Hallå igen. Har en längre tid haft sömnsvårigheter när jag legat och tänkt på hur jag skulle såga två snitt a' 150mm genom 38mm tjock och fin alu... Mr Alu, meet my friend, Mr Hilti! Gick på 5minuter med ett demolitionblad.. mkt fräsjobb kvar dock
För att följa länken så måste du registera dig.sen var det ventilmekanismen som skulle göras färdig.. köpte ett gängsnitt, men hade ingen hållare som det passade i, så fick svarva en hållare först. Allt tar sån jäkla tid! Gängade sen biten som var på den allra första bilden jag la ut. den delen öppnar schraderventilen i buddy botteln när man gängar i den sista halvvarvet eller så.
För att följa länken så måste du registera dig.Borrade sen ur och brotchade ventilhuset för ventilskaftet. Ventilen svarvade jag häromdagen, den har legat i fickan ett tag, det är därför den ser lite skäggig ut...
För att följa länken så måste du registera dig.tvättade av bitarna och gängade på flaskan... fick justera djupet på "flasköppnaren" några gånger, innan det blev rätt, men till min stora förvåning håller det helt tätt. Det enda som nu återstår på ventilmekanismen är att skära två spår för oringarna som tätar mot blocket, har slipat till verktyg till det redan, men ska vänta in borrande av transferport så jag vet var de ska placeras..
För att följa länken så måste du registera dig.Ja, det var dagens övningar. Nu över till den bistra sanningen.. jag har aldrig hållit i ett
PCP gevär, aldrig skjutit med ett, och än mindre skruvat isär ett... Skulle behöva lite råd om det behövs o-ring på ventilskaftet? blir det mkt blowby utan eller kan man leva utan? hur hård eller mjuk behöver ventilfjädern vara? I min föreställningsvärd är det lufttrycket som är den egentliga "ventilfjädern", och fjädern bara finns för att hålla ventilen mot sätet när man trycksätter ventilen. Rätt eller fel? spelar styrkan på ventilfjädern stor roll när man reglerar kraften på bössan?
All input välkomnas! Tack på förhand
/ten22
För att följa länken så måste du registera dig.