Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Knotvillage skrev:Skadar det vapnet på något sett att ha en patron sittandes kvar med tryck i?
Tempest skrev:När det gäller kolsyrevapen där kolsyran går direkt från patronen in i vapnet så beror rådet att ta bort patronen mest på att packningen vid ingångsventilen utsätts för ett hårt tryck för att den ska kunna hålla tätt och då deformeras den så att den inte tätar längre efter ett tag om man alltid låter patronen sitta kvar. Smörjer man packningen och ventilen regelbundet håller den längre, kolsyran har en uttorkande verkan på oringar och packningar.
Knotvillage skrev:Nu tar jag en lite genväg istället för att använda SÖK men vad gör hammarfjäder? Sitter den i alla PCP/CO2?
Knotvillage skrev:Kan man plocka ur CO2 patronen igen när man väl satt in den? Tänkte att man gjort hål i den.
Knotvillage skrev:Då var bössan beställd. Läste ett tips gällande patronerna att man kan ta en full och en tom 12g patron och sätta in i adaptern om man verkligen inte vill slösa på patroner i onödan. Är det något att rekommendera? Kör man 2 måste man ju skjuta minst 6 magasin.
Sen hur mycket får man ut av en 88g? Temp runt 20c. har hört allt mellan 2-4 hundra skott.
Luftpangarn skrev:50st 12g CO2 kostar 18Euro hos Versandhaus Schneider För att följa länken så måste du registera dig.
Det är typ 200kr/50st= sådär 4kr/st. Varje kapsel räcker (vid 7,5-10j) till typ 70 skott.
Den kostnaden tycker jag är närmast försumbar. CO2 är larvigt bekvämt och faktiskt också billigt. Jag lägger vansinnigt mycket mer pengar på öl, korv och chips vid skyttet, än på CO2 patroner och ammo! ;-D
Vill minnas Cabom sålde en 10J ventil till bössan, men då tycker jag Tempest metod är vettigare, för ventilerna är dyra, om man nu tror sådär två joule mer spelar roll för det avstånd man själv skjuter på.
buell1125r skrev:65kr per 10 pack på huricane
Knotvillage skrev:Det här med tillverkare. Finns det bättre sämre?
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster