Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jazz skrev:problemet är att då orkar inte hammaren öppna.
MrBlarren skrev:Visst kul med kraftiga luftgevär men egentligen vad skulle det vara för vits att ha 150 joule luftvapen för att jaga med ? det finns ju krutbössor som klarar det och är betydligt billigare samt att man slipper släpa runt på pump/tub,anledningen i Asien är ju att där är krutvapen förbjudna därav har man tvingats ta fram kraftiga luftvapen men här i Sverige ser jag inget behov och det får nog licenshandläggarna också svårt hitta är jag rädd
TW skrev:borde gå att ha en mindre ventil som öppnar en större , ett slags servo-ventil
TW skrev:borde gå att ha en mindre ventil som öppnar en större , ett slags servo-ventil ? frågan är bara hur konstruera !
oden-68 skrev:Men det är alltså ingen som Hört,Sett,Kännertill någon som tillverkar .22-.25 i 150J
Airhunter skrev:oden-68 skrev:Men det är alltså ingen som Hört,Sett,Kännertill någon som tillverkar .22-.25 i 150J
Kanske det enklaste är att köpa en 22LR studsare så är det problemet löst?Om jägarexamen finns förstås.....Jag hade en trevlig Browning bygelrepeter för 16 patroner. Mycket trevlig bössa.
oden-68 skrev:Airhunter skrev:oden-68 skrev:Men det är alltså ingen som Hört,Sett,Kännertill någon som tillverkar .22-.25 i 150J
Kanske det enklaste är att köpa en 22LR studsare så är det problemet löst?Om jägarexamen finns förstås.....Jag hade en trevlig Browning bygelrepeter för 16 patroner. Mycket trevlig bössa.
Det är väll så att jag har fullt tillräckligt med krutvapenDet är därför det skulle vara kul med klass 4 luftgevär
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst