller liknande .

Men då är ju frågan vem åtar sig det jobbet att fixa o dona med frågesport/lek.


En sån tävling genomfördes, men dåvarande Admin var visdte inte hur han skulle göra nåt av det.

Så till slut fick man välja ett nummer så lät han en dator slumpa, jag tog nr1 och vann, jag kunde d köpa ett endelsfäste av Hurricane, vilket jag behpvde då, en bössa kastade av kkare hela tiden efter några skott så flytrade eet sig.

Nåväl tror det var enda gången själva forumet hade nåt.

Det har funnits fler klubbar, mer aktivitet, svårt att se m man är ny här, de försvann, delvis regelmässiga problem tyckte de och såklart att pcp blev vardag och tex krutvapen lockade, lustigt nog enklare att hålla på med.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 17:20

Det jag anser ändå vara den största anledningen till forumens nedgång är att folk kollar i
det tysta. Hade fler bara lämnat kommentarer hade det blivit ett helt annat liv på forumen.

Det samt att många nog inte "orkar" skriva vad dom själv pysslar med tar död på många
forum. Hade alla tagit sig själv i kraden för att rycka upp forumen hade allt varit löst.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Följande användare vill tacka Sako Finnbear för detta inlägg
börne (12 jan 2020, 17:25), Luftpangarn (26 maj 2021, 16:25)

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 17:42

Tja, en del vill inte skriva pga att nån skulle garva åt dem.

Andra har jyst bara ngra frpgir om bössan de köpt sen hörs de aldrg av igen, de har inte ett spnt intresse att de skriver om luftvapen.

De är ju nichat dag, de som säg inte kommer in där klubbarna finns hittar inget mer ön Match 10m skyttet, dessa skriver aldrig här; ch har fö aldrig varit aktiva på nätet.
Många tävlar vara, de struntar i detaljer personlugen där.

FT och BR har kommit till via forumen först även om de väl har egna tillhåll idag som ger dem infon de behöver snabbt.

Det tycks säljas en hel del fjäder och gasfjädervapen, men det har inte funnits nåt intresse direkt med forum där.

Några få kan tänka kläcka ur sig nåt helt enkelt, med lite tur återvänder gamla medlemmar igen, intresset har legat på is i många år tex.

Att pändra lite på logon mm som visar ny regi ör inte så dumt, janske nån stannar till.

Sen gammalt har vi de som menar att vissa jagar bort folk och att utan dem skulle det vara super, har visat sig helt osant, inget särskilt ändrades.

Sen förr mins jag klagomål på tex folk enbart från Skåne tex, men vad fasen nystartat var hör massor av norrlänningar och då lät det om jävla lappar på forumet.

Vissa från det förr konkurrerande forumet kör med nån slags evighets personlig förorättelse, kvittar om det var 15 år sen.

Inte så många idag kanske, sen har många sagt sitt, många ggr om och samma frågor kommer alltid upp om och om igen.

Nåja vad fan vet jag, jag var inte aktv så mycket på senare pr utan var isf på chatten tills folket där gick vidare till annat och enbart jag är intresserad av luftvapen.

NåMen fräsha upp det lite.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav jerico 12 jan 2020, 18:10

Själv har jag nästan tröttnat på att skriva i "normala" trådar eftersom jag får mest skitsvar... Boven i det verkar vara att jag är en hatsan ägare och dessutom en nöjd sådan. Men så fort namnet hatsan kommer upp så kastas det en massa skit om hur illa det har varit på andra bössor och på andra sätt som inte ens diskuteras i tråden ifråga...
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Följande användare vill tacka jerico för detta inlägg
Luftpangarn (26 maj 2021, 16:25)

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 18:21

Du överdriver, jag skulle vilja se folk locka sönder och tuna dem med i bilder.
Jag har cåvarit elak, men ärligt var Hatsan dåluga när de kom, massor med fel upptäcktes.

Nu har det gått många år och de är väl mycket bättre.

De tillverkar inga mindre fjäderluftgevär det har iaf varit ett problem, för oss

PCP vet jag inte längre vad som finns och ingen vill visa upp ev precision mm här, kommentera det lite.

Att starta märkeskrug leder ingenstans, dina bösdor blir inte sämre för att folk köper HW och AA och tvärtom.

Iaf jag skulle velat ha er tillbaka.

Förföljer folk dig i vanliga allmänna trådar för att du har en Hatsan?
Senast redigerad av Silwer 12 jan 2020, 18:22, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav Tempest 12 jan 2020, 18:40

jerico skrev:Själv har jag nästan tröttnat på att skriva i "normala" trådar eftersom jag får mest skitsvar... Boven i det verkar vara att jag är en hatsan ägare och dessutom en nöjd sådan. Men så fort namnet hatsan kommer upp så kastas det en massa skit om hur illa det har varit på andra bössor och på andra sätt som inte ens diskuteras i tråden ifråga...

Synd att det ska vara så men det blir ju så när folk som inte vet nåt om vapnet i fråga ändå ska yttra sig, det som skulle behövas är att de slutar med det så kanske nån insatt hinner skriva nåt innan drevet går. Jag har ofta undrat var Hatsanskyttarna är på det här forumet, det är väl ett av de vanligaste luftgevären i Sverige?
Tempest
 
Inlägg: 566
Blev medlem: 30 maj 2013, 15:37
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 64 gång
Tackad: 120 gånger i 105 inlägg

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter och Information om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Sponsorer