Knarrande avtryck på Cyclone

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Knarrande avtryck på Cyclone

Inläggav marhol 12 nov 2008, 21:46

Jag har fått ett litet Knarr på avtrycket på min FX Cyclone å det är skitiriterande tycker jag.
Men jag fattar inte hur man får bort stocken :oops:
Kan någon intelligent och vänlig själ förklara hur det går till, å det kanske finns nån som vet vad det där knarret beror på?
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol

Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Re: Knarrande avtryck på Cyclone

Inläggav ogster 13 nov 2008, 00:22

Om man inte får bort som stocken så bör man nog inte mecka med bössan själv känns det som.... ;)

Den sitter men 1skruv så den borde ju inte va några problem att få bort, har man plast stocken så måste även luftcylindern tas bort.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster

Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Inläggav scratch 13 nov 2008, 02:03

knarrande avtryck låter skumt.
Men om du vill ta ut geväret ur stocken så är det bara att skruva upp skruven framför avtryckaren och sedan lyfta ur den. Men du bör vara försiktig och se till att du lyfter geväret rakt upp för annars om du vickar upp den så finns det risk att manometern blir sned och börjar läcka..och en ny kostar iallafall säkert 300 pix. Se även till att du har skruvat av tuben om du skall meka med bössan..200bar är inte att leka med :wink:
Användarvisningsbild
scratch

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 38 gånger i 34 inlägg

Inläggav marhol 13 nov 2008, 17:34

ogster skrev:Om man inte får bort som stocken så bör man nog inte mecka med bössan själv känns det som.... ;)

Den sitter men 1skruv så den borde ju inte va några problem att få bort, har man plast stocken så måste även luftcylindern tas bort.

He he he! Nä du har nog rätt...
Jag viste att jag skulle bli idiotförklarad men det bjuder jag på :-)
Å plaststocken har jag ju så det kanske e därför som jag inte lyckas så bra fastän jag har lossat den där skruven vid varbygeln.

Och hur får man bort luftcylindern då... :smt053
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Användarvisningsbild
marhol

Inläggav marhol 13 nov 2008, 18:27

Ok, jag tog ett redigt grabbatag i lufttuben å vred till så den lossade. Är det fritt fram att skruva av eländet nu eller är det något som kan hända?

Jag har grymm respekt för tryckluft för jag har varit med förr så jag vet vad som kan hända :?

Användarvisningsbild
marhol

Inläggav scratch 13 nov 2008, 18:47

bara att skruva moturs..efter ett tag så kommer det komma en liten luftpust och sedan är det bara att skruva lite till så eländet lossnar. Det skall inte hända något, men jag är själv lite ängslig av mig och förväntar mig alltid att den skall flyga iväg så jag står alltid utomhus hehe. Jag har säkert skruvat av den fem-sex gånger och den har inte flugit iväg ännu :wink:
Användarvisningsbild
scratch

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 38 gånger i 34 inlägg

Inläggav marhol 13 nov 2008, 19:39

Problemet är löst!
Jag skruvade loss tuben och undersökte avtrycket, problemet var den där lilla kulskruven som sitter på avtrycket.
Den kärvade hel enkelt :shock: men jag tryckte och snurrade på den lite grann tills det släppte :-)

Men ni ska inte tro att jag är glad för det för jag upptäckte ett fel som är MYCKET värre. Men det kommer upp i en annan tråd lite senare.

Hursomhelst, tack som fan för hjälpen grabbar :smt020

Användarvisningsbild
marhol

Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

| | |likartade trådar| | |