Lekt lite mer med MovieMaker och min värdelösa kamera. Det är därför det blev "old style" för att dölja kvalitén. Ta det inte för seriöst, mest en kul grej. Vet själv hur mycket jag kollade på liknande klipp innan jag beställde min bössa.
Bör ses med ljud.
Kommentera gärna.
Mvh AnToSe/SweToffe
We do not stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Tack för de positiva kommentarerna. Alltid kul med feedback på det man gör. Det lär nog dyka upp fler filmer så småningom, i alla fall på youtube men även på forumet så länge de är ett välkomnade inslag bland all övrig text.
Frugan hälsar att ölen redan var serverad och uppdrucken av herrn i huset.
oj denna film hadde jag missat. trevligt inslag. får tillbaka lite minnen från tiden då jag hadde likadan bössa så du använder MovieMaker, har du möjlighet att testa pinnacle studio 12 så tycker jag du bör göra det. har själv inte använt moviemaker så kan inte säga att pinnacle är bättre på nått sätt. men pinnacle är ett bra redigeringsprogram.
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Jag sågade MovieMaker i XP men tycker den applikationen blivit riktigt bra i Vista (o gratis är ju alltid gott). Men jag får kolla upp "pinnacle studio 12"
Teknisk jumbojumbo:
Mitt problem just nu är tekniken och det är den som hindrar mig spela in det jag egentligen vill. Den gamla kameran jag har spelar bara in i mov format som MovieMaker inte kan läsa in. Provat att göra om formatet till avi men då tappar man kvalité och filerna blir så j*vla stora så det är inget alternativ. Kameran som spelar in i avi levererar för dålig kvalité + att den strök med vid en inspelning. Den pallade inte riktig med stötarna som blev då den var fastsatt ovanför kulfångaren och stänger nu av sig lite när den vill
Sjyst film. Angående användning av mov-filmer, så kan du först konvertera dem till "lossless" avi som du sedan redigerar i MovieMaker. De blir stora, men det är bara medans du jobbar med dem, sedan exporterar du ju den färdiga filmen till vad nu MovieMaker använder. Lämpliga lossless-format är FFV1 (genom ffdshow) eller HuffYUV (också genom ffdshow, men också fristående). Har aldrig använt något redigeringsprogram någonsin, men det borde funka... Avisynth och Virtualdub är allroundverktyg för videokonvertering.