För att få så jämn fart som möjligt i min Artemis PR900W .22 så har jag investerat i en regulator från Huma-Air. Tanker är att låta regulatorn hålla trycket så att jag får ett litet gäng men jämna och fina skott. Skulle det vara så att bössan går lite långsammare med regulatorn i gör det mig ingenting - 7,8 eller 9
Joule spelar ingen roll i min trädgård, men jag vill inte att det ska variera.
Nu till mitt problem.
Ställer jag in regulatorn på ett tryck som jag anser vara det rätta, exempelvis 140 Bar, så parkerar bössans manometer där medan trycket framför regulatorn kan pumpas upp till 200. Allt frid och fröjd och bössan beter sig såsom förväntat.
För var gång jag fyller på luft så stiger dock dock reglerade trycket med sisådär tio Bar. Hade jag skruvat in på 140 Bar så landar trycket på 150 Bar efter en eller ett par fyllningar. Få bössan stå till sig över natten så gör regulatorn ingen nytta alls, det är 200 Bar på ömse sidor om den när man har fyllt.
På
För att följa länken så måste du registera dig. talas om "inbedding" vilket skulle innebära att regulatorn måste köras in och sätta sig innan den beter sig stabilt. Jag har tömt bössan på luft och justerat om den där regulatorn ett bra gäng med gånger nu och börjar bli lite less på att pumpa.
Har någon noterat något liknande? Vad kan vara tokigt?