Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
colsson skrev:Åter till ämnet..
Jag har zoomat in mer på FX gevären nu men blir inte klok på skillnaderna mellan Typhoon, Dreamliner, Cyclone och Royale. Jag tänker mig klassiskt utförande med magasin och trä eller syntetstock. De har väl pipshroud allihop? Upplys mig!
De har väl pipshroud allihop? Upplys mig!
Jag har zoomat in mer på FX gevären nu men blir inte klok på skillnaderna mellan Typhoon, Dreamliner, Cyclone och Royale. Jag tänker mig klassiskt utförande med magasin och trä eller syntetstock. De har väl pipshroud allihop? Upplys mig!
colsson skrev:Hur är det med leveranstiden på FX? Tråden om det är ju inte så upplyftande..
colsson skrev:Varför förespråkar de flesta 4,5 mm istället för 5,5 mm när det är 10J ? Är det pga kulhastigheten?
Pryltokig skrev:colsson skrev:Varför förespråkar de flesta 4,5 mm istället för 5,5 mm när det är 10J ? Är det pga kulhastigheten?
Ja, 4,5 kulor är lättare och tillåter därmed högre hastighet i 10J. De flesta aktiva här i forumet tävlar i FT och då prioriterar man flack kulbana.
Fick precis hem en Dreamline Tact. och är imponerad av den nya regulatorn (AMP) som man lätt kan ställa in utifrån, fartomställaren (motsvarande Royal)
och dessutom utifrån ställbart tryck på slagfjädern. Känns lite som värsta Impact-flexibilitet, trots att jag inte ägt någon sådan.![]()
Classic är finare men saknar både fartomställare och fjäderjustering enligt bilder(?)
Air skrev:Pryltokig skrev:colsson skrev:Varför förespråkar de flesta 4,5 mm istället för 5,5 mm när det är 10J ? Är det pga kulhastigheten?
Ja, 4,5 kulor är lättare och tillåter därmed högre hastighet i 10J. De flesta aktiva här i forumet tävlar i FT och då prioriterar man flack kulbana.
Fick precis hem en Dreamline Tact. och är imponerad av den nya regulatorn (AMP) som man lätt kan ställa in utifrån, fartomställaren (motsvarande Royal)
och dessutom utifrån ställbart tryck på slagfjädern. Känns lite som värsta Impact-flexibilitet, trots att jag inte ägt någon sådan.![]()
Classic är finare men saknar både fartomställare och fjäderjustering enligt bilder(?)
Dreamline Tact. då är den köpt på licens el är regulatorn slagfjädern inställbart på licensfri.
År bara intresserad av om det går att finjustera licensfri så vi tar det lugnt med svaren nu tack.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster