Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Din kompressor tar ju bort fukten, liksom en handpump.
börne skrev:vettedax skrev:Din kompressor tar ju bort fukten, liksom en handpump.
Beror ju på hur bra dom klarar av att ta bort fukten i luften... Se Instagram-inlägget Hurricane gjorde i början på året.
För att följa länken så måste du registera dig.
Han svarar bl.a. att han får in bössor som ser ut sådär ett antal gånger i månaden då dom pumpats fulla med fukt.
Helikopter skrev:börne skrev:vettedax skrev:Din kompressor tar ju bort fukten, liksom en handpump.
Beror ju på hur bra dom klarar av att ta bort fukten i luften... Se Instagram-inlägget Hurricane gjorde i början på året.
För att följa länken så måste du registera dig.
Han svarar bl.a. att han får in bössor som ser ut sådär ett antal gånger i månaden då dom pumpats fulla med fukt.
Osäker på om jag har rätt i detta men dykflaskor skall aldrig tömmas helt och då i tron att det ökar risken för att fukt skall kondensera ut och att det börjar rosta, Om det stämmer borde det vara samma för pcp tuber.
vettedax skrev:Nä bara undrar för jag köpte en FX2000 år 2000 å har alltid pumpat den för hand med FX pumpen, förra året bytte jag packningar i bössan efter 23 år men kunde inte se nån som helst åverkan inne i bössan faktiskt... Jag har ju pumpat den otaliga gånger.
vettedax skrev:Menar du att FX pumpen ger fukt i bössan?
vettedax skrev:Har för mig vi diskuterade detta här för några år sedan om just fukten å slutsatsen var att fx pumpen bara levererade torr luft in i bössan.
Precis som en kompressor gör.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster