Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Buttler skrev:Börne, är det Galahead som du använder på FT? Vad är skillnaden på ett så pass dyrare gevär mot S400? Varför skulle man välja Galahead inför mycket billigare S400 när man skjuter FT? Är det precisionen som är mycket bättre på längre sikt? Är de lättare?
Buttler skrev:Tack för utförlig förklaring och grattis och snyggt jobbat med medaljerna![]()
Förekommer det att folk ställer upp på FT tävlingar med säg AA S410 i 10J klassen ? Eller är man chanslös mot de som har spaciga gevär i aluminium som liknar scen från star wars?
Buttler skrev:Förresten Var köper jag hamster som passar mitt gevär?
Buttler skrev:Tack
En annan fråga, du skrev att du tävlar i Max 35 J klassen. Kör du fortfarande i kaliber 177 när du tävlar i så pass mycket högre kraft eller går du upp i 22? Eller använder du tyngre ammunition helt enkelt?
Sen gissar jag att du kan ha så pass kraftiga luftgevär på licens eftersom du är med en klubb och tävlar.. hur gjorde du då, köpte du gevären direkt inställda på de hastigheterna (som licensgevär), eller ansökte du licens på de gevär du redan ägde och sedan själv skruvade upp de till 18,19 j osv?
Buttler skrev:Ska ta och bygga mig en sån där snurrande mål att skjuta på. Kommer också bygga som en låda med ben som den kommer stå i så att diabolerna inte hamnar i skog och mark, utan samlas i lådan så man kan kasta de när man kommer hem.
Förresten, du har ju även TX200, använder du det också nånsin i FT eller kör du bara med dina PCP gevär? Visst går TX200 att skruva upp till Max 25J i licensutförande?
vettedax skrev:En fråga bara... Varför vill många ha den kortare varianten.. sett det i forumet länge.. Vad är fördelen ?
börne skrev:vettedax skrev:En fråga bara... Varför vill många ha den kortare varianten.. sett det i forumet länge.. Vad är fördelen ?
Inte lika framtung är väl den enda skillnaden utom utseendet, väldigt bra balans i en HC, lägger jag den i handflatan framför varbygeln så är den i balans. Den extra vikten ligger ju i längre pipa & spännarm som ju av naturliga skäl hamnar längst ut då allt annat är samma.
Nästa fördel är att den är mycket snyggare enligt mig då jag föredrar en Hunter Carbine framför längre pipor.
vettedax skrev:Ok... tänkte mest på mina äldre matchvapen å där kan det ju ofta va så att pipan är tex 40 cm sen ett rör på med en pipvikt för att liksom komma längre ut.. Blir ju en bromsning av darret av bara längden liksom.. hävstång... Nu verkar pipvikt va helt borta vad jag ser å de flesta luftvapen liknar militära vapen ni.. är det ett mode som kommit med åren?? kollar man tex FX sida så ser man.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster