Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Daniel, Nitro, atte69
AT44? skrev:OBS! Vill göra er uppmärksamma på att vår anläggning är uthyrd 29-30 oktober enligt ett anslag på skjutbanan.
(Jag hittar inte något mail om att banan är uthyrd)
Leopold skrev:Litet rolig bild där med att "samla träffbilderna... inte så pjåkigt ändå på 40m fritt eller hur
börne skrev:Idag hade jag rejält med skytte-abstinens, bra väder men inte kunde man skjuta då banan är uthyrd till andra både idag & imorrn, någon som vet till vad!?
Inte skjutit på 3 veckor nu ju & lär ju bli minst en vecka till innan man får leka igen![]()
Fick stilla mitt skyttebegär i alla fall lite med att få tummen ur & kolla lite på storleken på mina nya 22lr spinners då dom gamle snart gjort sitt, haft dessa färdigborrade plattjärnen liggande ett tag men inte tagit tag i det. Dom gamla hänger på en skör tråd innan dom flyger iväg, det är tredje uppsättningen av dom gamla som används nu då resten tagit sig en flygtur![]()
Då 5mm 2333 hållit riktigt bra förutom en liten miss med alldeles för lite material runt hålet där dom hängs upp så ökade jag bara på till 6mm så även luftvapen kan snurra dom, tänkte använt 8mm men AT44? föreslog 6mm just av den anledningen.
Blev tyvärr inte vattenskurna denna gången då det är för mycket att göra i den maskinen på jobbet, den stannas ju inte för att man vill ha nåt hemmajobb gjort![]()
Tänkte mest på vad ni andra 22lr skyttar säger om dessa storlekar? Ni skjuter ju också på dom. Om jag minns rätt är mina gamla 15mm, 20mm & 25mm. Den största är lite för lätt att träffa kan jag själv tycka.
Nu med lite mer kött runt upphängningshålet så det har lite att slita på.
Jag tänkte att 12mm, 15mm & 20mm kunde vara lagom. 12mm blir mer eller mindre bara en rak pinne, troligtvis minskar jag midjan lite bara för att få en antydan att träffytan är större, givetvis ska dom ju vridas när dom är klara![]()
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster