Låt mig få presentera några halvdana tavlor i denna tråd.
Första tavlorna för säsongen, det kan bara bli bättre eller hur

”Setting”, min träningsbana (hade ett legitimt skäl att dyka upp hos svärmor med litet varor så hon slipper handla själv, totalt avståndstagande i övrigt för att respektera rekommendationer för 70+ -are. Satans tråkigt men nu gör vi som vi är tillsagda.
För att följa länken så måste du registera dig.Fan vad gott det kändes att de första skotten på 60 meter mot en liten Ibuprofenburk satt som en smäck. Ett skönt ”dock”-ljud bekräftade vad jag såg i siktet (Hawke SW30 @ 24x). Mulade sönder en burk på 50 meter som innehållit tuggummi typ Extra, såpass att den exploderade (försvann) och fick återgå till huvudmålen typ tavlor som jag satte på 40 m och 25 m.
Enormt skoj med reaktiva mål (burkar etc) men tavlor berättar sanningen. Tavlan på 40 m, där sköts tavlan bort från kulfånget på sista pricken efter två skott. Det var ändå ingen tavla att skriva hem om så skit samma... Ruggigt dålig parering för sidovind men det blir kanske bättre med mer vana under säsongen.
Tavlan på 25 meter stående kunde nog varit bättre... tre skott per prick och japp jag inser att detta måste tränas mer på. Men... ett visst antal skott blev ju ändå riktigt bra och de kändes bra! Här har jag en riktigt bra teknisk förbättringspotential känns det som, fixa en bättre lägstanivå.
För att följa länken så måste du registera dig.Riktigt härlig liten skyttesöndag blev det ändå, ca 3 grader i luften och litet stela fingrar men ok.
Bössa: FX Royale 400, magasinmatad vid tillfället (16x .177 (4.5mm) JSB Heavy. Sikte Hawke SW30 @ 24x. 16J energinivå.