Hallå!
Har just varit i garaget (aka "utvecklingsavdelningen"..) och slöjdat lite. Idag blev det lite bitar till bullpup-projektet; bla svarvade jag ett nytt ventilpaket ( så jag slipper låna från andra bössan..), fixade en stödskena från
bakkappa till pistolgrepp, gjorde ett provisoriskt pistolgrepp... och så har jag skjutit! Kul som attan, men det känns lite avigt att trycka av med vä tumme, och dessutom framåt.. Provskjutning på 10m indikerar att det kanska kan bli riktigt bra precision när den blir klar. Pistolgreppet blir en lösning med ett 25mm brett nylonband som ligger i en slinga runt tuben, genom den vita (hade ingen svart..) plastbiten (som har invändig radie 25mm för att passa tuben) och spänns genom att man skruvar åt en insexskuv i botten av pistolgreppet. Nu satte jag pistolgreppet så bössan balanserar fint precis över greppet, får se hur det blir med lättare sikte.. men tanken är ju att köra med elektrisk avfyrning så då kan man ju göra "kolvlängden" (LOP) justerbar utan att behöva ta hänsyn till någon mekanisk länk. Totallängden nu är 570mm, räknar med en träkloss som
bakkappa så det slutar nog på 600mm jämnt när det blir klart. Återkommer med lite dissektionsbilder för de intresserade, här kommer några smakprov...
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.